Wie schenkt de lekkerste koffie?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

VlEen

Ouwe rot
Heb hier al heel wat mensen over de vloer gehad en ze zijn het allemaal over 1 ding eens: ik heb lekkere koffie!
Ben al heel wat keer bij anderen geweest en ben het over 1 ding eens: ik heb lekkerdere koffie8o)
En jelui?

Mijn koffie is kut. Caffeinevrije oploskoffie (wel nescafé trouwens).
Laatste keer dat ik koffie gehad heb bij iemand was bij smackos geloof ik, dat was ook behoorlijk sterk. Resultaat? Op de terugweg van den Haag richting overijssel heb ik asociaal rijgedrag vertoond jegens vrachtwagens, en de hele tijd geprobeerd Harry Muskee te imiteren. :koffie: = :duivels: Doe mij maar :biertje:

-C-

ik ben al zo hyperkinetisch, geef mij koffie en ik maak jullie allemaal zot van mijn hyper gedrag en als je mij begint te ambeteren dat ik kalmer moet zijn, kan je er nog mijn opvliegend karakter bij krijgen.

jointen en zo zijn veel beter voor mij, dan word ik kalmer, of thee helpt ook wel een beetje...

ma anyway, ik drink het liefst echte koffie, vers gemalen en gezet, en geen automatenafwaswater. Ma ik moet er afblijven...

lekker bakkie

Attachments

• koffie-verslaafd.jpg
    koffie-verslaafd.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 106
DE oplossing!

Attachments

• coffeepc.jpg
    coffeepc.jpg
    92,2 KB · Bekeken: 94
zo'n onovertroffen espresso dingetje uit rome meegenomen met illy espressokoffie. Deze zijn voor de caffeine-shotjes.

hier op mijn werk maakt marije altijd enorme cappuccino's voor me met bijna slagroomdik schuim er op. Dat zijn echt gebakjes en erg goed in combinatie met een sigaretje en overigens ook nog de enige reden waarom we nog klanten hebben..

Kan me nog herinneren lekkere hazelnoten koffie gehad te hebben. Beetje apart maar wel lekker. Was met hazelnoten smaak he. Niet van alleen maar hazelnoten.

En de smerigste koffie ooit was chichorei koffie. Als of een paard in je bek staat te zeiken. ;)

Origineel geplaatst door fuse
En de smerigste koffie ooit was chichorei koffie. Als of een paard in je bek staat te zeiken. ;)

komop fuse......zo oud ben je nou ook weer niet..........

chichorei is toch wel wat "van voor onze tijd", zeg maar

ik drink m'n koffie sterk en heftig. Omdat miss gem altijd een slappe bak zet, hoewel ze zelf ook van sterk en heftig houdt (ook als het om koffie gaat, ja), ben ik veroordeeld tot koffie-zetter bij ons thuis.

koffie-tip:

Mocht je ooit eens in het mooie Eindhoven zijn en zin hebben in het betere uit-koffie-drinken, ga dan naar ijssalon Roma in de Heuvelgalerie tegenover het muziekcentrum.
Daar tappen ze de beste bak die ik ooit ergens gedronken heb.
(en ja, ik heb er heel wat geproefd)

:koffie:

ik drink nooit koffie....en daar zijn ze elke keer weer erg verbaasd over als ik in Italië kom...

ik zet nog op de ouderwetse manier met kokend water door een filtertje gooien
, beetje melk koken , dat vindt ik het lekkerst:)

maar een normaal bakkie sla ik ook niet af;)
en een senseotje ook niet;)
expresso vindt ik ook lekker;)
oke dan een kopie thee ook;)

Pff, maakt mij nie zo uit: als er maar (vééél) caffeïne inzit!

Zelfs automatenkoffie op 't werk is wel te pruimen, vinnik.

Thuis heb ik altijd:
nescafe9.jpg

Maar dan die navul-verpakking; anders moet ik 3 van die zakjes per kopje openen..

Op de ouderwetse of de 'hyper'moderne (=senseo) manier duurt me te lang of vind ik te duur..

Past de Senseo niet in het rijtje: Breezer, Trance, etc. ? :duivels:

Oploskoffie is gewoon echt niet te driinken :r

Elke dag koffie (espresso) voor mij, lekker zwart. Lekkere senseo om met te beginnen. De beste die ik al gedronken heb is die van jacq motte. Die is echt super en schuimt goed:{ Op m'n werk neem ik er ook die is van De Draak, ook wel lekker.
Ooit (tijdens mijn horeca opleiding) heb ik eens blue mountain gedronken, heel erg lekkere arabica maar wel vrij duur.

Voor de koffie freak 8)

Arabica'
Dat is de beste koffie en lange tijd de enige die mensen konden verbouwen.

Waar hij gedijt:in landen met een warm en vochtig klimaat, vooral in Midden-Amerika.

Hoe hij eruit ziet: de boon is plat en langwerpig. Als hij gebrand is, dus zoals u hem gewoonlijk kan zien, wordt hij nooit erg donker, maar blijft lichtbruin en vrij dof, de groef in het midden van de boon is veel lichter, een beetje grijzig.

Befaamde soorten: soorten die uit Brazilie komen zoals, de Bourbons, de Margogypes, de Nacionales en dan nog enkele fijnere en zachtere bonen als: Santos, Mineas Geraes en Pernambuc. -- Uit Jemen, de kleine langwerpige Mokkabonen en tenslotte ook een beroemde klassieker uit India de Mysore,... de kruidigste van allemaal. Verder zijn er nog Arabica's te vinden in El Salvador, Colombia, Honduras, Panama. Meer uitgesproken smaken zijn te vinden op de antillen zoals; Haiti-koffie, Porto rico en de beroemde 'Blue - Mountain' uit Jamaica. Dan heb je ook nog de robusta.

Die blue mountain zeker eens kopen:{ sweety zal dat zeker beamen! 8~

Greetz S.:maffia:

Koffie?

Koffie?

Ach................zucht....................

Is allemaal wel leuk,maar de lekkerste koffie heb ik thuis ,iedereen die bij me geweest is maakt dankbaar van de toilet gebruik!!8o)

KLISMA!! RULES!!!:dubbel:

Toch even wat tegengewicht op den schaal gooien :D

Koffie heeft wel degelijk een licht verslavende werking. Wie gewend is nogal veel koffie te drinken, kan de proef op de som nemen door eens een tijdje te stoppen en zichzelf te observeren. Bekend is het verschijnsel van weekendmigraine bij zware koffiedrinkers op het werk, die in het weekend bijna geen koffie drinken en onthoudings-verschijnselen gaat vertonen. Wie gewend is ‘s ochtends koffie te drinken en dat een keer overslaat, krijgt ‘s middags hoofdpijn en raakt geprikkeld. Er wordt ook een relatie gelegd tussen koffie en onvruchtbaarheid. Koffie doet dus toch meer dan alleen maar oppeppen. De energie die koffie geeft moet op de een of andere manier een uitweg vinden in een activiteit. Maar die energie kan zich ook in emoties uiten. Koffie maakt levendig, enthousiast en alert, maar je wordt ook sneller geprikkeld; als iets je niet bevalt bijt je van je af.

Neem nog een bakkie! :koffie:

hehe

R

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back