Multivox voor 20 euro

Origineel geplaatst door KAOSKAOS
Wat erger is, dat ze niet durven te zeggen dat ze van de deal af zien en je dan een week aan het lijntje houden

Precies. Het maakt voor mij niet uit. Als je eerst toestemt en achteraf er van afziet ben je voor mij net zo'n eikel, maar zeg het dan gewoon. Dat komt altijd eerlijker over dan op een achterbakse manier. Heb ondertussen een andere deal, dus het zit me wel goed verder.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik heb het ook een keer gehad, ik meen met een JD-800. Afspraak gemaakt, speciaal vrij genomen om de synth ergens in den lande af te halen en de avond ervoor kreeg ik laat nog een mailtje (mazzel dat ik die nog zag trouwens) dat het niet doorging omdat hij hem reeds verkocht had (!) aan iemand voor E 50,- meer. De JD was dus gewoon al weg en ik had niet eens meer een keus ofzo. Over mijn vrije dag die ik niet meer kon intrekken deed hij ook nogal lakoniek; echt een prettig iemand om zaken mee te doen dus.

Tsja.. zo ben ik een keer voor @£$%"* naar Amstelveen gereden om een Pulse op te halen.
Toen ik de contactsleutel van mijn auto omdraaide nog naar die gast gebeld om te vragen of hij thuis was en dat ik er dus aan kwam.
Alles in orde. Zou ter plaatse nog even bellen om tot het huis geloodst te worden.
Zo gezegd zo gedaan.. bij het laatste telefoontje kreeg ik te horen dat iemand anders hem net was komen ophalen want die had 25 euro meer geboden.
Pissiger kan je me dus niet krijgen :( ...Echt :kont: van deze gozer..:stupid

Gelukkig kan het ook anders; heb een keer een perfecte Juno 106 gekocht in Friesland voor E 175,- terwijl de verkoper al E 300,- geboden had gekregen. Maar dat was gelukkig wel iemand voor wie een woord nog betekenis had :okdan:

Inderdaad, zo heb ik het ook al enkele malen meegemaakt. Hulde aan zulke mensen.. :okdan:

Origineel geplaatst door Vizion
Inderdaad, zo heb ik het ook al enkele malen meegemaakt. Hulde aan zulke mensen.. :okdan:

Wat een sukkel denk ik dan. Niks hulde.

Origineel geplaatst door demian
Wat een sukkel denk ik dan. Niks hulde.

Dat zegt genoeg over jou dan!

Noteert, geen zaken doen met...

Origineel geplaatst door OnAcid
Dat zegt genoeg over jou dan!

Noteert, geen zaken doen met...

Dat is prima, ik heb alleen nog maar tevreden kopers gehad.

Ik bedoel te zeggen dat ik je niet al te slim vind om woord te houden als je er vet bij inschiet.

Hulde aan zulke mensen kan ook vertaald worden met : Slecht van de koper om aan de te goede prijs vast te willen houden en de verkoper niet te matsen.

Hulde ipv wat extra euros. Doe mij maar euro's ipv hulde :D

Hulde aan zulke mensen kan ook vertaald worden met : Slecht van de koper om aan de te goede prijs vast te willen houden en de verkoper niet te matsen.

Niet als je zijn verhaal leest! Bovendien hou je je aan je afspraak al je een deal hebt. Anders moet je niet zeggen dat je akkoord gaat lijkt me.

Origineel geplaatst door Riekoes
Niet als je zijn verhaal leest! Bovendien hou je je aan je afspraak al je een deal hebt. Anders moet je niet zeggen dat je akkoord gaat lijkt me.

Iemand kan zich vergissen door dat ie niet weet wat de marktwaarde van een product is.
Die iemand houdt zijn woord niet omdat ie er achter komt dat ie vet te weinig vroeg (prijs onder de marktwaarde)
Dan vind ik het niet raar en ook niet erg dat iemand zich bedenkt.

Ikzelf heb het nog niet gepresteerd om een verkoop af te zeggen.
Zoals ik zei, alleen maar tevreden klanten.

Dat het vervelend is voor de koper als een deal niet door gaat en dat dit ergenis oproept, ja, dat is zo, is mij ook meerdere malen overkomen.
Maar de verkopende partij kan zich vergissen.
We zijn niet allemaal een professioneel muziekinstrumenten handelaar met als het moet een waslijst met algemene verkoopvoorwaarden.

Zie het zo, het is verkopen op amateuristisch niveau. Dus amateurisische praktijken soms.
Ik vind zowiezo dat een koop ongedaan gemaakt moet kunnen worden als blijkt dat de vraagprijs zich ver onder of boven de reeele prijs bevond.

Ook al is dit achteraf. Maar goed. Dat vind ik.
Beide partijen moeten beschermd zijn. Verkoper moet goede prijs krijgen, koper goed product.

en voor de rest .. bla..

Laatst gewijzigd:
Koper moet goed onderzoek doen voor ie wat verkoopt en koper voordat hij/zij iets koopt. Achteraf terugkrabbelen vind ik dom. Het is niet aan de koper om bij de verkoper aan te geven dat zijn prijs nogal laag is lijkt me, dus als je profiteren kunt van een lage prijs, waarom niet? Volgens mij is er al genoeg apparatuur verhandeld voor veel te lage prijzen. Er loopt hier nog ergens een threadje over goedkoop gescoorde apparatuur of 303's.

Moet je een verkoper aangeven dat zijn prijs nogal laag is? Of een verkoper die achteraf komt met het verhaal dat de prijs eigenlijk veel te laag is geweest? Jammer dan zou ik zeggen. Ik weet niet hoe dit in de wet is vastgelegd. Misschien dat er voor extreme verschillen iets geregeld is. Kan het fout hebben, maar volgens mij wordt de koper meer beschermd dan de verkoper.

Wat ik gewoon heel erg proef is dat men gepikeerd is als een ogenschijnlijke goede deal aan de neus voorbij gaat en hulde aan verkoper toe wijzen terwijl ze zelf voor een dubbeltje op de eerste plek willen zitten.

Ik vind dat gewoon hypocriet

Wel vinden dat de verkoper zich aan zijn afspraken moet houden maar men heeft er geen probleem mee hebben een naieve verkoper af te zetten..

Het gaat alleen maar om het eigen voordeel.

Hoeveel mensen zouden er klagen als ze een synth kunnen kopen die eigenlijk aan een ander was beloofd? Dan zou waarschijnlijk de gedachte zijn : Pech voor die ander.

En daarom dat ik me er even inmeng, omdat ik het erg eenzijdig gedacht vind allemaal.

Verder wil ik niemand dissen ofzo hier, maar zo zie ik het nu eenmaal. :peace:

(en niemand is verplicht om van mij iets te kopen.. uit eindelijk wil Leo toch alles hebben :D )

Kijk.. Een verhaal als Vizion beschreef, die gewoon al onderweg was. Dat is gewoon klote en onbeschoft van een verkoper. Als een deal afgeketst wordt omdat de verkoper meer kan krijgen van iemand, dan is dat vervelend voor de koper, maar als het op tijd aangegeven wordt is het minder vervelend. Het blijft vervelend, maar daar doe je gewoon weinig aan. Als koop of verkoop eenmaal afgerond is, is het een ander verhaal vind ik. En voor een dubbeltje op de eerste plek zitten. Als koper (en ook als verkoper) probeer je er altijd het beste uit te halen lijkt me, daar is niets mis mee. Het gaat er maar net om hoe iets afgehandeld wordt.

Ik ben het met 1 ding eens, als de verkoper niet weet wat hij voor zijn 2ehands product kan vragen is dat zijn probleem. Hij kan zich hier prima over informeren. Als iemand een Virus C voor 200 euro wil verkopen is dat zijn zaak. Het is niet de verantwoordelijkheid van de potentiele koper om hem te mailen met de boodschap "hey, je kunt dat ding echt veel duurder verkopen".

Als de koper akkoord gaat en er worden afspraken gemaakt dan is dit een mondelinge overeenkomst, en deze is, zoals de rijdende rechter bevestigde, gewoon rechtsgeldig in Nederland.

Ik heb helaas eens een koop (dus geen verkoop) moeten afketsen omdat ik een financiele tegenvaller kreeg waardoor ik het product niet meer kon betalen op dat moment. Vond dit heel rot voor de verkoper en heb mijn excuses aangeboden.
ook dat is natuurlijk een mogelijke situatie.

Iets verkopen omdat je er iets beter van wordt terwijl je al een afspraak hebt met een andere koper is dus wettelijk verboden. Als ik al bij iemand op de stoep zou staan zou ik hem zeker om een vergoeding voor de geinvesteerde tijd en brandstof vragen. Verder zou ik hem bij de desbetreffende website aangeven als onbetrouwbare verkoper.

Wel vinden dat de verkoper zich aan zijn afspraken moet houden maar men heeft er geen probleem mee hebben een naieve verkoper af te zetten..

Zoals ik in mijn andere post al zei, een verkoper is zelf verantwoordelijk voor het stellen van de vraagprijs. Stelt hij deze te laag is dit zijn eigen schuld. Als jij een winkel binnenstapt en je ziet een apparaat staan wat 1000 Euro hoort te kosten voor 100 euro loop jij naar de balie om te zeggen dat de prijs verkeerd is? De winkel geeft an het voor die prijs te verkopen.

Het kan zijn dat jij het allemaal anders ziet maar het is wel buiten de wet om een mondelinge afspraak te breken.

Origineel geplaatst door Acidfever
Zoals ik in mijn andere post al zei, een verkoper is zelf verantwoordelijk voor het stellen van de vraagprijs. Stelt hij deze te laag is dit zijn eigen schuld. Als jij een winkel binnenstapt en je ziet een apparaat staan wat 1000 Euro hoort te kosten voor 100 euro loop jij naar de balie om te zeggen dat de prijs verkeerd is? De winkel geeft an het voor die prijs te verkopen.

Het kan zijn dat jij het allemaal anders ziet maar het is wel buiten de wet om een mondelinge afspraak te breken.

Precies!!

Wat ik gewoon heel erg proef is dat men gepikeerd is als een ogenschijnlijke goede deal aan de neus voorbij gaat en hulde aan verkoper toe wijzen terwijl ze zelf voor een dubbeltje op de eerste plek willen zitten.

Ik vind dat gewoon hypocriet

Het gaat alleen maar om het eigen voordeel.

Hoeveel mensen zouden er klagen als ze een synth kunnen kopen die eigenlijk aan een ander was beloofd? Dan zou waarschijnlijk de gedachte zijn : Pech voor die ander.

En daarom dat ik me er even inmeng, omdat ik het erg eenzijdig gedacht vind allemaal.

(en niemand is verplicht om van mij iets te kopen.. uit eindelijk wil Leo toch alles hebben :D )

Ik respecteer je mening maar je betoog rammelt gewoon. Het gaat er om dat er een afspraak bestaat tussen twee handelingsbekwame partijen, en dat die partijen zich daar aan dienen te houden. Zeker als een van die partijen reeds moeite heeft gedaan (bijvoorbeeld een dag vrij nemen of een stuk rijden) om de overeenkomst tot stand te brengen is het gewoonweg erg onbeschoft als de ander de deal cancelt zonder dat daar een dringende reden voor is. Meer geld vangen is aantrekkelijk maar geen dringende reden.

Dit is gewoon een (universeel) principe van een koopovereenkomst, of het nu gaat om een auto, een huis of een tweedehands synthesizer. Wat dit te maken zou hebben met het afzetten van naieve verkopers of zelfs het alleen maar uitgaan van het eigen voordeel is mij in ieder geval onduidelijk. Ik ben wel met je eens dat het niet netjes zou zijn een synth te kopen van iemand terwijl die reeds (voor een lager bedrag) aan iemand anders beloofd is; ik denk (maar je hoeft me niet te geloven natuurlijk) dat ik dat ook niet snel zou doen. Zakelijk gezien blijft dit echter toch de verantwoording van de verkoper, niet van de tweede koper en deze laatste zou dan ook niet onrechtmatig handelen met de aankoop.

Mazzeltjes hebben we allemaal wel eens en ik denk dat daar niets verkeerd aan is. Ik kan me herinneren dat jij een tijdje geleden een Teisco 110f voor weinig hebt gescoord en ik denk niet dat iemand dat als afzetterij van jouw kant heeft bestempeld. Ik kan me wel voorstellen dat je pissig was geweest als je bij de verkoper was gekomen en dat deze hem pal voor je neus toch maar aan iemand anders had verkocht. Of had je dan respect gehad voor die persoon?

Er is niets mis met voordeel als je het mij vraagt, zolang het maar netjes en volgens de regels gaat.

Ik respecteer je mening maar je betoog rammelt gewoon. Het gaat er om dat er een afspraak bestaat tussen twee handelingsbekwame partijen, en dat die partijen zich daar aan dienen te houden. Zeker als een van die partijen reeds moeite heeft gedaan (bijvoorbeeld een dag vrij nemen of een stuk rijden) om de overeenkomst tot stand te brengen is het gewoonweg erg onbeschoft als de ander de deal cancelt zonder dat daar een dringende reden voor is. Meer geld vangen is aantrekkelijk maar geen dringende reden.

Okay, dat mijn betoog niet strookt met de wet heb ik wel vaker, heb nou eenmaal bepaalde ideeen :)
Het is wel flink balen als je idd vrij hebt genomen etc en de koop wordt gecanceled.

Dit is gewoon een (universeel) principe van een koopovereenkomst, of het nu gaat om een auto, een huis of een tweedehands synthesizer. Wat dit te maken zou hebben met het afzetten van naieve verkopers of zelfs het alleen maar uitgaan van het eigen voordeel is mij in ieder geval onduidelijk. Ik ben wel met je eens dat het niet netjes zou zijn een synth te kopen van iemand terwijl die reeds (voor een lager bedrag) aan iemand anders beloofd is; ik denk (maar je hoeft me niet te geloven natuurlijk) dat ik dat ook niet snel zou doen. Zakelijk gezien blijft dit echter toch de verantwoording van de verkoper, niet van de tweede koper en deze laatste zou dan ook niet onrechtmatig handelen met de aankoop.

Mazzeltjes hebben we allemaal wel eens en ik denk dat daar niets verkeerd aan is. Ik kan me herinneren dat jij een tijdje geleden een Teisco 110f voor weinig hebt gescoord en ik denk niet dat iemand dat als afzetterij van jouw kant heeft bestempeld. Ik kan me wel voorstellen dat je pissig was geweest als je bij de verkoper was gekomen en dat deze hem pal voor je neus toch maar aan iemand anders had verkocht.
Wat die teisco betreft, ik heb die persoon van te voren verteld dat het apparaat meer waard was dan hij er voor vroeg en of dat ie het zeker wist.
Daar aangekomen heb ik hem nogmaals verteld wat ik dacht dat het ding waard was, hij bleef volhouden aan de prijs waarvoor hij hem aanbood. Ik heb hem nog extra willen geven, maar de man wilde er niets van weten.

Ik had mij later bedacht dat de persoon wel eens een psychiatrisch geval kon zijn die in een psychotische bui al zijn gear de deur uit deed en ik kampte met schuldgevoelens de eerste 2 weken na aanschaf. Gelukkig slijt dat vrij vlug :D

Later heb ik hem nog gebeld of dat ie er geen twijfels over had en of ik iets voor hem kon terug doen. Maar hij had er vrede mee. (het begrip hulde komt weer om de hoek kijken :) )

Maar mijn punt is dat ik vind dat je niet kan eisen dat iemand een koop met je door zet terwijl de vraagprijs veel te laag is afgesproken, maar da's mijn mening.
De wet zegt dus dat dat wel kan. Verschilletje van mening dus.
Of had je dan respect gehad voor die persoon?
Eh.. nou dat had ik wel vervelend gevonden maar was niet onoverkomelijk geweest.
Er is niets mis met voordeel als je het mij vraagt, zolang het maar netjes en volgens de regels gaat.

Laatst gewijzigd:
Okay, dat mijn betoog niet strookt met de wet heb ik wel vaker, heb nou eenmaal bepaalde ideeen :)
Het is wel flink balen als je idd vrij hebt genomen etc en de koop wordt gecanceled.

Wat die teisco betreft, ik heb die persoon van te voren verteld dat het apparaat meer waard was dan hij er voor vroeg en of dat ie het zeker wist.
Daar aangekomen heb ik hem nogmaals verteld wat ik dacht dat het ding waard was, hij bleef volhouden aan de prijs waarvoor hij hem aanbood. Ik heb hem nog extra willen geven, maar de man wilde er niets van weten.

Ik had mij bedacht dat de persoon wel eens een psychiatisch geval kon zijn die in een psychotische bui al zijn gear de deur uit deed en ik kampte met schuldgevoelens de eerste 2 weken na aanschaf. Gelukkig slijt dat vrij vlug :D

Later heb ik hem nog gebeld of dat ie er geen twijfels over had en of ik iets voor hem kon terug doen. Maar hij had er vrede mee. (het begrip hulde komt weer om de hoek kijken :) )

Maar mijn punt is dat ik vind dat je niet kan eisen dat iemand een koop met je door zet terwijl de vraagprijs veel te laag is afgesproken, maar da's mijn mening.
De wet zegt dus dat dat wel kan. Verschilletje van mening dus.

Eh.. nou dat had ik wel vervelend gevonden maar was niet onoverkomelijk geweest.

Poeh, ik denk inderdaad dat er maar weinig mensen als jij zijn in Nederland....het is wel heel erg netjes om iemand meer te willen geven. Weet ook niet of ik dat ooit zou doen; misschien in heel bijzondere omstandigheden.....

Respect! :okdan:

Poeh, ik denk inderdaad dat er maar weinig mensen als jij zijn in Nederland....het is wel heel erg netjes om iemand meer te willen geven. Weet ook niet of ik dat ooit zou doen; misschien in heel bijzondere omstandigheden.....

Respect! :okdan:

een meevaller moet je delen vind ik :)

Back