Irritant probleem Reason 3.0

stealo2000

Ingeburgerd
Hey mensen,

Ik heb nu sinds een paar dagen Reason 3.0.
Het is voor mij een nieuw programma, ik had het nog nooit eerder gebruikt.
Nou ben ik tegen een irritant probleem aangelopen. Als ik afspeel wat ik gemaakt heb dan slaat hij regelmatig over.
Net als zeg maar een CD die overslaat.

Wie is bekend met dit probleem en kan mij uit de brand helpen?

Alvast bedankt,

Roy

Hmm... Klinkt als een ondermaatse pc... Althans ik heb in een ver verleden dezelfde klacht gehad met reason 1, en dat lag aan mijn pc: te weinig geheugen en een processor waar zelfs een casio niet jaloers op zou zijn...

Je kan ook je audio buffer vergroten en zodoende de latency vergroten waardoor je minder kans op hick-ups krijgt.

Als dat nog niet werkt proberen effecienter met je softsynth's en effecten om te gaan.
En als dat ook niet werkt, snellere pc kopen.

Controleer bij preferences of je de goeie geluidskaart hebt ingesteld.

Welke heb jij eigenlijk?

Gebruik je ASIO drivers?

Mocht je soundcard niet zelf ASIO ondersteunen, dan zou je even moeten kijken op http://www.asio4all.com/
Infeite heb je dan ASIO suport, ongeacht welke soundcard/chip je hebt.

Maar ik heb nu een M-Audio Audiophile dus heb native ASIO support... werkt veel beter dan ASIO4ALL in combinatie met mijn onboard laptop soundcard.

Mijn PC:
Intel pentium 4
3.0 Ghz processor
512 MB intern geheugen
Soundblaster audigy platinum geluidskaart

Dus aan mijn pc ligt het echt niet.

Ik heb mijn buffersize even voor de gein op erg hoog gezet en dan slaat hij nog steeds over.
Ik gebruikte voorheen FL studio 4 en heb daar nog nooit problemen bij gehad.

Maar nu ben ik net achter iets raars gekomen. Als ik reason rewire naar Sonar 4 dan slaat hij niet meer over
Kan iemand dit verklaren?

Origineel geplaatst door stealo2000
Mijn PC:
Intel pentium 4
3.0 Ghz processor
512 MB intern geheugen
Soundblaster audigy platinum geluidskaart

Dus aan mijn pc ligt het echt niet.

Ik heb mijn buffersize even voor de gein op erg hoog gezet en dan slaat hij nog steeds over.
Ik gebruikte voorheen FL studio 4 en heb daar nog nooit problemen bij gehad.

Maar nu ben ik net achter iets raars gekomen. Als ik reason rewire naar Sonar 4 dan slaat hij niet meer over
Kan iemand dit verklaren?

Ik heb dus ook een Creative Audigy 2 Platinum Pro kaart, en ik godse veel problemen met reason 3 en cubase 2. Ik heb in 1 week onderhand 3 versies van xp er op gehad, ik overdrijf niet als ik ongeveer 5 schone installs van XP gedaan heb. Nu heb ik een xp zonder sp2, want ik dacht dat dit het probleem was. ALs ik cubase opstart en daarna reason 3 gaat het nog net goed. ALs ik cubase opstart met een project en daarna reason, knalt reason er uit en valt niet meer op te starten. Na een herstart van pc klapt reason er ook uit. dus reason uninstallen, maar dat lukt ook niet :confused: Dus directory van reason 3 weg gegooid en vervolgens opnieuw geinstalleerd. Nu werkt reason wel maar na en herstart van xp niet meer.

Ik ga vannavond proberen met updates van mijn geluidskaart, maar ik ben bang dat ik een nieuwe geluidskaart moet kopen. Ik wilde eerst de Emu 1820m kaaart kopen, maar na slechte ervaringen met support van creative (zie mijn topic hier over prodikeys) en met deze ervaring dat de asio setting enorme latencies hebben, weet ik het ook niet meer.

Het kutte is dat nu al 2 weken bezig ben mijn systeem stabiel te krijgen, ik heb helaas nog internet (kut speedlinq) dus het gaat allemaal erg traag. Ik kan het helaas ook niet van mij af zetten dus de laatste twee weken ben ik elke avond na mijn werk weer aan de gang gegaan, met als resultaat niets :r Mijn behoefte tot muziek maken kan ook niet meer gestilt worden door simpel wat plaatjes te draaien. Echt godse frustrerend en stront vervelend word ik ervan :r

Ik heb overigens nooit problemen met Windows XP icm Creative Audigy 2 Platinum pro kaart gehad, maar nu lijkt het me niet meer te lukken. Ben zelfs in staat om de officiele software te kopen als het dan stabiel wordt, maar ik wil eerst weten wat het probleem van dit alles is.

Origineel geplaatst door stealo2000
Kan iemand dit verklaren? [/B]

Jep. Je hebt dan wel een mooie geluidskaart, maar je hebt de verkeerde driver geselecteerd in Reason. Als je rewired naar Sonar dan gebruikt hij de instellingen van dat programma: geen haperingen dus. Kijk even welke driver je sonar gebruikt, en selecteer die ook in reason!

Origineel geplaatst door Distorted Boy
Jep. Je hebt dan wel een mooie geluidskaart, maar je hebt de verkeerde driver geselecteerd in Reason. Als je rewired naar Sonar dan gebruikt hij de instellingen van dat programma: geen haperingen dus. Kijk even welke driver je sonar gebruikt, en selecteer die ook in reason!

hmmzzz, ik heb er denk ik wel 6 mogelijkheden in staan

van
creative asio duplex
dx standard driver
asio driver
soundblaster [400]
soundblaster [400] 2

etc

ik hou het hier in de gate wat de beste instellingen zijn voor de audigy 2 kaart want ik heb onderhand alles geprobeerd maar kom er niet meer uit

Ik kan bij Sonar kiezen uit 3 driver modes:

WDM/KS
ASIO
MME (32-bit)

Bij Reason kan ik inderdaad uit meerdere kiezen nl.

ASIO Multidriver
ASIO Asio 4all v2 (NET GEINSTALLEERD MAAR DIT HELPT OOK NIET)
ASIO Creative EMU10Kx Asio
DX primair geluids stuurprogramma
DX SB Audigy Audio [D000]
MMB SB Audigy Audio [D000]

Sonar gebruikt de WDM/KS en die zie ik niet bij reason erbij staan.

Welke ik bij reason selecteer ik blijf dat overslaan houden

@ m.u.f.f

Nou ben ik benieuwd welke versies van XP je allemaal geprobeerd hebt.
Het kan ook zijn dat je geluidskaart botst met je moederbord. Dit komt vaak voor als je een VIA chipset erin hebt zitten.
En ik ben bang voor je dat orginele software niet je problemen oplost.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door m.u.f.f

Ik ga vannavond proberen met updates van mijn geluidskaart, maar ik ben bang dat ik een nieuwe geluidskaart moet kopen.

ik zou toch even geduld hebben dit lijkt me toch meer iets van een update, als je een andere kaart haalt heb je misschien hetzelfde

het is wat je zelf al zegt er gaat af en toe gaat er tijd inzitten, om je systeem stabiel te krijgen
creative en propelhead, dat moet samen kunnen. dat is het voordeel van creative het is geen top maar vaak wel goed compatible

Ben zelfs in staat om de officiele software te kopen als het dan stabiel wordt, maar ik wil eerst weten wat het probleem van dit alles is.

Ja, je weet het nooit met illegale software he?

Origineel geplaatst door Hentheman5
Ja, je weet het nooit met illegale software he?
nee precies, ben het aanklooien met cracks en aanverwante virussen een beetje zat aan het worden. Een hobby mag best wat kosten, aangezien ik tegenwoordig meer kan missen dan een paar jaar terug is het denk ik wel de beste oplossing.

Ik heb gisteravond binnen cubase 2 al mijn asio drivers geprobeerd. Ik schrok me de tering van de latencies, 271.456 ms out, 179.45 ms in :dubbel: Niet normaal dus, dit voor bijna al asio drivers.

Reason kan ik niet meer opstarten, ik denk dta dit echt aanmijngeluidskaart ligt, iig qua instellingen en drivers.

Overigens heb ik de audigy kaart nu alleen met windows drivers geinstalleerd ipv de hele setup cd. Dit weekend maar proberen de hele setup te doen.

Qua windows versies heb ik de volgende geprobeerd, Windows XP Home, Windows XP Professional inc SP2 en Windows XP zonder SP! of SP2. Alle versies zelfde problemen.

Ik zal hem eens aan het internet hangen, kijken of dat wat uitmaakt. Overigens, ik denk dat ik wel een nieuwe kaart ga aanschaffen, want ik loop me al tijden te ergeren aan de kwaliteit, ik moet ongelooflijk veel instellingen aanpassen om een beetje degelijk geluid er uit te krijgen :stupid

Ik zal ook eens kijken of ik een via chipset op mijn mamaplank heb zitten. :okdan:

Ik schrok me de tering van de latencies, 271.456 ms out, 179.45 ms in Niet normaal dus, dit voor bijna al asio drivers.
Ik krijg sterk het vermoeden dat het hier gaat om MM ASIO ofzo....

Ga In cubase in de taakbalk naar:
Devices --> Device setup --> VST Multitrack
Selecteer nu bij de ASIO driver: ASIO Directx Full Duplex Driver
Klik daar onder vervolgens op Control Panel.
Nu moet je bij Buffersize[samples] overal 512 invullen. (dat is de laagste waarde die wordt ondersteund)

Wat is het resultaat?

Ga weer naar Devices --> Device setup --> VST Multitrack
Selecteer bij de ASIO driver: ASIO 4ALL V2
Klik weer op Control Panel.
Je krijgt nu de ASIO configuratie van ASIO4ALL.
Zorg ervoor dat je de juiste sounddevice hebt geselecteerd linksboven in dit venster.
Linksonderin kan je de ASIO Buffer Size instellen. Probeer eens 256 samples. Dit zou een latency van rond de 11ms moeten geven. (bij 16bit 44khz)

Wat is het resultaat nu?

Met mijn vorige desktop waar een Audigy 2ZS in zat, gebruikte ik trouwens de standaard Creative ASIO driver. Ik draairde Reason 2.5 en Cubase SX2 meestal op 7ms. In sommige situaties moest ik de buffer iets vergroten zodat ik rond de 10ms zat maar voor de rest was het rock solid! Met de Cubase ASIO driver en met ASIO4ALL zat ik altijd rond de 11ms.

Ik hoop dat deze info enige hulp biedt.
Succes.

nee precies, ben het aanklooien met cracks en aanverwante virussen een beetje zat aan het worden.

als je die software gebruikt moet je hem ook kopen vindt ik

Origineel geplaatst door Marando
Ik krijg sterk het vermoeden dat het hier gaat om MM ASIO ofzo....

Ga In cubase in de taakbalk naar:
Devices --> Device setup --> VST Multitrack
Selecteer nu bij de ASIO driver: ASIO Directx Full Duplex Driver
Klik daar onder vervolgens op Control Panel.
Nu moet je bij Buffersize[samples] overal 512 invullen. (dat is de laagste waarde die wordt ondersteund)

Wat is het resultaat?

Ga weer naar Devices --> Device setup --> VST Multitrack
Selecteer bij de ASIO driver: ASIO 4ALL V2
Klik weer op Control Panel.
Je krijgt nu de ASIO configuratie van ASIO4ALL.
Zorg ervoor dat je de juiste sounddevice hebt geselecteerd linksboven in dit venster.
Linksonderin kan je de ASIO Buffer Size instellen. Probeer eens 256 samples. Dit zou een latency van rond de 11ms moeten geven. (bij 16bit 44khz)

Wat is het resultaat nu?

Met mijn vorige desktop waar een Audigy 2ZS in zat, gebruikte ik trouwens de standaard Creative ASIO driver. Ik draairde Reason 2.5 en Cubase SX2 meestal op 7ms. In sommige situaties moest ik de buffer iets vergroten zodat ik rond de 10ms zat maar voor de rest was het rock solid! Met de Cubase ASIO driver en met ASIO4ALL zat ik altijd rond de 11ms.

Ik hoop dat deze info enige hulp biedt.
Succes.

thanks, ik print dit evenuit, ik heb geen internet thuis. IOok nog geen cubase kennis maar dit zou mij misschien uit de brand kunnen helpen.
ik heb even mijn moederboard opgezocht, betreft een asus p4b-266c, met een intel chipset, dus geen via. Ik heb nu ook de nieuwe drivers ervoor gedownload, hopelijk helpt dit en het bovenstaande mij hiermee.

Klopt MM asioa staat erbij en de ASIO Directx Full Duplex Driver. Na het weekend laat ik je het resultaat wel weten :)

@ turtel: ja en nee, als je net begint aan te klooien vind ik het een ander verhaal, als ik straks wat serieuzer met mijn hobby omga dan is kopenw el zo netjes. Maar goed, daar zijn de meningen over verdeeld :)

Sorry hoor maar een Audigy is in de verste verte geen pro audio kaart.

Het is misschien een top consumer kaart maar daar stopt het. Dit soort klachten zijn vrij normaal bij gebruikers van Creative kaarten. Creative maakt de drivers helemaal niet met dit soort toepassingen in hun achterhoofd (ASIo, low latency, dat soort gedachten).

Creative maakt drivers met spelletjes en multimedia toepassingen in gedachten.

Veel mensen kunnen er prima mee werken maar sinds ik een Echoaudio kaart heb gekocht heb ik NOOIT meer last van dit soort gezeur. Durf te investeren. Een redelijke M-audio kaart kost echt niet zoveel.
Wat je kunt proberen is een Asio driver te vinden die wel werkt (er was eens zo'n project van iemand die een relatief goede driver had gemaakt voor Creative kaarten)

@ turtel: ja en nee, als je net begint aan te klooien vind ik het een ander verhaal, als ik straks wat serieuzer met mijn hobby omga dan is kopenw el zo netjes. Maar goed, daar zijn de meningen over verdeeld :)

ja dat bergrijp ik wel het is zonde als je het maar een paar maanden probeert en je vindt het niks

maar het wordt ook vaak tweede hands aangeboden , dat scheelt vaak een boel duiten

ARPSAMPLES

Origineel geplaatst door Acidfever
Sorry hoor maar een Audigy is in de verste verte geen pro audio kaart.

Het is misschien een top consumer kaart maar daar stopt het. Dit soort klachten zijn vrij normaal bij gebruikers van Creative kaarten. Creative maakt de drivers helemaal niet met dit soort toepassingen in hun achterhoofd (ASIo, low latency, dat soort gedachten).

Creative maakt drivers met spelletjes en multimedia toepassingen in gedachten.

Veel mensen kunnen er prima mee werken maar sinds ik een Echoaudio kaart heb gekocht heb ik NOOIT meer last van dit soort gezeur. Durf te investeren. Een redelijke M-audio kaart kost echt niet zoveel.
Wat je kunt proberen is een Asio driver te vinden die wel werkt (er was eens zo'n project van iemand die een relatief goede driver had gemaakt voor Creative kaarten)

het is ook meer een gamer kaart, maar geschien het feit ik net om de hoek kom kijken voor wat betreft muziek makenop de pc, wil ik niet meteen weer godse veel knaken uitgeven. Aangezien ik al een gat in mijn hand heb wil ik dit eerst even aanzien voordat ik straks weer een godsvermogen uitgegeven heb voor iets waar ik minder serieus mee bezig ben dan ik gedacht had.

Mocht dit werken dan koop ik hoogstwaarschijnlijk over 1 a 2 maanden de emu kaart

het is ook meer een gamer kaart, maar geschien het feit ik net om de hoek kom kijken voor wat betreft muziek makenop de pc, wil ik niet meteen weer godse veel knaken uitgeven. Aangezien ik al een gat in mijn hand heb wil ik dit eerst even aanzien voordat ik straks weer een godsvermogen uitgegeven heb voor iets waar ik minder serieus mee bezig ben dan ik gedacht had.

Mocht dit werken dan koop ik hoogstwaarschijnlijk over 1 a 2 maanden de emu kaart

Oh maar je besteed wel geld aan het kopen van Reason 3.0? Of...................................??????

Back