Wat is zo bijzonder aan de TR-x0x range?

Ik moet toch even melden dat ik de R8 (met de SN-R8-10 kaart) wel erg vet vind. Kweetniet hoe het komt maar de 909 samples uit deze doos knallen net zo hard uit je speakers als de 909 zelf. Ik denk ook dat de R8 in erg veel producties is gebruikt, maar geen hond die in de gaten had dat het geen 909 was :D Ook de humanize functie en feel-seetings laten deze machine grooven als geen ander.. (let wel, je hebt de extra kaart nodig!!)

Nou dat wilde ik ff kwijt.

R

...ik stap ook ff weer in.

Leuk om die verschillende verhalen te lezen.
Ik begin zin te krijgen in het uitproberen van een van die bakjes.
(hmmm. eindeloos freaken....)

Wat is die extra kaart waar Arv over spreekt?

en de 707...die is ook leuk voor het geld dat ze tegenwoordig kosten.

Ik heb m weggedaan omdat ik geld voor een Micro Modular nodig had, maar ik zou er zo weer eentje kopen als ik ik nu niet ff zwaar aan het azen was op een mpc2000xl en iedere cent kan gebruiken voor mijn verhuizing.

Wat ik nog niet heb gelezen is de charme die de x0xjes meebrengen betreft hun uiterlijk. Het zijn toch wel verschrikkelijk mooie machines, vooral de 909, 808, 707 en 606. Ik vinde ze er erg mooi uitzien, en kan er zelfs heel lang naar kijken. (Ik weet t ik ben gek) De 505, 626 en 727 vind ik lelijk. (dat blauwe :r )

de x0x sequencer is zooooooo lekker, en onvervangbaar...

iedereen een x0x!!!!

:okdan: :okdan:

Origineel geplaatst door Arv
Ik moet toch even melden dat ik de R8 (met de SN-R8-10 kaart) wel erg vet vind. Kweetniet hoe het komt maar de 909 samples uit deze doos knallen net zo hard uit je speakers als de 909 zelf. Ik denk ook dat de R8 in erg veel producties is gebruikt, maar geen hond die in de gaten had dat het geen 909 was :D Ook de humanize functie en feel-seetings laten deze machine grooven als geen ander.. (let wel, je hebt de extra kaart nodig!!)

Nou dat wilde ik ff kwijt.

R

Knallen? Ik heb een R-8 gehad met die kaart en vond vooral de 909 kick zeer slecht. Knalt dus helemaal niet. Nu met de echte 909 heb ik eindelijk wat ik wil, geen slappe samples, maar gewoon de zuivere geluiden. :D

In mindere mate geldt hetzelfde voor de 808 en de SN-R8-04 kaart, klinkt iets beter, maar haalt het ook lang niet met de echte. Heb ook die kaart gehad, maar nu dus een 808.

De gemiddelde luisteraar zal het inderdaad geen :kont: interesseren of er nu een echte 909 of samples gebruikt zijn, alleen als je de keus hebt tussen een 909 of samples om mee te werken, is de keuze erg snel gemaakt.

Waarom blijven die 909's zo duur? Tenminste, je betaalt er 2de hands veel voor (€850.-).

Origineel geplaatst door Bartology
Waarom blijven die 909's zo duur? Tenminste, je betaalt er 2de hands veel voor (€850.-).
Ik vind 850 euro eigenlijk niet eens zo duur. Maar goed... das persoonlijk.

Iedereen zegt dat ze waardeloos zijn en toch blijven ze duur. Wie heeft er dan gelijk?

Ze kunnen misschien waardeloos qua geluid zijn, maar ze zijn niet waardeloos.

Waarom blijven Ferrari's zo duur?
Ze roesten, zijn onbetrouwbaar en helemaal niet praktisch als je ermee boodschapjes wilt doen in het centrum.

Maar Bart, lijkt het of bespeur ik inmiddels al een kleine verschuiving in je gedachtenpatroon? ;)

Origineel geplaatst door dione
een 909 snare oversturen....mmm....

:halleluja

overstuurde 909 tomdrums... mmmmmmmmmmmmmmmmmm

deze klassiekers werden trouwens ook veel gebruikt buiten de dance.

Begin tot mid jaren 80 waren de 707, 808 en 909 de drummachines bij uitstek bij vele new wave/EBM bands.

Neon Judgement.front 242.parade ground.klinik.cassandra complex.trisomie 21.front line assembly...house en acid kwamen later terug met diezelfde klanken in een andere vorm gegoten.

Origineel geplaatst door Hanz
Waarom blijven Ferrari's zo duur?
Ze roesten, zijn onbetrouwbaar en helemaal niet praktisch als je ermee boodschapjes wilt doen in het centrum.

Maar Bart, lijkt het of bespeur ik inmiddels al een kleine verschuiving in je gedachtenpatroon? ;)

Nou, wat ik me afvraag is of een verouderde, naar mijn mening eenzijdige drumbak voor het bedrag van, laten we zeggen, ca. €800.- een zinvolle aanvulling kan zijn voor iemand die geen dance- en stuitermuziek maakt.

(..met alle respect voor genoemde muziekstijlen, overigens..)

€800.- een zinvolle aanvulling kan zijn voor iemand die geen dance- en stuitermuziek maakt.

koop voor 800 euro een apparaat dat nog niet eindeloos uitgekauwd is.

Origineel geplaatst door crx303
Knallen? Ik heb een R-8 gehad met die kaart en vond vooral de 909 kick zeer slecht. Knalt dus helemaal niet. Nu met de echte 909 heb ik eindelijk wat ik wil, geen slappe samples, maar gewoon de zuivere geluiden. :D

Slappe samples? Volgens mij zaten je oren dicht toen je de R8 aanzette.. :D
De R8 heeft ongekende dynamiek. Vergeet niet dat de R8 een dure professionele studio drumcompu is/was..

Maargoed, smaken verschillen.. Of wil je je 909 aanchaf rechtvaardigen hiermee? :D

gheghe

R

Origineel geplaatst door Arv
Slappe samples? Volgens mij zaten je oren dicht toen je de R8 aanzette.. :D
De R8 heeft ongekende dynamiek. Vergeet niet dat de R8 een dure professionele studio drumcompu is/was..

Maargoed, smaken verschillen.. Of wil je je 909 aanchaf rechtvaardigen hiermee? :D

gheghe

R

Nee dat vergeet ik zeker niet hoor, het is in principe een topapparaat :D
De R-8 was ooit m'n eerste aankoop na wekenlang bollenrapen :D
Ik gebruikte de kaartjes bijna alleen maar, behalve dus die kick, daar nam ik liever een sample voor uit de sampler ofzo. De kick klinkt, mja, korrelig ofzo, de punch zit er niet in.

Toen ik de 909 bij m'n broer hoorde wist ik gelijk wat ik moest doen, zeer gerechtvaardigde aankoop :D

Wat me ooit opviel bij de 808 is dat geluiden zichzelf soms opheffen. Als je bijvoorbeeld een lange kick snel achter elkaar triggert, krijg je bij de stukken die elkaar overlappen soms een raar effect. (als de phases elkaars tegenovergestelde zijn)

Dit vinnik zelf niet echt bruikbaar of lekker klinken.

Of is dit juist 1 van de dingen die men omschrijft als levendig?

Origineel geplaatst door PIE
Als je bijvoorbeeld een lange kick snel achter elkaar triggert, krijg je bij de stukken die elkaar overlappen soms een raar effect.

mmm. mijn 808 heeft het tegenovergestelde. bij 2 of meer lange kicks achter elkaar is het gelijk een 40 Hz - festijn !

Origineel geplaatst door svenn
deze klassiekers werden trouwens ook veel gebruikt buiten de dance.

Begin tot mid jaren 80 waren de 707, 808 en 909 de drummachines bij uitstek bij vele new wave/EBM bands.

Neon Judgement.front 242.parade ground.klinik.cassandra complex.trisomie 21.front line assembly...house en acid kwamen later terug met diezelfde klanken in een andere vorm gegoten.

Vergeet hiphop niet,en electro,italo,en bassie en adriaan.
:D

bassie en adriaan ? ik herinner me wel al die mike oldfield tunes ! obscuuuuuuurrrrrrrr...

front 242... ja ik herinner me een video van het nummer 'operating tracks' waarin je de 808 zag lopen...
toen moest ik er ook 1 :D

Back