Korg M1 interne batterij

Mennomoog

Stamgast
Hallo mensen!

Ik ben mijn Korg M1 aan het openschroeven, omdat hij de message "Internal Battery Low" aangaf. Nou, das duidelijk.

Dus ik de onderkant openschroeven, eraf gehaald: ik zie dan twee printplaten vastgeschroefd. Kan iemand mij vertellen waar precies de batterij zich bevindt? =)

Ik begreep dat als de batterij vastzit hij los gesoldeerd moet worden. Enige tips nog hiervoor? :engel:

dankjewel alvast!!

Battery

Battery

Ga er alsjeblieft niet aan solderen, de battery zit onder de grote printplaat en deze kan je gewoon met de hand verwijderen.
De printplaat voorzichtig losschroeven en de batery vervangen, moet daarna wel dacht ik de geluiden terug zetten, maar daar zijn prima progjes voor op internet te vinden.

Vergeet niet jezelf te ontladen (statische elec.)

Succes Arnold

Re: Battery

Re: Battery

Origineel geplaatst door Drifter
Ga er alsjeblieft niet aan solderen, de battery zit onder de grote printplaat en deze kan je gewoon met de hand verwijderen.
De printplaat voorzichtig losschroeven en de batery vervangen, moet daarna wel dacht ik de geluiden terug zetten, maar daar zijn prima progjes voor op internet te vinden.

Vergeet niet jezelf te ontladen (statische elec.)

Succes Arnold

als je de standaard m1 presets nodig hebt zeg je het maar, ik heb ze nog als sysoc
ik heb hem bij de mijne pas vernieuwd en je hebt inderdaad geen soldeerbout nodig

Re: Re: Battery

Re: Re: Battery

Origineel geplaatst door turtel
als je de standaard m1 presets nodig hebt zeg je het maar, ik heb ze nog als sysoc
ik heb hem bij de mijne pas vernieuwd en je hebt inderdaad geen soldeerbout nodig

Harstikke bedankt Drifter en Turtel! :okdan:

En ja, ik zou wel die sysex bestanden van je willen hebben turtel, want de mijne zijn niet helemaal goed geloof ik. Bedankt!!!

hay

hier menno vangen

Attachments

• m1preld.zip
    53,4 KB · Bekeken: 109
ik blijf het een mooi ding vinden die m1 , de eerste keer toen ik diat engelenkoor hoorde
kreeg ik toch wel een lekker gevoel

zojuist de batterij ook vervangen, werk weer prima... Alleen geeft het terug zenden van sysex data een probleem.

heb voor de operatie een backup gemaakt van mijn programs, maar als ik deze nu wil zenden naar de m1, ontvangt ie de data wel en zegt ook "completed" , maar het interne geheugen blijft init program aangeven. Interne program protection staat gewoon uit.

Ik baal er best van dat ik mijn data er nie in krijg. Niet dat er zoveel bijzonders op mn m1 stond, maar had toch wel enkele leuke sounds geprogrammeerd.

grrrrr...........

ik zend de sysex trouwens met midi-ox. Doe ik iets verkeerd???? Please help!

mmm, heb bovenstaande preload ingeladen en dat werkt wel...

schijnbaar is er iets misgegaan met het dumpen van de programs in midi-ox. @#$@#%$^#!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb onlangs een M1r gekocht, met de mededeling dat de interne batterij vervangen moest worden. De geluiden zijn ook verdwenen, maar die kan ik welliswaar opnieuw inladen. Maar waar kan ik zo'n nieuwe batterij halen / bestellen?

Back