Roland Vs Yamaha Vs Kurzweil Vs Korg

Pianoman

Ouwe rot
Ey forumleden,

Ik zie op dit gehele forum dat er Verschillende meningen zijn over welke digitale piano sound nu het beste is!
het gaat vooral om de Yamaha, Korg, Roland en Kurzweil piano sounds.

Dit is mijn volgorde van Kwaliteit:

1. Kurzweil
2. Yamaha
3. Roland
4. Korg

Wat zijn jullie meningen hierover???

Niet praten maar zelf oordelen: http://www.purgatorycreek.com/English/Digital_Piano_Shootout.html

Trouwens, een heel merk over één kam scheren vind ik sowieso vrij onverstandig; er zijn nogal wat verschillen tussen de modellen van één merk onderling, dus er valt m.i. weinig te zeggen over "de typische brand X piano".

Als ik zo naar je avatar kijk, lijkt het wel alsof je dat blijkbaar tòch erg belangrijk vindt?
"Mijn merk is de beste, de andere merken zijn kut"?

Een echte piano is nog steeds onverslaanbaar.

Maar een computer met een Giga sample library schopt de konten van elk van bovenstaande merken met vlag en wimpel.

Lijkt me ook niet meer dan logisch dat in de toekomst digitale pianos in weze ook gewoon computers worden met een gewogen toetsenbord. En als ik het goed heb zijn die er al eigenlijk (bijv Clavinova serie).

Wil je dat een Piano realistisch klinkt of gewoon lekker, kies je voor het laatste
dan zit je bij Kurzweil goed..

En die GEM promega 3 schijnt toch weer veel beter te zijn dan al die andere? 8o)

...ik lees ook weleens wat...

hmz, ik heb weleens (al weer 3 jaar gelede) een keyboard van GEM geprobeerd, dat geluid was echt bagger, toen der tijd.

Ah gut, krijgen we dit weer.

Merk X is beter dan merk Y want hij klinkt beter.

Bespaar je de moeite.
Iedereen heeft zo z'n eigen smaak.

Ik gebruikt gewoon m'n eigen gemaakte pianopatch voor m'n EX5. :P

Origineel geplaatst door Pianoman
hmz, ik heb weleens (al weer 3 jaar gelede) een keyboard van GEM geprobeerd, dat geluid was echt bagger, toen der tijd.

Maar ik neem aan dat jij het ook niet hebt over je eigen yamaha psr 730 als je over yamaha piano's spreekt.

Origineel geplaatst door Hanz
Trouwens, een heel merk over één kam scheren vind ik sowieso vrij onverstandig; er zijn nogal wat verschillen tussen de modellen van één merk onderling, dus er valt m.i. weinig te zeggen over "de typische brand X piano".

Dat bedoel ik dus.

HAHAHA, neej tuurlijk niet. Dat geluid is ook niet echt relaxt ofzo. maar heb ook tijdje getwijfeld tussen de P90 en een Kurzweil(module).
Maar uiteindelijk gekoze voor de Kurzweil :D

Origineel geplaatst door Pianoman
k, maar voor on-stage is een computje toch niet echt handig:P.

Laptoppie, knoop er een firewire interface aan en hang die midi aan je keyboard en de outputs naar de DI en je kent speulen.

Altijd nog sneller dan een piano heen en weer slepen. ;)

ik ben niet echt een pianist, maar ik heb wel n's op een GEM-piano gespeeld die bij Dijkman stond en dat gaf toch wel een verbluffend piano-gevoel. ik heb toendertijd alle electrische piano's geprobeerd daar en die GEM was toch wel veruit het beste. de toetsen voelde helemaal echt en qua klank was't helemaal net een echte piano. net als bij sommige sample-gebassseerde software of sample-dvd's was er een niet van echt te onderscheiden snaar-resonantie. het ding was toen dan ook niet te betalen. ik geloof iets van 3 of 4000 euries. geef mij maar gewoon een vette synth! maar goed, da's een hele andere discussie...

Origineel geplaatst door mc_kwok
En die GEM promega 3 schijnt toch weer veel beter te zijn dan al die andere? 8o)

...ik lees ook weleens wat...

eermmm... volgens mij bedoelde ik die......

8)

Heeft topicstarter soms ook zo'n stikker op z'n golfje met een jongetje dat op een opel logo urineert? :Z

Back