Vst geluid later als aanslag toetsen

Stefano

toetsenist
Als ik VST instrumenten wil bespelen met mijn MIDI toetsenbord komt het geluid later uit de speakers dan dat ik op de toetsen sla. Welke instellingen moet ik wijzigen om dit probleem te verhelpen. Of waar kan het aan liggen...

Hoe ver staat je midi klavier van je speakers?

Wordt het beter als je je midiklavier dichter bij je speakers zet?

-C-

Het kan ook te maken hebben met de afstand tussen de witte en zwarte toetsen op je klavier...

Misschien moet je harder op je toetsen slaan; in mijn geval helpt het altijd als ik brute kracht gebruik.

ik zou een stuk van de kabels van je speakers afknippen, volgens mij zijn ze veel te lang wat vertraging veroorzaakt

Stefano, dit zijn allemaal forum-spreekwoorden voor: gebruik even de zoekmachine. In jouw geval met trefwoord latency. Succes!

Origineel geplaatst door Hanz
Misschien moet je harder op je toetsen slaan; in mijn geval helpt het altijd als ik brute kracht gebruik.

:dubbel:

Maar we zijn hier wel om elkaar te helpen....

Ik kan me best voorstellen dat iemand die hier nieuw is geen idee heeft dat deze vraag wekelijks gesteld word, laat staan meteen de regels van het forum doorleest.

:peukie:

voor jullie misschien gesneden koek, maar ik maak nog regelmatig indruk op feestjes en partijtjes door te pas en te onpas met het woord - latency - op de proppen te komen.

Te hard geslagen

Te hard geslagen

nou hoor ik helemaal niets meer hoe kan dat.

Nog bedankt voor de tip Gijs.

Zit tijdelijk nog opgescheept met een onboard moet nog een goeie geluidskaart kopen heb er EFFE het geld niet voor net een nieuwe pc gekocht.

Re: Vst geluid later als aanslag toetsen

Origineel geplaatst door Stefano
Als ik VST instrumenten wil bespelen met mijn MIDI toetsenbord komt het geluid later uit de speakers dan dat ik op de toetsen sla. Welke instellingen moet ik wijzigen om dit probleem te verhelpen. Of waar kan het aan liggen...

is je geheugen van je pc misschien te langzaam, heb je ddr geheugen?

greetz turtel

later DAN aanslag toetsen

Met afspelen heb ik dit probleem niet. Ik gebruik vst instrumenten ook regelmatig.
Het is me nooit gelukt vst instrumenten live te bespelen.

Ik heb een net een Pentium 4 HT met 1024 dual channel geheugen gekocht. Ik had alleen effe geen geld meer om een prof. geluidskaart te kopen. Heb er tijdelijk een sound blaster live in zitten. Volgende maand kijken voor een nieuwe.

Nog adviezen in de categorie mini-thuisstudio

koop een m-audio audiphile2496 en weg latency!
(geluidskaart dus)

kost 99 euro.

die pc die trekt het wel....

Hoe kort maar krachtig het antwoord van Gijs ook was, hij heeft wel 100% gelijk. Di is een latency probleem.

De drivers van onboard geluidskaarten zijn vaak erg slecht en totaal ongeschikt voor dit soort toepassingen. Wat jij ervaart is dat de driver niet in staat is om op tijd het midi signaal wat jij naar je pc stuurtdoor een toets aan te slaan om te zetten naar geluid (de driver doet dit op zich niet zelf maar dit is even om het probleem makkelijk te houden). Dit kan aan verschillende zaken liggen.

De snelheid van pc, geheugen dat soort zaken. Maar ook aan kwaliteit driver, of instelling van de driver. Helaas hebben onboard videokaarten nagenoeg nooit Asio ondersteuning. Een oplossing is om een generieke Asio driver te gebruien, echter is dit natuurlijk niet de beste oplossing.

De beste oplossing (in alle gevallen) is een goedkope maar toch goede kaart te kopen met ASIO ondersteuning. Het voordeel van deze kaarten is dat ze vanaf het begin gemaakt ijn met dit soort audio toepassingen in het achterhoofd en dus zowel hardware als driver is ontworpen om de latency zo laag mogelijk te houden en de geluidskwaliteit zo hoog mogelijk.

Een relatief goedkope kaart zoals Alex Omega noemt kan hierbij echt al hele veel schelen (de geluidskwaliteit zal sowieso 100x beter zijn.)

Je kunt ook eent 2e hands kijken. Er staan vaak erg mooie kaarten te koop die vaak niet meer de nieuwste zijn maar nog prima zullen volstaan. Da kun je waarschijnlijk voor die 100 eurom nog wel een mooiere kaart op de kop tikken.

Inderdaad, ASIO is hier het sleutelwoord! Je kunt voor weinig geld (rond de 100 euro) een goede geluidskaart met ASIO ondersteuning kopen ->weg vertraging!!

Vind je dit toch te veel geld dan kun je (zoals Hanz al adviseerde) het programmatje ASIO4all of ASIO2ks GRATIS downloaden (http://www.asio4all.com / http://www.asio2ks.de). Dit zorgt ervoor dat jouw onboard geluidskaart toch een lage latency kan produceren zodat je goed kunt werken. De kans bestaat wel dat het met jouw specifieke geluidskaart niet zou kunnen werken. Het is gewoon een kwestie van proberen.

Ik kan op mijn "oude" pc (AMD Duron 700mhz met onboard VIA geluidschip) een latency van 10ms krijgen met cubase!

Succes!

Voor de Live zijn er ook ASIO drivers.
Of anders WDM2Asio drivers gebruiken.

En die dus ook daadwerkelijk in je muziekprogje gebruiken.

Back