Origineel geplaatst door sKeLeTvM
bla bla verhaal
normaal heb ik niet zo'n zin om me te mengen in al die mannetjes die het allemaal beter weten, maar je vliegt hier naar mijn mening wel erg uit de bocht hoor.
Dat een pc timing issues kan hebben is zeker waar. Echter , de zaken die jij noemt zijn voor het grootste gedeelte allemaal onzin. Verder ben ik het wel met Stoot eens dat de arrogantie van je posts afdruipt. Let wel, ik geloof wel dat je denkt dat je het beter weet maar dat wil nog niet zeggen dat het waar is. Ik heb er geen zin in om elk punt te gaan weerleggen (en ja ik heb zelf hardware samplers, dus ik weet waar ik over praat), maar op het punt van timing wil ik dat best eens uitleggen:
Alle midi interfaces in Windows geven een tijdcode mee aan de midibytes voordat ze aan de applicatie door worden gegeven. op deze manier zal de applicatie (via een soort van latency compensatie) alle noten op tijd aanleveren aan de applicatie. Timing is op de manier enorm strak.
Echter, Windows gebruikt 2 verschillende timers voor het creeeren van timestamps te weten TGT en QPC. De QPC is het meest accuraat maar is sterk afhankelijk van je moederbord of eventueel het in sync houden van een dual cpu's. Hierdoor kunnen dus verkeerde timestamps ontstaan. In 99 procent van de gevallen tegenwoordig is hier geen sprake meer van, maar bij oude , onstabiele moederborden kan dit probleem zich voordoen.
De echte pro's gebruiken op hun pc's deze klokken echter niet. Die syncen hun geluidskaart aan een externe wordclock. Hiermee is elk timing probleem dat op zou kunnen treden op basis van hardware configuratie een non issue geworden. Aangezien altijd alles perfect in time is.
Jij haalt er van alles bij kwa programmaatjes die draaien, etc. die de timing zouden kunnen beinvloeden, Dit is echt complete onzin en heeft hier dus niets mee te maken.
En het bewering dat software samplers slechter zouden zijn als hardware samplers op het gebied van sound is ook onzin. Wat je wel kan zeggen is dat hardware samplers per type een bepaalde kleuring zouden hebben die jou aanstaat. Daar is niets mis mee, maar dat is heel wat anders dan.