Akai stopt met samplers? Of...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
.....................
Tenzij je natuurlijk dmv een soft-sampler alles over een stereo-outputje douwt, en meestal slibt de klank van de geluidskaart dan wel snel dicht...en probleem dat HW-samplers ook al weer niet hebben.

...............[/B]

Wil je zeggen dat als je té veel sound door de stereo uitgang van je soundcard jaagt, je je geluid misvormt omdat de headroom overschreden wordt? (ofzoiets?) :confused:
Je maakt iig een interessante conclusie.

Origineel geplaatst door Grouphome
Voordat 1 van mn akais vast loopt is mn pc al tig keer vastgelopen

Yep... maar dat is wel een software probleem geen hardware probleem.
De hardware van de gemiddelde pc loopt elke hardware sampler er vierkant uit
kwa performance (geheugen/processing power). Het verschil zit 't 'm dan ook
voornamelijk in wel Bill Gates / geen Bill Gates software....

Origineel geplaatst door DJB
Yep... maar dat is wel een software probleem geen hardware probleem.
De hardware van de gemiddelde pc loopt elke hardware sampler er vierkant uit
kwa performance (geheugen/processing power). Het verschil zit 't 'm dan ook
voornamelijk in wel Bill Gates / geen Bill Gates software....

maar wat heb je aan snelheid als het eindproduct niet goed is..

Origineel geplaatst door Digimod
maar wat heb je aan snelheid als het eindproduct niet goed is..

Ik kom niet zo vaak op dit forum (tijdgebrek) maar wel genoeg om digimod en skelet als de "spuit 11" van een forum te vinden.

Sorry jongens, ook met die protools verhalen van jullie waarin digimod ook nog eens verwijst naar een programma op tv van hoe goed het al niet klinkt. Toevallig heb ik dat programma ook gezien en jongens wat klonk dat slecht.
Inderdaad zoals errol het al vertaalde, veel harde essen en v's en f's. Gewoon niet goed gedaan.

En digimod noemt dat als referentie van een goed klinkend geheel. Over oren aan je hoofd gesproken.

En nu dit weer over softsamplers.

Beste spuit elven, jullie weten niet waar jullie over praten!!!!!!

Softsamplers als battery, machfive, kontakt, gigasampler............klinken als een klok en net zo goed of zelfs nog beter dan alle hardware samplers bij elkaar.
Natuurlijik hangt het af van de geluidskaart en de ada convertor. DAT IS TOCH LOGISCH???

kom nou eens een keer met iets nuttigs aan ipv de hele tijd je voor te doen alsof jullie alles weten en de rest hier onwetend, gek, onervaren is, of nog in zijn puberteit zit.

Origineel geplaatst door stoot
Ik kom niet zo vaak op dit forum (tijdgebrek) maar wel genoeg om digimod en skelet als de "spuit 11" van een forum te vinden.

Sorry jongens, ook met die protools verhalen van jullie waarin digimod ook nog eens verwijst naar een programma op tv van hoe goed het al niet klinkt. Toevallig heb ik dat programma ook gezien en jongens wat klonk dat slecht.
Inderdaad zoals errol het al vertaalde, veel harde essen en v's en f's. Gewoon niet goed gedaan.

En digimod noemt dat als referentie van een goed klinkend geheel. Over oren aan je hoofd gesproken.

En nu dit weer over softsamplers.

Beste spuit elven, jullie weten niet waar jullie over praten!!!!!!

Softsamplers als battery, machfive, kontakt, gigasampler............klinken als een klok en net zo goed of zelfs nog beter dan alle hardware samplers bij elkaar.
Natuurlijik hangt het af van de geluidskaart en de ada convertor. DAT IS TOCH LOGISCH???

kom nou eens een keer met iets nuttigs aan ipv de hele tijd je voor te doen alsof jullie alles weten en de rest hier onwetend, gek, onervaren is, of nog in zijn puberteit zit.

Ook welkom op het Forum..:doei:

Even Voorstellen zit er zeker niet in..

Akai kan niet bestaan met het verkopen van een klein aantal hardware apparaten.
Dat is gewoon heel simpel. Jammer voor de verstokte fans maar het is niet anders.

Wie weet komt er wel een bedrijfje dat hardware samplers blijft maken.
Draaiende op een Linux versie met een DVD lezer en een grote HD.
Eigen geschreven software die ook kan streamen vanaf de HD.
Met goede AD/DA conversie. En een prijs van 2x zoveel van wat je zou verwachten.

Ook welkom op het Forum..:doei:

Even Voorstellen zit er zeker niet in..

Vertel eerst maar eens wat meer over jezelf en wat je werkelijke naam is, want het is wel duidelijk dat je liever niet herkent wilt worden. Heel misschien dan vertel ik je wie ik ben.

Overigens kan jouw opmerking weer eens gezien worden als een echte "spuit11" opmerking.
Als er even met de feiten wordt gezwaaid probeer je weer met dit soort opmerkingen je gezicht te redden.
Zwak hoor.

Origineel geplaatst door fuse
Akai kan niet bestaan met het verkopen van een klein aantal hardware apparaten.
Dat is gewoon heel simpel. Jammer voor de verstokte fans maar het is niet anders.

Wie weet komt er wel een bedrijfje dat hardware samplers blijft maken.
Draaiende op een Linux versie met een DVD lezer en een grote HD.
Eigen geschreven software die ook kan streamen vanaf de HD.
Met goede AD/DA conversie. En een prijs van 2x zoveel van wat je zou verwachten.

Ik ken fuse niet maar wat hij hier verteld is logisch en geeft ook aan dat die de muziek harware/software toekomst beter begrijpt dan skelet en digimod.

Vertel eerst maar eens wat meer over jezelf en wat je werkelijke naam is, want het is wel duidelijk dat je liever niet herkent wilt worden. Heel misschien dan vertel ik je wie ik ben.

Overigens kan jouw opmerking weer eens gezien worden als een echte "spuit11" opmerking.
Als er even met de feiten wordt gezwaaid probeer je weer met dit soort opmerkingen je gezicht te redden.
Zwak hoor.

Ik zal je wel even helpen

klik gewoon op nieuwe leden ..:okdan:

Met het risico afgeslacht te worden als niet dedicated sampler gebruiker... ik ben slechts een eenvoudige sterveling die al een poosje met sampling werkt op mijn romplers (gem).

Maar waar gaat het nu over? Volgens mij twee punten:
1) kwaliteit van geluid
2) gebruiksvriendelijkheid, qua toegankelijkheid, stabiliteit en snelheid van werken

En daarbij geldt voor iedereen: wat is mij in euro's een hogere score op 1 en/of 2 waard?

Software, of dat nu VA, Vst of Stand-alone is, heeft ervoor gezorgd dat wij voor minder euro's toch redelijk goed kunnen scoren op punt 1 en 2, met vaak iets minder op kwaliteit van geluid (door gebruik van mindere componenten), maar meer gebruiksvriendelijkheid. En met dedicated hardware samplers heb je nu een punt bereikt dat de (meeste) consument(en) niet meer de hoge nieuwprijs voor een sampler willen betalen. Je zult altijd de puristen houden, of de mensen met uiterst goede - ala skeletvm - 'flappen'. Maar de meeste mensen hebben gewoon het geld er niet voor over, omdat je voor minder geld hetzelfde of meer gebruiksgemak hebt met software. En daar is gewoon niet tegenop te concureren voor een fabrikant. Zelfs in de VA markt zie je het: want wat is het selling point van Acces? Total Integration! Als toetje krijg je er een verbeterde 2005 JP8080 bij, maar het is toch echt voornamelijk meer gebruiksgemak wat de nieuwe virus biedt.

Samenvattend: een hardware sampler moet
OF net zo goedkoop worden als software
OF zo ontzettend goed zijn qua kwaliteit dat consumenten het geld ervoor over hebben
OF zo fijn in gebruiksgemak worden dat men de softsamplers niet meer gebruikt.

Zelf zou ik een Sampler maken die uit twee componenten bestaat: een software gedeelte ala Halion of Battery; en dat portabel maken voor op het podium in een kastje. Editten doe je op de computer vanwege het gebruiksgemak, spelen doe je met een kastje vol kwaliteit op het podium.

Stoot:

Discussieren bestaat uit 2 dingen:

1: Goed luisteren naar wat de anderen te melden hebben en je daarin verplaatsen.
2: Middels je eigen mening andermans standpunt proberen te weerleggen of bevestigen.

Uitleg:

1: Goed luisteren en jezelf voorstellen hoe een ander tot zijn standpunt is gekomen, houdt in dat je buiten jezelf moet kunnen denken. Oftewel: niet-egocentrisch-denken. Sommige mensen pakken de dingen anders aan dan jijzelf en sommige mensen hebben een andere smaak dan jijzelf. Er zijn meerdere redenen voor een bepaalde keuze, en dat hoeven niet altijd redenen te zijn die ook voor jou gelden.

2: De ander overtuigen van je gelijk moet gebeuren middels argumenten. Het heeft weinig zin alleen maar feiten te spugen die in jouw wereld als waarheid gelden. Je moet uitleggen waarom die in jou wereld gelden en wat er beter aan is.

De tegenpartij eerst "spuit11" noemen en dan zelf als een brandweerslang van de daken te gaan spuiten lijkt me getuigen van weinig overredingskracht en voorstellingsvermogen. Het is daarnaast respectloos voor de mensen die de moeite nemen iets zinnigs bij te dragen aan dit forum.

Sterker nog...ik heb het idee dat dit gedrag op een grote mate van onzekerheid duidt...maar dan ga IK misschien iets te ver.
Sorry daarvoor.

Wat er zou moeten gebeuren is heel simpel

Emu gaat met NI in zee,maken kontakt voor de hardware markt.
Emu de d.a en de amps,NI de soft.
Alles via firewire.
Emu blij,native blij,geen cracks meer.
Consument blij met de super dikke sound

Denk aan het idee,virus Ti.

Dus de EMUKONTAKT gui via vst.

Ik snap het echt niet dat die fusie al lang niet gedaan is.

Inkomsten,voor beide.

Ik denk dat softsamplers niet het enige probleem zijn voor de hardwaresampler-markt. Kijk bijvoorbeeld naar de Motif ES... daar kun je gewoon 1024mb ram in zetten en dan heb je een sampler met een gigabyte geheugen die 100% geïntegreerd is in je workstation (want hey, het is een onderdeel ervan :P). Ook de andere workstations van verschillende merken hebben al een sampler aan boord en ik denk dat dat gewoon makkelijker werkt dan dat je een externe sampler nodig hebt.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Stoot:

Discussieren bestaat uit 2 dingen:

1: Goed luisteren naar wat de anderen te melden hebben en je daarin verplaatsen.
2: Middels je eigen mening andermans standpunt proberen te weerleggen of bevestigen.

Uitleg:

1: Goed luisteren en jezelf voorstellen hoe een ander tot zijn standpunt is gekomen, houdt in dat je buiten jezelf moet kunnen denken. Oftewel: niet-egocentrisch-denken. Sommige mensen pakken de dingen anders aan dan jijzelf en sommige mensen hebben een andere smaak dan jijzelf. Er zijn meerdere redenen voor een bepaalde keuze, en dat hoeven niet altijd redenen te zijn die ook voor jou gelden.

2: De ander overtuigen van je gelijk moet gebeuren middels argumenten. Het heeft weinig zin alleen maar feiten te spugen die in jouw wereld als waarheid gelden. Je moet uitleggen waarom die in jou wereld gelden en wat er beter aan is.

De tegenpartij eerst "spuit11" noemen en dan zelf als een brandweerslang van de daken te gaan spuiten lijkt me getuigen van weinig overredingskracht en voorstellingsvermogen. Het is daarnaast respectloos voor de mensen die de moeite nemen iets zinnigs bij te dragen aan dit forum.

Sterker nog...ik heb het idee dat dit gedrag op een grote mate van onzekerheid duidt...maar dan ga IK misschien iets te ver.
Sorry daarvoor.

wow zeg, wat een diepe opmerkingen maak je daar.
Doe me nou een lol en lees eerst eens goed wat ik heb geschreven.
Daar staat genoeg info in om te weten te komen wat de verschillen in werkelijkheid zijn.
Hardware samplers zijn niets anders dan verkapte computers die bestuurd worden door software.
Denk nou eens na. Wat fuse zegt is logisch en in de praktijk blijkt dat ook te kloppen.
En natuurlijk heb je goede hardware spulletjes nodig om een goede klank te kunnen krijgen maar dat is nu juist info waar niemand wat mee kan.

En wat respect betreft moet je maar eens goed de verhaaltjes van skeletvm en digimod lezen want daar druipt de minachting voor veel mensen hier op dit forum vanaf.

Overigens hoef ik niets te bewijzen. Vanaf vanavond ben ik weer in het buitenland voor een 2 maandse opname sessie.
Bij die sessie worden alleen maar software samplers gebruikt. Ik zou er bijna onzeker van gaan worden.

Klopt dit heeft yamaha al eerder gedaan met de EX5 maar dit was niet echt
een succes , maar nu met de Motif zal dit wel beter gaan hoop ik.
Verder doet Kurzweil dit al jaren het combineren van een synthesizer
en een sampler in 1 apparaat en met succes.

Toch gebruik ik daarbuiten nog altijd externe hardware samplers van diverse
merken omdat ik nu eenmaal van variatie hou in het geluid, want elke sampler
heeft zo zijn eigen karakter.

ben ook bezig met software samplers zoals GIGA en Kontakt want je moet alles
een keer proberen, dit vooral om VSL te laden.
Voor mij blijft het toch combineren van hard en software en net wat trash aangeeft
het samen werken van diverse fabrikanten van hard en software zal wel leuk zijn
voor de markt..

wow zeg, wat een diepe opmerkingen maak je daar.
Doe me nou een lol en lees eerst eens goed wat ik heb geschreven.
Daar staat genoeg info in om te weten te komen wat de verschillen in werkelijkheid zijn.
Hardware samplers zijn niets anders dan verkapte computers die bestuurd worden door software.
Denk nou eens na. Wat fuse zegt is logisch en in de praktijk blijkt dat ook te kloppen.
En natuurlijk heb je goede hardware spulletjes nodig om een goede klank te kunnen krijgen maar dat is nu juist info waar niemand wat mee kan.

En wat respect betreft moet je maar eens goed de verhaaltjes van skeletvm en digimod lezen want daar druipt de minachting voor veel mensen hier op dit forum vanaf.

Overigens hoef ik niets te bewijzen. Vanaf vanavond ben ik weer in het buitenland voor een 2 maandse opname sessie.
Bij die sessie worden alleen maar software samplers gebruikt. Ik zou er bijna onzeker van gaan worden.

Sjappeau ! feest voor jou dan ! Dus als jij het zegt zal het wel zo zijn......je vind jezelf vast helemaal geweldig !
Normaal ben ik niet zo bot dus bij voorbaat mijn excuses...

(zo en nu het weerwoord ontvangen ik ben er klaar voor,ik krijg hier trouwens een vaag Duplowereld (kenners weten wie ik nu bedoel) gevoel bij.....)

Klopt dit heeft yamaha al eerder gedaan met de EX5 maar dit was niet echt
een succes
Niet zo goed als de Kurzen maar ik kan er prima mee leven.

want elke sampler heeft zo zijn eigen karakter.
IMHO ook het enige bestaansrecht van de samplers op dit moment.

En mensen, beetje lief zijn voor stoot. Het is ook maar een mens. :)

Kan je nog even aangeven welk gedeelte minachtend zou zijn? Ik heb het nu twee keer gelezen maar weet in de verste verte niet wat je bedoelt.

Ik zou toch eens een cursus nuanceren of iets dergelijks gaan volgen als ik jou was.

Back