De CZ-101 heeft geen speakers. De CZ-230S wel, maar die is minder programmeerbaar.
De Casio HT-700 is een goede optie. Er staat al een eeuwigheid eentje te koop op Marktplaats, volgens mij van een medeforummer...
Verder zijn er de Yamaha PSS-480/580/680/780, maar die vind ik persoonlijk niet zo aantrekkelijk klinken. Ik heb mijn 580 ooit in een opwelling gekocht, maar ik doe er eigenlijk nooit iets mee.
Ach, dat klopt ja... Was inderdaad de yamaha CS-01 waarmee ik destijds op het strandje langs de waal... Die is ook wel leuk (maar veel beperkter als de CZ) trouwens!
De MT-70 is best een vermakelijk keyboard, maar geen programmeerbare synth. De BOSS DR-550 heeft geen ingebouwde speakers.
Mijn stem gaat uit naar de Casio HT-700 en de Yamaha QR-10 (drumcomputer, sampler, klankmodule en begeleidingsautomaat met ingebouwde speaker).
Als de Korg Microkorg en Microsampler ingebouwde speakers zouden hebben, zouden dat dé topapparaten zijn.
Zo, superschop.
De Casio HT-6000 kan op batterijen! En heeft interne speakers (makkelijk uit te schakelen met een 'blindplugje' in de koptelefoonuitgang...)
Met grote toetsen en 4 partijen multitimbrale MIDI (IN/OUT/THRU connectors), 8 stemmen polyfone leadpartij mét analoog filter, begeleidingsautomaat / drumcomputer (met MIDI clock sync) ingebouwd en zelfs een (zeer eenvoudige) sequencer zelfs behoorlijk 'volwaardig' te noemen.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.