Gaat het slecht met clavia?

Origineel geplaatst door MSDOS
Hell, is Roland, Korg en Yamaha al niet genoeg. En hoe kan Clavia tegen die marketing op??? En hoeveel kosten brengt zich dat mee!!!

en het is dacht ik een zweeds bedrijf,en zweedse bedrijven zijn vaak sterke ondernemingen
misschien fuse:D ren ze nog wel met ikea , kun je hem zelf inmekaar zetten:D

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Clavia heeft haar kleur rood.. neem maar van mij aan dat dat de beste marketing is van alles..

Ik ga veel naar rock concerten en daar zie je als er al synths bij zitten alleen maar van die rode duivels! Prachtig!

Dan zou ik zeggen vraag een patent op die kleur aan, zoals Ferrari!

Origineel geplaatst door turtel
en het is dacht ik een zweeds bedrijf,en zweedse bedrijven zijn vaak sterke ondernemingen
misschien fuse:D ren ze nog wel met ikea , kun je hem zelf inmekaar zetten:D

Wie wordt er beter van fusie in de synth branche? Foute boel als je het mij vraagt.

Maar als ik het dus goed begrijp was de micromocular een soort van 'goedkope' kennismaking met het principe van hun modular. Iets waardoor veel gebruikers zouden overstappen naar een grotere modular. In principe een goed idee, maar uiteraard ken ik daar geen financiele details van.

Maar het punt wat hier ook gemaakt wordt met de rode kleur klopt wel. Als ik een band zie spelen kijk ik ook altijd wat voor instrumenten ze gebruiken. Zie ik zo'n rode bak staan dan weet ik meteen dat het een clavia is. Andere merken zetten er meestal zo'n schreeuwerig logo op wat nogal eens afgeplakt wordt. Zou het nu wachten zijn op een nieuw merk wat alleen groene synthesizers maakt. Zou wel grappig zijn.

Origineel geplaatst door MSDOS
Dan zou ik zeggen vraag een patent op die kleur aan, zoals Ferrari!
Dat is al gebeurd.. :)

Kurzweil doet/deed eigenlijk hetzelfde met die ((in donkere omstandigheden wat al te) subtiele) donkerpaarse behuizing. Misschien niet een geruststellen voorbeeld, want is Kurzweil niet exit (ondanks knettergoede hardware en die kleur)?

Clavia heeft haar kleur rood.. neem maar van mij aan dat dat de beste marketing is van alles..

Gek genoeg is die kleur rood voor mij vrijwel onmogelijk om op prettige manier te fotograferen.
Mijn camera maakt er in ieder geval iets vreselijk onherkenbaars van - ook dààr moesten ze maar es patent op aanvragen, misschien dat ze die verf nog voor andere dingen kunnen gebruiken, bijv. het insmeren van Stealth bommenwerpers, ofzo. ;)

Origineel geplaatst door turtel
gellukkig krijgen we de chinezen die een tegenofensief kunnen beginnen
maar een chinnesse synth, tja ik weet het niet

Ik kan niet wachten op een goedkope Juno-D kloon :D

Origineel geplaatst door r.5
Ik kan niet wachten op een goedkope Juno-D kloon :D

Met een gameboy er in verwerkt en met wat tulp stekkertjes kun je hem doorverbinden met je xbox. Ja die geintjes ken ik.

Origineel geplaatst door Flesje
Als Clavia geen patent heeft op hun rode kleur, vertel het dan maar niet aan Behringer..

Hahaha :dubbel: Goeie :okdan:

Ik herinnerde me een thread waarin Wout Blommers de kleur rood noemde en patent in 1 post.. ging automatisch van clavia uit... foutje.

Johnny, neem van mij aan dat die jongens van Clavia geen dikke buiken hebben en ook geen bretels dragen :)

Niet alle informatie leidt naar dezelfde conclusie ;)

Wout

Maar Wout, je lijkt wel een beetje op iemand die uit Zweden zou kunnen komen. ;)

Trouwens ik weet niet of het aan mij ligt maar sinds die G2 uit is zij je allemaal oudere modular modellen heen en weer vliegen, maar ook vaak zat een G2. En krijg ik een beetje de indruk dat hij soms toch overschat wordt of dat mensen er niet mee kunnen wat ze willen.

Origineel geplaatst door fuse
Maar Wout, je lijkt wel een beetje op iemand die uit Zweden zou kunnen komen. ;)

Daar denken die Zweden nou juist anders over. De Nederlandse employee bij Clavia is over de twee meter en als ze mij zien... Don't mess around with those Dutchies :D

Trouwens ik weet niet of het aan mij ligt maar sinds die G2 uit is zie je allemaal oudere modular modellen heen en weer vliegen, maar ook vaak zat een G2. En krijg ik een beetje de indruk dat hij soms toch overschat wordt of dat mensen er niet mee kunnen wat ze willen.

Sommigen willen upgraden, da's logisch, maar de laatste reden is de meest voorkomende: je moet wel weten wat je ermee kan. Dat is het probleem van de Nord Modular. Zelfs verkopers zijn er bang voor en demonstreren liever een ander apparaat. Het is beslist niet de synthesizer voor iedere synthesizer, waarmee ik bedoel dat er een hele tijd de gedachte heeft geleefd dat dit apparaat ieder andere syhth zou kunnen vervangen. Dat is natuurlijk NIET zo!

Om er goed mee te kunnen werken is kennis van zaken beslist noodzakelijk en ook iets meer kennis dan van een pre-patched synth. Waarom klinkt die nou vetter als je een hi-pass filter in die feedbackloop zet? Waarom wordt'ie echt modder vet als je een LFO-driehoekje in het audiodeel bijmixt (juiste spelling volgens 10 voor taal)?

Natuurlijk is het voor de teleurgestelde synthousiast logisch dat het aan het apparaat ligt en niet aan zijn/haar kennis over deze zaken. Guru's als Rob Hordijk zijn al meer dan 40 jaar bezig met deze materie en zij kunnen je een 2 uur durende les verzorgen over maar één modulettje! En dat doen ze zelfs bij Clavia :)

Gebruik je de Nord Modular maar een beetje, bv voor wat effecten, dan is die Micro heel erg leuk. Vandaar dat die nog eens erg populair gaat worden, vooral door de prijs...

Wout

Back