Napalmman Track!!!!

heb eens geluisterd vanwege je funx verhaal
lijkt erg op je voorbeeld
no bass ,stringhit te hard
string in het refrein vals
try again before going to
the next level
btw ik vind babyboy een goeie plaat

Origineel geplaatst door napalmman
Idd...en bij Dancewave gebruiken ze alleen plug ins en shit.

Had je maar naar mij toe moeten komen.8)

Echte analoge outboard die je muziek weer de ballen teruggeeft.
Niet op zijn nederlands natuurlijk. plat en overprocessed8)

Welk label zit je?
Veel labels hier in nederland gaan namelijk liever voor goedkoop dan voor een goed stevig geluid.

lekkere groove trouwens.

Origineel geplaatst door Errol

kijk napalm hier de zelfde woorden die ik je heb gemaild en nu heb je de juiste persoon ook gevonden 8)

Origineel geplaatst door technosoul
heb eens geluisterd vanwege je funx verhaal
lijkt erg op je voorbeeld
no bass ,stringhit te hard
string in het refrein vals
try again before going to
the next level
btw ik vind babyboy een goeie plaat

Kijk....ik wil niet te defensief overkomen chef....ik waardeer meningen ten zeerste....hoe kritisch ook. Maar je moet natuurlijk geen onzin uitkramen. Geen ENKEL geluidje in deze hele track is vals chef. Je bent ook de allereerste van velen die hem beluisterd hebben die die opmerking maakt. En in mijn opinie MOEST die stringhit juist "beuken". Dat is de basis v.d. track...dan moffel ik m niet naar de 8ergrond.

En wat betreft next level, hij entered nu zn 7de week van airplay op Funx...dus wachten heeft niet echt zin. Hij wordt daar goed ontvangen, en op andere kleinere stations ook EN bijna iedere dag aangevraagd.

The next move is de clip. Dit is trouwens pas de eerste van vele tracks die gaan uitkomen....ik zal in de nabije toekomst wel meer dingen posten. Ik vind dit wel grappig.

En misschien kom ik hem wel opnieuw bij jou masteren Errol. Ik ben benieuwd wat jij ervan kan maken. wat voor outboard hebben jullie zoal staan?

Had je maar naar mij toe moeten komen.8)

Welk label zit je?
Veel labels hier in nederland gaan namelijk liever voor goedkoop dan voor een goed stevig geluid.

lekkere groove trouwens.

T is nu een "white label" single om te kijken of t zou aanslaan....en nu ben ik aan t onderhandelen met diverse distributeuren voor mijn produktiemaatschappij AFTERBURN MUSIC.

Hierop gaan produkten van Fire Armz (Ambush en ik), Solo dingen van mij en Big Mic uitkomen. Dat is t voorlopige roster.

chef:confused: ... ik dacht dat ie technosoul heette

Kijk....ik wil niet te defensief overkomen chef....ik waardeer meningen ten zeerste....hoe kritisch ook. Maar je moet natuurlijk geen onzin uitkramen. Geen ENKEL geluidje in deze hele track is vals chef. Je bent ook de allereerste van velen die hem beluisterd hebben die die opmerking maakt. En in mijn opinie MOEST die stringhit juist "beuken". Dat is de basis v.d. track...dan moffel ik m niet naar de 8ergrond.

En wat betreft next level, hij entered nu zn 7de week van airplay op Funx...dus wachten heeft niet echt zin. Hij wordt daar goed ontvangen, en op andere kleinere stations ook EN bijna iedere dag aangevraagd.

The next move is de clip. Dit is trouwens pas de eerste van vele tracks die gaan uitkomen....ik zal in de nabije toekomst wel meer dingen posten. Ik vind dit wel grappig.

En misschien kom ik hem wel opnieuw bij jou masteren Errol. Ik ben benieuwd wat jij ervan kan maken. wat voor outboard hebben jullie zoal staan?

kijk anders even op onze website www.cut-n-clear.com bij mastering.

Eej napalmman..

Vooraleerst wil ik zeggen dat het op zich redelijk profi klinkt, en het kan idd zo op tmf met van die met edelmetaal behangen boze mensen bij een zwembad en schaarsgeklede dames en daar maak je dan een bepaalde doelgroep (12 tot 18 jaar oud schat ik) misschien wel blij mee.

Het nummer op zich.. tja war zal ik beginnen? Het is zo muzikaal als een voordeelpak vanillevla, je gebruikt ongeinspireerde saaie samples, en een dodelijk saai ritme wat we bovendien al 3209587125 keer hebben gehoord (op TMF) maar dan evenzoveel keer beter.

Ik ben allergisch voor dit soort rap. Misschien catch ik de flow niet helemaal, maar ik moet continu aan geiten denken. Misschien is het nummer ook wel voor vee bedoelt, ik weet het niet.

Zie het niet als een persoonlijke aanval ofzo, maar het is iets wat me al een tijdje dwars zit. De amuzikaliteit van hetgeen men tegenwoordig aan de man brengt. Het is misschien maar net waar je vanuit gaat: wil je een artistiek iets neerzetten of wil je in een bepaalde scene meelopen en/of er geld aan verdienen en je dus conformeren aan hetgeen de massa in de strot word geschoven door platenbazen die handig de markt weten te bepalen met hun producten.

En dat is wat me dwars zit: het gaat niet meer om een artistieke prestatie: er word een product geleverd, compleet met videoclip, merchandize en god weet wat nog meer.

Enniewee.. tot zover mijn geraaskal. Zoals gezegd; het klinkt rijp voor de doelgroep, en in dat opzicht ben je geslaagd.

Origineel geplaatst door payt
Eej napalmman..

Vooraleerst wil ik zeggen dat het op zich redelijk profi klinkt, en het kan idd zo op tmf met van die met edelmetaal behangen boze mensen bij een zwembad en schaarsgeklede dames en daar maak je dan een bepaalde doelgroep (12 tot 18 jaar oud schat ik) misschien wel blij mee.

Het nummer op zich.. tja war zal ik beginnen? Het is zo muzikaal als een voordeelpak vanillevla, je gebruikt ongeinspireerde saaie samples, en een dodelijk saai ritme wat we bovendien al 3209587125 keer hebben gehoord (op TMF) maar dan evenzoveel keer beter.

Ik ben allergisch voor dit soort rap. Misschien catch ik de flow niet helemaal, maar ik moet continu aan geiten denken. Misschien is het nummer ook wel voor vee bedoelt, ik weet het niet.

Zie het niet als een persoonlijke aanval ofzo, maar het is iets wat me al een tijdje dwars zit. De amuzikaliteit van hetgeen men tegenwoordig aan de man brengt. Het is misschien maar net waar je vanuit gaat: wil je een artistiek iets neerzetten of wil je in een bepaalde scene meelopen en/of er geld aan verdienen en je dus conformeren aan hetgeen de massa in de strot word geschoven door platenbazen die handig de markt weten te bepalen met hun producten.

En dat is wat me dwars zit: het gaat niet meer om een artistieke prestatie: er word een product geleverd, compleet met videoclip, merchandize en god weet wat nog meer.

Enniewee.. tot zover mijn geraaskal. Zoals gezegd; het klinkt rijp voor de doelgroep, en in dat opzicht ben je geslaagd.

Als je je hierdoor beter voelt....ben ik blij voor je chef. maar dat je nou wilt bepalen wat wel/niet muziek is......tja....

Als je je hierdoor beter voelt....ben ik blij voor je chef. maar dat je nou wilt bepalen wat wel/niet muziek is......tja....

Nee dat bepaal ik niet, daar heb ik niet genoeg geld voor ;)

Ik kan payt alleen maar hulde brengen voor zijn uiterst accurate analyse.

Natuurlijk, alles wat hoorbaar is kan men als 'muziek' gaan omschrijven. De vraag is maar tot hoever dat zal gaan. Over 10 jaar luistert de 'jeugd' (want dat is blijkbaar DE groep die tegenwoordig bepaalt wat muziek nu feitelijk is) naar samples van scheten van de uitgestorven pandabeer als basdrum, met de opnames van de ontploffende Hubble-telescoop als 'lead-melodie', terwijl de 'zangers' een half uur eerder verorberde kikkerbillen weer uitbraken en tegelijkertijd roepen dat ze de Queen of England gaan b*ff*n, of zoiets. Ik zeg maar iets. :D Toekomstmuziek...

vanwege het voortduren van deze thread toch nog maar eens aandachtig geluisterd/gelezen.

een paar dingen vallen me op:

1 iemands A4tje citeren als je er gelijk achteraan komt is niet echt noodzakelijk denk ik
2 je vind het allemaal heel wat en meet dat af aan wat sommige anderen daarover zeggen, cool man, te gek.. en dan komt hier die gast er weer in met zijn vette lyrics
3 Na inhoudelijk kritiek verwijs je naar de populariteit van je trackje bij bianca en tiffany-achtige kauwgomvretende ongeinspireerde tienermutsjes
4 Een rode 'verhaal'lijn die de tekst en de muziek aan elkaar zouden moeten lijmen ontbreekt, tenzij die lijn is: "joho, ik ben vet en ik gebruik lekker trieste samples."
5 de beat is flauw, en als je die al gebruikt moet je hem op zijn minst vet laten klinken. er zit een of andere gast de hele track lang te roepen dat ie keihard moet schijten, maar de beat doet vermoeden dat het er dun uit zal lopen:confused:
6 ik ken funX alleen vanwege dat ik er af en toe een uitzendkopie naar toe stuur. Na dit alles lijkt het me verstandig het daar maar bij te houden
7 ik lees ergens dat je iets uit dit nummer vindt "beuken"

je zou de loudnessknop
op je hifi versterker
eens uit moeten zetten
en de verhaaltjes van
hun hebbe en hullie zijn
laten zitten
wat meer humor zou ook
geen kwaad kunnen
ga maar eens bij errol
langs dan hoor je het
verschil wel
veel su6 ............---.....chef

Ik heb even het liedje beluisterd..

Wat me direct opviel is het lichte NL accentje van de rappert.. kee..
Ik ben zeer bekend met het genre waar dit soort uitwassen allemaal uit ontstaan is, nl het 'dancehall' genre van Jamaica. Dat gaat al zeker 20 jaar mee, maar het verschil met deze track is zeer groot. Ik hoor bij de Jamaica dancehall de roots van reggae terugkomen, en dan dat heerlijk platte Jamaicaanse onverstaanbare gereutel erbij.. heeerlijk! Ik noem namen als Cutty Ranks, Yellow Man, Ninja Man, Beeny Man, Charly Chaplin. That's andere koek vind ik..

Tja en dan deze track, die valt dan in een gat. Beetje beats zonder ballen. De 'rap' kan ik ook niet echt fijn vinden.. Sorry, maar zo vind ik het nu eenmaal.

enne.. IMO allemaal natuulk. Ik wil niemand de grond in stampen..

succes,

R

Ten eerste vind ik het grappig dat er ook dit soort tracks worden gepost hier op het SF...
dat is toch wat anders dan al die one-man-reason-house-hitjes.....

Over de track zelf:
Ik vind de raps niet slecht, de vocals staan er ook goed op, ookal mis ik nog een
écht catchy thema...

Echter over het instrumentale gedeelte ben ik minder te spreken. Het knalt niet.
Je hebt leuke riffjes en hooks die helemaal binnen het genre vallen en precies
gemaakt zijn zoals als "men het graag wil horen", maar het geheel is te slap uitgevallen.

Er zijn al meer mensen die het hier hebben gezegd, maar er moet meer pit in...

kijk anders even op onze website www.cut-n-clear.com bij mastering.

dat ziet er goed uit:)

Origineel geplaatst door trigg

Er zijn al meer mensen die het hier hebben gezegd, maar er moet meer pit in...

die harde ptten:) :D

Origineel geplaatst door DJ Fuse
vanwege het voortduren van deze thread toch nog maar eens aandachtig geluisterd/gelezen.

een paar dingen vallen me op:

1 iemands A4tje citeren als je er gelijk achteraan komt is niet echt noodzakelijk denk ik
2 je vind het allemaal heel wat en meet dat af aan wat sommige anderen daarover zeggen, cool man, te gek.. en dan komt hier die gast er weer in met zijn vette lyrics
3 Na inhoudelijk kritiek verwijs je naar de populariteit van je trackje bij bianca en tiffany-achtige kauwgomvretende ongeinspireerde tienermutsjes
4 Een rode 'verhaal'lijn die de tekst en de muziek aan elkaar zouden moeten lijmen ontbreekt, tenzij die lijn is: "joho, ik ben vet en ik gebruik lekker trieste samples."
5 de beat is flauw, en als je die al gebruikt moet je hem op zijn minst vet laten klinken. er zit een of andere gast de hele track lang te roepen dat ie keihard moet schijten, maar de beat doet vermoeden dat het er dun uit zal lopen:confused:
6 ik ken funX alleen vanwege dat ik er af en toe een uitzendkopie naar toe stuur. Na dit alles lijkt het me verstandig het daar maar bij te houden

Je moet niet zo zeiken ouwe.

Je hebt geen idee waar je t over hebt. "SOMMIGE" anderen zijn wel de mensen die t al 7 weken aanvragen op meerdere radio stations. En ik heb al gezegd dat dit nog niets is vergeleken met wat er komt. Do your math dork!! Als ik moet conformeren naar JOU "echte" muziek regels....komt er geen brood op de plank. En als je toch sarcastisch uit de hoek probeert te komen...doe dan iets beter je best.

Heb je een toevallig een enquete gehouden onder DIE specifieke doelgroep? Het is geen nummer dat voorbij komt op FOX kids chef, wordt gedraaid in clubs waar mensen boven de 18 naar binnen mogen. En de Funx doelgroep is ook wat breder dan jou zielig voorbeeld van de luisteraars. Ouwe grijze wollen sokken als jij leunen alleen maar achterover, en klagen over de movements van de jeugd. (I don't care about ur age...u act like an overtime PMS bitch).

Ik heb MOER gesampled voor dit nummer chef. En ten 2de ontbreekt die RODE VERHAALLIJN voor JOU. Trouwens, de reden waarom ik hier zo op in ga is omdat ik deze discussie ten eerste wel grappig vind, en ten 2de omdat men doet alsof hun mening DE norm is.

Je bent dus helemaal niet bekend met de Dancehall stroming, anders zou je niet zo een idiote (grappig bedoelde) opmerking maken over die kerel in t refrein. Je mening over de beat kan ik begrijpen, zoals ik al zei is t mn eerste zelf gemixte release, en is er nog veel ruimte voor verbetering.

QUOTE]6 ik ken funX alleen vanwege dat ik er af en toe een uitzendkopie naar toe stuur. Na dit alles lijkt het me verstandig het daar maar bij te houden[/QUOTE]

...........dork.

.......

Je bent zwaar zielig man.

En nu mag jij weer....:gaap:

Back