Picknick Synths (op batterijen)

wist nie dat t nationale thread-omhoog-schop-dag was! ;)

anyway, ik kan binnenkort lekker picknicken met mijn xiosynth. 6 penlitejes en gaan met die banaan

Misschien een mc-303 modden voor gebruik op accu 8o)

nog suggesties voor een betaalbare :)portable synth op batterijen met speakers?

De CZ-101 heeft geen speakers. De CZ-230S wel, maar die is minder programmeerbaar.
De Casio HT-700 is een goede optie. Er staat al een eeuwigheid eentje te koop op Marktplaats, volgens mij van een medeforummer...
Verder zijn er de Yamaha PSS-480/580/680/780, maar die vind ik persoonlijk niet zo aantrekkelijk klinken. Ik heb mijn 580 ooit in een opwelling gekocht, maar ik doe er eigenlijk nooit iets mee.

De CZ-101 heeft geen speakers.

Ach, dat klopt ja... Was inderdaad de yamaha CS-01 waarmee ik destijds op het strandje langs de waal... Die is ook wel leuk (maar veel beperkter als de CZ) trouwens!

De MT-70 is best een vermakelijk keyboard, maar geen programmeerbare synth. De BOSS DR-550 heeft geen ingebouwde speakers.

Mijn stem gaat uit naar de Casio HT-700 en de Yamaha QR-10 (drumcomputer, sampler, klankmodule en begeleidingsautomaat met ingebouwde speaker).
Als de Korg Microkorg en Microsampler ingebouwde speakers zouden hebben, zouden dat dé topapparaten zijn.

tr-505 en als je mazzel hebt een tr-626.

helaas gaan die roland kc-550 niet werken om het te versterken.

Zo, superschop.
De Casio HT-6000 kan op batterijen! En heeft interne speakers (makkelijk uit te schakelen met een 'blindplugje' in de koptelefoonuitgang...)
Met grote toetsen en 4 partijen multitimbrale MIDI (IN/OUT/THRU connectors), 8 stemmen polyfone leadpartij mét analoog filter, begeleidingsautomaat / drumcomputer (met MIDI clock sync) ingebouwd en zelfs een (zeer eenvoudige) sequencer zelfs behoorlijk 'volwaardig' te noemen.

De Roland GAIA SH-01 werkt ook op acht AA (NiMH) batterijen.

Tegenwoordig heb je trouwens ook van die USB-accu's die je eventueel kunt gebruiken als een synth USB-powered functionaliteit ondersteund.

Back