Een gegevens database ?

dvdyck1

Stamgast
Beste,

Bestaat er nog geen database waar je kan zien hoeveel je toestel nog waard is.
Het zou ook leuk zijn dat je een grafiek kunt maken van deze gegevens.

Misschien iets voor deze forum.
Dus wanneer je iets verkocht hebt kan je het type, datum en het bedrag ingeven in een
database (misschien ook de voor en nadelen).

Is dit haalbaar of fictie ?

Origineel geplaatst door Gladio
Of lager.

Fuck zo een database, als zoiets er is kun je geen schnabbel deals meer maken.

Niet iedereen gaat dit gebruiken.
Wat we nu meestal doen is even kijken op het internet en dan de prijs aanpassen.
Wat je wel met zo'n database kunt doen is een berekening maken (allé ongeveer) en in de toekomst kijken.

Welk merk daalt het snelst en wanneer moet ik het toestel verkopen of kopen.

www.amazona.de - en dan onder Kleinanzeigen - Syntacheles (4 pdf's).
Voordeel is dat dit Europese prijzen zijn (ipv US prijsniveau) en dat dit regelmatig wordt bijgewerkt (ipv. info ergens uit de vorige eeuw).
Nadeel is dat syntacheles niet erg handig indexeert, waardoor je dingen soms 2 of 3 keer tegenkomt in minimaal verschillende configuratie. Maar goed, het blijft toch altijd natte-vinger werk.

Re: Een gegevens database ?

Origineel geplaatst door dvdyck1
Is dit haalbaar of fictie ?
Technisch wel haalbaar maar denk nooit dat het SF zich daar aan waagt.

Trouwens iedere 'sukkel' met wat PHP/MySQL ervaring kan zoiets in elkaar hacken.
Maar hoe wordt het bijgehouden, wat doe je met foutieve informatie? Typefouten of opzettelijke misinformatie.

Kijk maar naar de pricewatch van Tweakers. Ook al kunnen de leden dit zelf aanvullen wordt daar nog steeds door een groot aantal mensen de content gescanned. Dat is gewoon een dagtaak voor een clubje mensen.

Of bijv gearjunkies die ook wel zoiets hebben maar volgens mij hebben die ook geen zin om prijsinformatie van 2e hands synths bij te houden. Kost teveel moeite en levert te weinig op. Om maar te zwijgen van het gezeik wat je gaat krijgen als mensen zich bekocht gaan voelen vanwege deze informatie.

Volgens mij is de beste prijsindicatie nog altijd: wat is het me waard.

Interessanter zou zijn een database die de hoeveelheden aageboden/gevraagde apparaten door de tijd weergeeft per merk/type; dit is een stuk moeilijker te realiseren alleen.

Origineel geplaatst door dvdyck1

Welk merk daalt het snelst en wanneer moet ik het toestel verkopen of kopen.

ik zal even kijken:) februarie was iniedergaval een slechte maand , nog niet verkopen

Attachments

• aex (wince).png
    aex (wince).png
    25,4 KB · Bekeken: 78
Back