Hoe zit het met Cubase enzo..?

Hoe zit het met Cubase enzo..?

• Cubase

Stemmen: 69 52,3%
  • Logic

Stemmen: 10 7,6%
  • Nuendo

Stemmen: 3 2,3%
  • Ableton

Stemmen: 12 9,1%
  • een soort Trackersoft (oud of nieuwerwets)

Stemmen: 6 4,5%
  • Fruityloops

Stemmen: 12 9,1%
  • Hardwaresequencer(mpc,rs,mc...)

Stemmen: 11 8,3%
  • een ander bekend pakket

Stemmen: 9 6,8%

• Totaal aantal stemmers
    132

Prophet

Ouwe rot
Hoe zit het tegenwoordig met jullie werkpallet. Is deze omgeschakeld naar wat anders dan Cubase of Logic of een andere standaard en waarom heb je deze gedaan eigenlijk?

In't kort een kleine waarom geeft misschien inspiratie aan ons allen of brengt misschien wat aan de oppervlakte van wat je nog nooit had gedacht.

Misschien kunnen we er een soort brainstorming van maken waardoor er niet de diep word doorgeboomd op de zaak want die topics zijn er al zoveel, maar eerder gedachteflitsen uit de eerste hand die hier dan worden neergezet.

(je kan ook enkel een stem doen in de poll als je er geen zin in hebt) ;)

Alvast bedankt voor jullie gedachteflits!

:mega:

Voor het mixen en sequencen altijd RS7000 en dan gaat het via de mixer naar de compu met SX.

R

Nummers maken doe ik in Cubase SE.
Daarna laad ik de midi file over in de mc 909.

Ik vind cubase gewoon lekker overzichtelijk werken, daarom doe ik dit niet op de mc.

Ik gebruik FL Studio omdat ik vind dat het heel erg makkelijk werkt.

Logic gebruikers weten waarom.:D

En met Cubase SX werkt het net zo goed, alleen vragen veel die-hard Logic gebruikers zich af waarom dat SX eigenlijk zo een kleuren lichtjeskermis moet zijn...het is per slot van rekening maar 1x kerstmis per jaar !
Daardoor krijgt SX naar mijn gevoel net dat "speeldgoed" achtige karakter.
De UI van Logic wordt door SX gebruikers dan weer als droog ervaren, maar het gebruik van Logic is heel erg 'logisch' en het lijkt alsof je in een hardware studio omgeving zit. Dat verklaart ook het succes van dit pakket en het waarom van het feit dat SX wat achterop is geraakt bij de meerderheid van de professionele gebruikers. Toch vind je meer SX gebruikers bij de home-users. Wellicht zit de exclusieve combinatie MAC & Logic daar ook voor iets tussen. Een combinatie die trouwens ook dodelijk strak én logisch werkt.
Dat "logisch" aspect vind ik net ontbreken op SX, hoewel die-hard SX gebruikers dat niet als dusdanig zullen ervaren.
Kwestie van smaak én gewoonte zeker ? Hoe zit het met SX versie 3 ?
Naar mijn mening, en ik deel die met veel anderen, heeft Logic zijn naam zeker niet gestolen.
Ik ben er dan ook van overtuigd als je dezelfde Poll zu houden onder professionele studio's en gebruikers, de resultaten net omgekeerd zouden zijn en Logic boven aan staat. Maar of dat dan betekend dat 1 van die 2 pakketen beter of slechter is, is maar zeer de vraag.
ps: Ik werk al jaren met Logic én Cubase - afhankelijk van wat de klant gebruikt - maar persoonlijk heeft Logic nog steeds mijn voorkeur. Ook al toen beide paketten nog op Atari zaten en Logic nog Notator noemde. (maar toen had Notator wel een ppq resolutie die 4x zo hoog was als Cubase !)

Laatst gewijzigd:
Nou niet direkt de kortste reactie Skelet, maar wel een "zeer" interessante! :)

ik heb een hele tijd lang met fruityloops gewerkt totdat ik met hardware wilde gaan werken en ik me ook enigzins stoorde aan de kwaliteit van t geluid van fruityloops (het leek de kracht uit mn samples weg te halen), vanaf toen werk ik met cubase sx, en ik wil eerlijk gezegd niks anders meer... t was ff wennen maar t werkt nu ideaal :L

Origineel geplaatst door Black Castle
Als ex Logic/Notator gebruiker weet ik ook wel waarom.

Heb je een trauma opgelopen meneer Castle ?
Tja, sommige mensen zullen het nooit leren... met liefde heeft het niks te maken, wel met lezen.
Ja Black, je hebt weinig keuze. Je moet die onwaarschijnlijk dikke boeken, euh manuals die bij Logic zitten echt wel verslinden !
Wat was jouw probleem dan met Logic ?}:|
Misschien kan ik je nog redden ??

Laatst gewijzigd:
Zoals ik al zei.
Ik werd verliefd op een ander.;)

Maar zonder gekheid.
Ik heb, behalve dat ik geen Mac heb, geen probleem met Logic.

Zoals je zelf al zei. Hoe je een GUI waardeert is heel persoonlijk.
Ik vindt de interface van SL/SX helder en overzichtelijk.
Als ik een Mac en genoeg geld had zou Logic zeker overwegen.
Het is absoluut een van prima programma.

Dus als je me wilt redden kan ik je m'n gironummer geven. :duivels:

Ik gebruik hoofdzakelijk FLstudio5 (de fruityloops die WEL goeie geluidskwaliteit biedt :P:P)
Maar ben de laatste tijd ook veel met renoise aant spelen

Origineel geplaatst door Black Castle
Dus als je me wilt redden kan ik je m'n gironummer geven. :duivels:

Geen probleem. Geef ook even je bankcode.:eureka:

Sonar, jammer dat het er niet bij staat.

Gekocht, zonder veel ervaring, omdat het me redelijk voordelig leek en op pc draaide. Inmiddels werk ik met Sonar 3 Producer. Sonar 4 is de laatste versie, misschien moet ik nog wel eens over, voorlopig nog maar niet.

Men zegt dat Cakewalk aan de overzijde van de plas veel populairder is dan aan deze kant. Zal zeker zo zijn, want volgens mij zijn hier maar weinig Sonar gebruikers. Vergelijken kan ik niet, Cubase, Pro Tools, Logic, enz. enz. ken ik niet meer dan van "zien".

Volgens de een na laatste interface zijn er echter niet zo veel verschillen meer en mag Sonar tot de groten gerekend worden, wat dat dan ook waard is.

Ik kan er heel goed mee uit de voeten, ontdek nog steeds nieuwe opties, trukjes, e.d.

Van de berichten die ik hier regelmatig lees, vooral over Cubase, kan Sonar eigenlijk steeds hetzelfde . . .

Tja en die manual. Gebruik de PDF steeds. Snel iets op te zoeken, al moet je soms toch wel behoorlijk spitten om een button te vinden. Vooral het hoofdstuk over plug-ins, VST's en DXi-en had wel wat uitgebreider gemogen, al redden we ons tegenwoordig aardig. Mooie extra optie was V-sampler3 die meegeleverd werd.

ik ben eigenlijk al vanaf de arietari met cubase aan het werken!
zo.n 12 jaar inmiddels
ik vond die voorloper van logic,notator of zoiets, vrij raar in elkaar steken en kon daar nooit echt de logica van ontdekken
en het koebeest bevalt verder goed

na cakewalk 3.0 en cubase 5.1, nu fruity!

heerlijk, eindelijk eens lekker snel gewoon rammen.

Hay

als amateur gebruik ik cubase sx ,ook al vanaf de atari en vst naar sx
vondt de overstap van vst naar sx moeilijk maar wel de moeite
en er zit nu zoveel in dat ik maar de helft gebruik en/of nodig hebt

je vuile was wordt er gewoon veel schoner mee:D

greetz turtel

Ik gebruik Steinberg al van af het eerste begin.

Atari Pro 12,
Atari Pro 24,
Atari Cubase 1.0
Atari Cubase 2.0

Toen een pauze waarin ik mij met Protracker bezig hield. (hoe kom je er bij inderdaad...)

Daarna :

Cubase 5 VST (pc)
Cubase SX 1 en nu 2.2

Ook nog wel 's wat met Reason gedaan, maar Cubase werkt voor mij het best.

De rest van de sequencers valt voor mij af, heb geen zin om opnieuw alles te gaan zitten snappen. Zo werkt dat bij mij.

Back