Korg DSS-1 thread

tronmusic

Ingeburgerd
Ben in het bezit van een Korg DSS 1 maar geen handboek te vinden op het
internet , heeft nog iemand een tip.

Wat voor tips zoek je precies? Heb je al bij je plaatselijke muziekwinkel geinformeerd of ze de manual nog kunnen bestellen of heb je Korg al rechtstreeks gebeld?

Leuke bak die DSS-1 trouwens. Alleen vraag ik me af waarom ze 'm zo groot hebben gemaakt ;)

Laatst gewijzigd:
Bij korg weten ze nergens van, laat staan een handboek bestellen,
via een winkel nee ook niet en de nieuwe website van Synthi Group
kan ik niet meer vinden.
Geluiden lukt nog wel van internet dat is niet het probleem maar
zonder handboek in de DSS 1 een beetje ondoorzichtig.

Korg DSS-1 thread

Omdat de manual inmiddels online beschikbaar is maar de oude "manual gezocht" thread gesloten is (en ik daar de link dus niet kan plaatsen...)

http://www.glenstegner.com/dss1/ heeft naast vele floppy's nu ook de echte manual (dus niet die halve van Route66) beschikbaar als PDF.

De mods mogen de threads combineren wat mij betreft, of we maken van deze thread de "Grote DSS1 thread". In het laatste geval nodig ik een ieder uit info bij te dragen :D

heb overwogen om er een aan te schaffen...maar hij is zo godvergeten groot...Hij schijnt wel heel goed te klinken

Ik heb er momenteel 2 maar 1 moet helaas het veld ruimen dus die staat hier op het forum te koop. Nou zal mijn mening natuurlijk niet meer als geheel objectief worden gezien, maar ik geef hem toch :duivels: Voor het geld is dit een van de beter klinkende synths, met zeer goede analoge filters en nog achtstemmig ook. De dubbele delay-line op de uitgangen is daarbij een leuke bonus. Ook de mogelijheid om de bitrate van je oscillators te verlagen is bijzonder (zeker voor 1986 toen de lo-fi manie nog nauwelijks bestond). Daarnaast kun je zoals bekend golfvormen maken met (eenvoudige) additieve synthese en zelfs door te "tekenen" met een slider.

Verder kun je desgewenst 2 t/m 8 stemmen tegelijk gebruiken (unisono) voor als je bij de buren de koffiekopjes van tafel wilt laten rammelen met een lekkere diepe bas 8)

Nadelen zijn er natuurlijk ook: de synth is inderdaad groot en zwaar, de diskdrive is af en toe wat langzaam (maar als er wat mee is wel makkelijk te vervangen) en ik vind het systeem om eigen multisamples te maken toch wel enige gewenning vereisen. Maar ja, elke synth met een menustructuur moet je altijd even leren kennen dus dat is ook weer niet zo'n nadeel eigenlijk.

Al met al is de DSS-1 voor mij een synth die ik er denk ik altijd wel bij zal houden, ondanks zijn formaat. Uiteindelijk geeft de sound voor mij toch altijd de doorslag!

Laatst gewijzigd:
Al met al is de DSS-1 voor mij een synth die ik er denk ik altijd wel bij zal houden, ondanks zijn formaat. Uiteindelijk geeft de sound voor mij toch altijd de doorslag!

Ja, zo begin ik er zelf ook over te denken. Die van mij staat ook te koop, maar door totaal gebrek aan reacties en hernieuwde interesse van mijn kant zet ik denk ik die advertentie op slot binnenkort.

Weet iemand trouwens een goeie bron voor het vilt dat aan de binnenkant onder en boven de toetsen zit?

Bericht door een moderator:
samengevoegd

Back