Goedemiddag Allen,
Wanneer ik akkoord ben met de koopakte en de financiering definitief rond heb, ben ik eigenaar van een appartementje in rosmalen. Natuurlijk moet mijn muziek (zowel draaitafels als synths, compt etc)hier een plaatsje krijgen, zonder dat de buren teveel last van mij ondervinden. eenvoudig is het natuurlijk om altijd een koptelefoon op te doen
maar eigenlijk is dat geen optie. ik heb al vele draadjes doorgelezen over isolatie... want daar gaat het hier om. op een gegeven moment zie ik door de bomen het bos nietmeer. vele soorten materialen, vele oplossingen en vele prijskaartjes. daarom maar een apart draadje.
bijgevoegd de plattgerond. de bedoeling is dat de muziek in de slaapkamer naast de badkamer komt (rechtsachter). aangezien het een hoekappartement is, grenst dit niet direct aan de buren. mijn inziens is het belangrijkste om het plafond (2 bovenburen) en de vloer (1 onderbuur) aan te pakken. Alhoewel ik me ook voor kan stellen dathet geluid via de wanden naar boven of beneden door kan trillen/klinken... kamer in kamer is geen optie, aangezien er ook een wasbak hangt en er wellicht een dichte grote ( kleding)kast dient te komen. daarnaast zijn er 2 naar binnenslaande deuren...
concrete vragen over het isoleren:
1. Is het isoleren mogelijk voor circa € 1000 (of minder) aan materialen?
2. is alleen wanden en vloeren isoleren voldoende of dienen de wanden ook onderhanden te worden genomen.
3. hoe is een ander het beste op te lossen
alvast bedankt voor jullie advies... ik zal nog even nadenken of het beste concrete advies met een appeltaar (de nieuwe trrend
) dient te worden beloond
(nogmaals het gaat hier om isolatie,akoestiek etc volgen in 2e fase ofzo)
Wanneer ik akkoord ben met de koopakte en de financiering definitief rond heb, ben ik eigenaar van een appartementje in rosmalen. Natuurlijk moet mijn muziek (zowel draaitafels als synths, compt etc)hier een plaatsje krijgen, zonder dat de buren teveel last van mij ondervinden. eenvoudig is het natuurlijk om altijd een koptelefoon op te doen
maar eigenlijk is dat geen optie. ik heb al vele draadjes doorgelezen over isolatie... want daar gaat het hier om. op een gegeven moment zie ik door de bomen het bos nietmeer. vele soorten materialen, vele oplossingen en vele prijskaartjes. daarom maar een apart draadje.bijgevoegd de plattgerond. de bedoeling is dat de muziek in de slaapkamer naast de badkamer komt (rechtsachter). aangezien het een hoekappartement is, grenst dit niet direct aan de buren. mijn inziens is het belangrijkste om het plafond (2 bovenburen) en de vloer (1 onderbuur) aan te pakken. Alhoewel ik me ook voor kan stellen dathet geluid via de wanden naar boven of beneden door kan trillen/klinken... kamer in kamer is geen optie, aangezien er ook een wasbak hangt en er wellicht een dichte grote ( kleding)kast dient te komen. daarnaast zijn er 2 naar binnenslaande deuren...
concrete vragen over het isoleren:
1. Is het isoleren mogelijk voor circa € 1000 (of minder) aan materialen?
2. is alleen wanden en vloeren isoleren voldoende of dienen de wanden ook onderhanden te worden genomen.
3. hoe is een ander het beste op te lossen
alvast bedankt voor jullie advies... ik zal nog even nadenken of het beste concrete advies met een appeltaar (de nieuwe trrend
) dient te worden beloond
(nogmaals het gaat hier om isolatie,akoestiek etc volgen in 2e fase ofzo)