Hoe zit het met Cubase enzo..?

Hoe zit het met Cubase enzo..?

• Cubase

Stemmen: 69 52,3%
  • Logic

Stemmen: 10 7,6%
  • Nuendo

Stemmen: 3 2,3%
  • Ableton

Stemmen: 12 9,1%
  • een soort Trackersoft (oud of nieuwerwets)

Stemmen: 6 4,5%
  • Fruityloops

Stemmen: 12 9,1%
  • Hardwaresequencer(mpc,rs,mc...)

Stemmen: 11 8,3%
  • een ander bekend pakket

Stemmen: 9 6,8%

• Totaal aantal stemmers
    132
reacties zijn goed tot hier toe :)

Ik hoop dat er nog meer reacties komen eens het weekend voorbij is.

Sequencing gaat met good-old MPC4000... vervolgens de hele zooi via ADAT de PC in alwaar Cubase SL3 het opvangt en in goede banen leidt. Ik ben net pas begonnen met het ontdekken van dit programmatje, maar dus enkel en alleen voor recording, mastering/mixing.

@Prophet: wat heb je met Deepak?

ik gebruik al jaren logic platinum (vanaf versie 4, zit nu op 5 want ik heb een pc). ik zit er vaak aan te denken om sx te nemen, maar aangezien dit toch een enorme omschakeling is en een hele toer om alles weer te configureren en te tunen, stel ik dit steeds uit. aan de ene kant denk ik wat goed werkt moet goed blijven werken, maar aan de andere kant wil ik mijn horizon ook wel verbreden zeg maar. ableton live trekt mij op de 1 of andere manier ook wel aan. misschien dat ik me daarin ga verdiepen en ff kijken of't ook echt wat is voor mij. maarja, he, als ik voor't zelfde geld weer een leuk hardware-synthje of samplertje oid kan scoren...
vóór logic trouwens wel gecubased en daarvoor alleen getracked/getrocken whatever op de amiga. mc505 ook hele tijd als sequencer gebruikt (beetje lullige 8-sporen seq.)

Ik gebruik cubase sx 3.02.
Ongeloooooooooooflijk mooi is die versie. Ik heb meerdere sequencers geprobeerd en ik moet zeggen dat ik toch elke keer weer blij ben als ik cubase opstart. Het is wel zo dat cubase een stuk minder logisch opgebouwd is als logic op de mac. Echter als je veel met softsynths werkt is cubase onovertroffen in mijn ogen.

Sinds sx3 zijn er dermate veel hulptools ingekomen die het leven zo makkelijk maken dat ik op dit moment geen wensen heb voor een sx4 versie. Sx3 kan bijvoorbeeld vocals , drumloops, synthloops met 1 druk op de knop in sync zetten met je midisporen. Ook timing van loops kan compleet veranderd worden. Het is steinberg gelukt om in sx3 hardware en software praktisch gelijk te behandelen. Dus of ik nu een hardware synth aanstuur via getekende automation of een vsti maakt allemaal niets meer uit. Ook externe FX apparatuur is nu gewoon als send fx te gebruiken zonder lastige routing sporen buitenom. Zelfs de audiolatency van je externe audiochains kan via een ping functie volautomatisch berekend worden waardoor latency tot het verleden behoort.

Waanzinnig mooi dus :)
Het enige nadeel is wel, dat het voor beginners vrij complex kan zijn om cubase echt te doorgronden, het blijft een 'lastig' pakket om mee te beginnen, echter als je de structuur doorhebt is er praktisch alles mogelijk
:halleluja

Origineel geplaatst door quifster
Ik gebruik cubase sx 3.02.
Ongeloooooooooooflijk mooi
:halleluja

misschien even oftopic,maar is het de moeite om up te daten van 2 naar 3
als je alleen het audiogedeelte gebruikt,dus alleen externe bronnen
dus geen vst

zoveel geld is het niet dat updaten, maar het loopt nu zo lekker stabiel

en mr prophet wat gebruikt uw eigenlijk voor pretpakket?

Origineel geplaatst door turtel
misschien even oftopic,maar is het de moeite om up te daten van 2 naar 3
als je alleen het audiogedeelte gebruikt,dus alleen externe bronnen
dus geen vst

Als je met externe bronnen doelt op hardware synths en hardware fx dan is het juist de moeite waard om up te graden, pas sinds sx3 zijn die hardware synths middels midi device maps en fx routing paden fantastisch gesupport. Verder is er een handige audition bus bijgekomen die los van je uiteindelijke audiopad loopt.

Origineel geplaatst door quifster
Als je met externe bronnen doelt op die los van je uiteindelijke audiopad loopt.

thx

@Lazertus: goed leesvoer ;)

@turtel: na onlangs Nuendo te hebben verkent ga ik zeker nog wel overstappen naar dat pakket, maar ben alweer terug achter men Falcon gekropen met Cubase 3.01 :D :W

en eigenlijk is deze topic natuurlijk ook om te zien waar om welke "ECHTE" redenen men bij of overstapt naar wat anders. Of zoals het reeds mooi gezegd was hier een paar reply's terug:

Je kunt beter je tijd investeren in zaken die je muzkaliteit ontwikkelen in plaats van het geneuzel met sequencers.

Ik denk wel dat hier de waarheid voor een stuk in het midden ligt. Eens je je pakket goed kent en je alles kunt met jouw werkwijze klopt deze zin volledig, anders moet je toch ook eerst veel tijd investeren in je sekwénspakket.

Cubase sinds versie 1.01 op een PC 386. Ik werk met Cubase sinds ca. 1994.
Nooit een reden gehad voor een crossgrade. Waarom zou ik overstappen van Cubase op Logic? Kost nog eens veel extra geld ook. En nu bekeken had ik dan weer terug moeten crossgraden omdat Logic de PC heeft opgegeven.
Ik houd het dus lekker bij Steinberg.

Ik ben ergens in 1993/1994 begonnen met het sequencen met de interne sequencer van de Korg i3 (=X3 maar dan met keyboard-functies). Dat werkte perfect maar op een gegeven moment was slechts 1 midi out te weinig en ben ik overgestapt op Cubase VST 5.

Sindsdien alles met Cubase VST 5 gedaan, nooit gedacht aan upgraden naar SX aangezien je nooit een winning team moet changen zeg maar ;)

Ik gebruik verder geen vsti of audiotracks, m'n setup is midi-only. De post van quifster zet me wel aan het denken. Misschien moet ik toch maar eens SX proberen.

Heeft het zin om SX te overwegen als je alleen maar met midi werkt?

Back