Vraagje over polyfonie

jan-pieter

Nieuwkomer
Weet iemand het antwoord op de volgende vraag: Als ik de MIDI-uitgang van een synth/keyboard/dig. piano gebruik, ben ik dan nog steeds gebonden aan de polyfonie van de synth of van het apparaat waar ik het op aansluit (als dat een hogere polyfonie heeft)?

Het apparaat waar je het op aansluit. Midi Notes gaat nooit tegelijk, maar achter elkaar, dus...

Wout

Je blijft afhankelijk van de polyfonie van beide toestellen (dus zowel de MIDI-piano als ook de synth die je erop aansluit).
Het is niet zo dat het aantal stemmen van een synth ineens gaat veranderen als je hem aansluit op een andere controller.

Maar het kan zijn dat ik je vraag niet zo goed interpreteer, hoor ;)

succes :okdan:

:doei:

Het apparaat dat je aanstuurt is bepalend voor de polyfonie. Bijvoorbeeld: synth A heeft een polyfonie van 8 stemmen en synth B kan 64 stemmen tegelijk laten horen.

Als je nu de midi-uit van synth A op de midi-in van synth B aansluit, kan je met je onderarm op het toetsenbord van synth A gaan liggen. Synth B laat keurig alle noten horen (hij kan er immers 64 tegelijk "afspelen").
Doe je het omgekeerd (met het toetsenbord van synth B, synth A bespelen), dan kom je dus niet verder dan 8 stemmen.

Back