bpm dance

kees52

Ingeburgerd
Beste forummensen,
Wat is het bpm, van die dancetracks die het laatste jaar ( zo'n beetje) in de hitlijsten staan?
hoe heet deze dancestijl ? voorbeeld; Call on me, erik .... ( nogiets:confused: )

Zal ik dan maar even helpen ;)

Goed het nummer + artiest is: Call On Me - Erik Prydz

Aantal BPM zijn: 125 BPM (op de radio draaien ze trouwens de nummers wel vaak iets sneller)

Stijl.....hmm weet ik niet keek alleen maar voor de clip...:dj:

En bijvoorbeeld beats @ rank 1 dot com zijn afgerond 138 Bietjes per minuut....dus

Origineel geplaatst door DJ VasC
Zal ik dan maar even helpen ;)

Goed het nummer + artiest is: Call On Me - Erik Prydz

Aantal BPM zijn: 125 BPM (op de radio draaien ze trouwens de nummers wel vaak iets sneller)

Stijl.....hmm weet ik niet keek alleen maar voor de clip...:dj:

En bijvoorbeeld beats @ rank 1 dot com zijn afgerond 138 Bietjes per minuut....dus

Stijl is toch FilterDisco? (whehe)

Origineel geplaatst door sander
Tel het aantal bassdrums in 10 sec en vermenevuldig dat aantal met 6.
dank je sander... :D

of, als er bijv. pcies 17.14 bassdrums in 8.57 seconden passen weet je gewoon dat het 120 BPM is...
en hoe zit het dan bijv. met kicks tellen in een breakbeat nummer eigenlijk? 8o)

Origineel geplaatst door 6 trak

of, als er bijv. pcies 17.14 bassdrums in 8.57 seconden passen weet je gewoon dat het 120 BPM is...
en hoe zit het dan bijv. met kicks tellen in een breakbeat nummer eigenlijk? 8o)

zoals het woord het zelf zegt natuurlijk in de break vergeet je de beat en tel je ze nie mee :)
maareuh een grappige thread dit bijna 1 april zeker

Origineel geplaatst door 6 trak

ja precies, die waardes moet je als echt muzikant natuurlijk kunnen dromen. Bij breakbeats moet je sommige waardes natuurlijk weer delen ivm met de break. En natuurlijk rekening houden met het breakeven punt. :geslaagd:

( bijna) 1 april breakbeat in je bil

( bijna) 1 april breakbeat in je bil

*D *D

Origineel geplaatst door waxx
hier noemen ze die stijl vocal tech house... alhoewel ik die term voor wat anders gebruikte toen ik een aantal jaren geleden nog af en toe naar house luisterde...

ma dance is redelijk saai geworden de laatste 35 jaar wat mij betreft. De echte vernieuwing is er uit.

De hitlijsten zijn van een diep triest niveau de laatste tijd, ik ben het spuugzat! Tijd voor actie en protest! ;)

Als mensen me vragen: "van wat voor muziek hou jij?"

Antwoord ik steevast: "Oprechte muziek!"

Arrogante lul dat ik ben, denk ik dan bij mezelf, want oprechte muziek bestaat al lang niet meer (of heeft eigenlijk nooit bestaan) en je jaagt zo alleen maar mensen in hun harnas.

Dus vlammen tot je erbij neervalt, dames en heren. Hoe harder hoe beter. :yamaha:

MMM, ik heb het idee dat hier nog geen echte stijlnaam voor is=( =(

Het is misschien nog te nieuw. Ik denk dat het sowieso een compilatie is van diverse combinaties/stijlen dance...
Zouden die vocals gewoon van vinyl worden afgesampled:confused

Zouden dit soort vocals op samplescd's staan

: :W

Origineel geplaatst door jaccis
Zouden dit soort vocals op samplescd's staan

: :W

Nee, zitten verwerkt in pophits uit de seventies en eighties.:dj:

Back