ID&T Dance tunes, online mp3's kopen

omc

boem
Vorige week heeft ID&T Dance tunes gelanceerd. Voor 99 cent download je complete versies van allerlei nieuwe en oude releases op dance gebied. Ik heb het net zelf even getest en een mp3 gekocht. Je krijgt de volledige versie van een nummer op 192kbps kwaliteit. Je kunt alle tracks vooraf beluisteren en de server is snel genoeg om lekker wat rond te klikken tussen tracks.

Ik ben benieuwd wat dit soort sites gaan betekenen voor de muziek industrie. Dit gaat voor de producers hopelijk wel de nodige centen waar ze recht op hebben in het laatje brengen en misschien dat er dan eens wat minder negatief gedaan gaat worden over muziek en internet. Voor 99 cent ben ik zelf in ieder geval te lui om kazaa te openen en een of andere slechte versie te zoeken die gratis is. Ik ga er zeker wat tracks inslaan.

Heb er nu kleine 50 tracks weg [ben dj he ;)] En ben zeeer tevreden! Dat er nog vele van zulke sites mogen volgen! Zodat zoveel mogelijk tracks als legale mp3 te downloaden/kopen zijn.

Origineel geplaatst door QuincMan
Heb er nu kleine 50 tracks weg [ben dj he ;)] En ben zeeer tevreden! Dat er nog vele van zulke sites mogen volgen! Zodat zoveel mogelijk tracks als legale mp3 te downloaden/kopen zijn.
Gebruik je deze mp3s in je dj sets? Zijn ze qua kwaliteit daarvoor goed genoeg? Want als dat zo is staat het vinyl pas echt onder vuur denk ik. 0,99 cent of 7,99 scheelt nogal. Hoeveel platen heb je waarvan je maar 1 track draait.. dat zullen er nogal wat zijn.

Vinyl staat niet echt onder druk, want het is gewoon een apart medium. Goedkopere varianten zijn daar altijd al voor geweest in de vorm van verzamelcd's.

Er wordt nu wel gedaan alsof die 99 cent een koopje is, maar dat valt echt wel mee. Voor een gevulde CD ben je toch zo'n 15 euro kwijt en als je kijkt wat de aanbieder bespaart op distributiekosten en marketing kosten zal hij er meer aan overhouden.

Maar als je kijkt dat er ook steeds meer djs met CD's rond lopen ipv vinyl en je dan ook nog eens alleen de tracks hoeft te kopen die echt wil gaan draaien dan scheelt je dat enorm veel geld. Nu betaal je vaak voor 1 vinyl 7,99 waarvan je 1 track wil draaien en de andere tracks bezit je dan totaal nutteloos.

Als ik DJ was wist ik wel. Er ging dan toch wel heel wat minder vinyl mijn tas in en ik kocht mp3s online en fikte ze voor ik weg moest ff op een cd-r. Het scheelt je bakken met geld. Op verzamel cd's staan vaak niet de volledige versie met in en uit mix stuk. Op deze site wel.

Origineel geplaatst door omc
Gebruik je deze mp3s in je dj sets? Zijn ze qua kwaliteit daarvoor goed genoeg? Want als dat zo is staat het vinyl pas echt onder vuur denk ik. 0,99 cent of 7,99 scheelt nogal. Hoeveel platen heb je waarvan je maar 1 track draait.. dat zullen er nogal wat zijn.

Zeer zeker gebruik ik het. Kwaliteitverschil hoor ík niet.

Back