Multivox voor 20 euro

:engel: :D

enniewee.. wilde niemand onheus bejegenen ofzo.. 'k schoot weer 'ns door geloof ik 8)

Origineel geplaatst door demian
een meevaller moet je delen vind ik :)

Geldt dat ook voor een verkoper die zijn waar te duur verkoopt?

Ik kan een aantal voorbeelden noemen van gear die ik veel te duur heb gekocht en enkele tijd later voor de helft nogmaals kon kopen. Daarom zit ik nu met 4 Korg MS50's en twee Oberheim 4-voices opgescheept ;) En dat is nog niet alles maar daarvoor ben ik in behandeling ;)

Ik heb ook eens een oude sampler op de kop getikt voor Euro 700. De verkoper wist dat deze veel meer waard was en heeft volgens mij ook meerdere biedingen boven de 700 euro gekregen. Maar ik had als eerste gebeld en dus had ik eerste keus voor 700 Euri. Das mooi...

Maar... er zijn er ook bij die de prijs opdrijven: "ik weet dat we 100 hadden afgesproken, maar iemand anders heeft 125 geboden. Voor 150 mag jij hem kopen"

Om weer even op de Multivox terug te komen: dit apparaat doet het waarschijnlijk niet. We hadden een deal voor Euro 20. Nu kan het zijn dat iemand denkt dat door het stof weg te blazen er een als nieuw uitziende en volledig werkende Multivox tevoorschijn komt... dat kan. Vaak wordt ook defecte gear veel te duur verkocht in de hoop dat er alleen een stekkertje los zit.

Kortom... Afspraak is afspraak. Geldt voor verkoper en koper.
Althans zo handel ik. Ook als ik iets koop wat achteraf te duur blijkt te zijn.

Origineel geplaatst door Riekoes
Kijk.. Een verhaal als Vizion beschreef, die gewoon al onderweg was. Dat is gewoon klote en onbeschoft van een verkoper.......
....... Het gaat er maar net om hoe iets afgehandeld wordt.

Dat wilde ik maar zeggen.. had die gozer mij op tijd gezegd dat hij hem aan iemand anders
wilde verkopen, was er wat mij betreft helemaal niets aan de hand geweest.
Had ik mezelf in ieder geval de rit kunnen besparen.

Wat die teisco betreft, ik heb die persoon van te voren verteld dat het apparaat meer waard was dan hij er voor vroeg en of dat ie het zeker wist.
Daar aangekomen heb ik hem nogmaals verteld wat ik dacht dat het ding waard was, hij bleef volhouden aan de prijs waarvoor hij hem aanbood. Ik heb hem nog extra willen geven, maar de man wilde er niets van weten.

In dat geval nomineer ik jou ook voor een huldiging..:D ;)

Origineel geplaatst door Vizion
Dat wilde ik maar zeggen.. had die gozer mij op tijd gezegd dat hij hem aan iemand anders
wilde verkopen, was er wat mij betreft helemaal niets aan de hand geweest.
Had ik mezelf in ieder geval de rit kunnen besparen.

Sorry, ik had jouw verhaal niet helemaal goed gelezen.. oops..ik snap 'm nu.
In dat geval nomineer ik jou ook voor een huldiging..:D ;)
:engel:

Wat die teisco betreft, ik heb die persoon van te voren verteld dat het apparaat meer waard was dan hij er voor vroeg en of dat ie het zeker wist.
Daar aangekomen heb ik hem nogmaals verteld wat ik dacht dat het ding waard was, hij bleef volhouden aan de prijs waarvoor hij hem aanbood. Ik heb hem nog extra willen geven, maar de man wilde er niets van weten.

Ik had mij later bedacht dat de persoon wel eens een psychiatrisch geval kon zijn die in een psychotische bui al zijn gear de deur uit deed en ik kampte met schuldgevoelens de eerste 2 weken na aanschaf. Gelukkig slijt dat vrij vlug :D

Later heb ik hem nog gebeld of dat ie er geen twijfels over had en of ik iets voor hem kon terug doen. Maar hij had er vrede mee. (het begrip hulde komt weer om de hoek kijken :)

Of de verkoper wil het apparaat gewoon snel kwijt of heeft er 2 dagen ervoor veel minder voor betaalt dan jij er nu voor geeft. Er zijn zoveel mogelijke redenen dat iemand kan besluiten een lage vraagprijs te vragen, zelfs de mogelijkheid dat het gestolen waar is. En dan ga jij nog even tegen die persoon zeggen dat hij er nog wat meer voor moet vragen!

Ik zal nooit aan iemand vragen of hij wel zeker weet of hij er niet meer voor wil hebben (behalve misschien als ik merk dat ik met een psychisch onstabiele persoon te maken heb). IK blijf erbij dat een verkoper, zeker in deze tijd, voldoende bronnen ter beschikking heeft om een actuele waarde van het product dat hij verkoopt te vinden.

Ik bedoel, stel je loopt op een rommelmarkt. Je ziet ineens een TB-303 liggen. De staat is redelijk goed, er mist een knopje, maar de potmeter zit er nog op. Je vraagt aan de beste man: "Moet dat kosten?". En hij antwoord: "50 Euro voor jou!"

Wat doe je dan? De man vertellen dat het apparaat wat hij gratis heeft gekregen via wat oude rommel van iemand zijn zolder zelfs in deze staat veel en veel meer waard is. Of zeg je "Voor 40 neem ik hem mee!" ???????

Origineel geplaatst door Acidfever
Of de verkoper wil het apparaat gewoon snel kwijt of heeft er 2 dagen ervoor veel minder voor betaalt dan jij er nu voor geeft. Er zijn zoveel mogelijke redenen dat iemand kan besluiten een lage vraagprijs te vragen, zelfs de mogelijkheid dat het gestolen waar is. En dan ga jij nog even tegen die persoon zeggen dat hij er nog wat meer voor moet vragen!

Ik zal nooit aan iemand vragen of hij wel zeker weet of hij er niet meer voor wil hebben (behalve misschien als ik merk dat ik met een psychisch onstabiele persoon te maken heb). IK blijf erbij dat een verkoper, zeker in deze tijd, voldoende bronnen ter beschikking heeft om een actuele waarde van het product dat hij verkoopt te vinden.

Ik bedoel, stel je loopt op een rommelmarkt. Je ziet ineens een TB-303 liggen. De staat is redelijk goed, er mist een knopje, maar de potmeter zit er nog op. Je vraagt aan de beste man: "Moet dat kosten?". En hij antwoord: "50 Euro voor jou!"

Wat doe je dan? De man vertellen dat het apparaat wat hij gratis heeft gekregen via wat oude rommel van iemand zijn zolder zelfs in deze staat veel en veel meer waard is. Of zeg je "Voor 40 neem ik hem mee!" ???????

Als het bedrag een beetje lager is dan gemiddeld zal ik ook niets zeggen, maar als het 2x onder de reeele waarde ligt zeg ik dat dus wel.

In het geval van die 303, ik zou tegen die man zeggen, doe normaal, weet je wat die waard is?
Als ie dan nog voet bij stuk houdt dan koop ik hem, als ie zich bedenkt geef ik hem een knipoog en wens ik hem succes met de verkoop.

Maar dit werkt voor de meesten niet zo dus.. (ook niet onbegrijpelijk hoor, daar niet van)

Als het bedrag een beetje lager is dan gemiddeld zal ik ook niets zeggen, maar als het 2x onder de reeele waarde ligt zeg ik dat dus wel.

In het geval van die 303, ik zou tegen die man zeggen, doe normaal, weet je wat die waard is?
Als ie dan nog voet bij stuk houdt dan koop ik hem, als ie zich bedenkt geef ik hem een knipoog en wens ik hem succes met de verkoop.

Maar dit werkt voor de meesten niet zo dus.. (ook niet onbegrijpelijk hoor, daar niet van)

Ik denk werkelijk dat jij de enige persoon bent die dit zou doen. :)

Ik denk werkelijk dat jij de enige persoon bent die dit zou doen. :)

ik ben dan ook een rare :D

Als ik op een rommelmarkt een minimoog zie liggen voor 3 tientjes neem ik 'm echt wel mee :D. Maar als ik via internet iets zie dat goedkoop is en ik wil het hebben, vraag ik de verkoper wel waarom 'ie er zo weinig voor vraagt. Dit ook omdat mensen hier in de buurt nooit wat verkopen lijkt het wel (moet binnenkort weer helemaal naar Hoorn vanuit Hengelo om een podXT op te halen) en ik niet ver wil reizen om vervolgens te zien dat een apparaat zwaar beschadigd of stuk is. Ik geef zo de verkoper dus wel aan dat z'n prijs laag is, maar ik zeg niet dat 'ie er meer voor moet vragen. dat moet 'ie zelf weten namelijk.

Ach het zal er wel aan liggen dat ik uit een gezin van 11 kom, maar als er nij mij iemand langs komt om iets te kopen is er altijd koffie en een praatje. Ik heb onalgs ook nog wat zooi gekocht enik ben op alle 3 de adressen gezellig ontvangen.
Babbeltje over muziek. Het mag wel weer wat gezelliger in Nederland.

Hmm.. Andersom zie je de verhalen ook nog wel is voorbij komen dat de koper gewoon niets meer van zich laat horen, terwijl er toch een afspraak staat voor een koop op dag X om Y uur.
Dat vind ik ook onbeschoft.

R

percies .......

percies .......

Origineel geplaatst door Kevin
Bij een goede deal ben ik in staat om s'nachts om 1:00 nog in de auto te stappen en naar Uithuizermeeden te rijden.....zo snel mogelijk want er zijn altijd kapers op de kust :maffia:

heb ik ooit hgedaan met een arp avatar ,meteen de volgende morgen ,...helemaal naar t topje van friesland moeten rijden ,...[was ook best lachuh ,...]
wel een top prijs voor een top synth ,...ik zeg TOP prijs
idd ik heb de afspraak kracht bij gezet door savonds te bellen ,en er 20.-eu bijgedaan ,...en hem meteen op te halen ,..de volgende morgen ,..was wel 3a4 uur rijden ,...
heb je wel wat :halleluja

Ik zou zeggen voor 25 neem ik em mee, en dan zou hij zeggen, 40 en dan zeg ik deal. Ga echt niet tegen een marktkoopman zeggen dat hij er zoveel honderd euro voor kan krijgen als ik deze wil kopen. Als ik em niet zou willen hebben, had ik em nog voor dat geld gekocht en voor een goed bedrag verkocht.

Meestal heb ik goede ervaringen met het kopen en verkopen van spul. Vaak is het gezellig.

Onlangs liep ik met mijn kop 2 keer tegen de muur :stupid

Ik was toendertijd op zoek naar een Rhodes, en zag een mooi exemplaar aangeboden. De prijs was echt wel aan de hoge kant, maar nog binnen de grenzen van redelijkheid. Enfin, ik hem gebeld en een concrete deal gemaakt. Per mail bevestigd. Adres gekregen + afspraak gemaakt.

En wat denk je? Juist die gast besloot em niet meer aan mij te verkopen. Een of ander lul smoes. Aaargh :stupid Pfff. Achteraf blij dat ik geen rhodes heb, dus tnx for that mr dj DD.

Nog geen week later, ongeveer het zelfde bij een Pianet deal voor een maat van me. Alles afgesproken. Prijs ok. Hij had zijn pa al geregeld om dan en dan naar het Noorden te rijden... ik nog ff ter bevestiging iets vragen, mailt ie domweg dat ie al verkocht is. Lekker, ook nog te lui om de afspraak af te bellen!

Nou moet ik wel mijn hand in eigen boezem steken. Zelf heb ik namelijk wel iemand een keertje min of meer afgezet. Ik voelde me daar ook niet 100% goed bij, maar tja... Het was zo dat iemand een sampler te koop vroeg. Ik wilde de mijne wel kwijt, en vroeg wat hij wou bieden. Bood ie zomaar 2 keer zoveel als dat ik ervoor betaald had, maar dan ZONDER 8 output expansion...damn. Maar goed, als iemand zo gek is zoveel te bieden, dan grijp ik niet in... :engel:

Back