Napalmman Track!!!!

toch benieuwd wie technosoul nou is...

iets met dommelsch te maken toevallig?

Origineel geplaatst door technosoul
kijk eens ik hou wel van
jouw style .......muziek
ik zeg er wat van..
tsja
jij zet je nr hier
heb ik ook wel eens
gedaan
naah...
dat ging niet zoals
ik mij dat voorgesteld had
dus risico van het vak
hier zitten veel
boem.....boem....boem.....boem....gasten
niet boeiend
voor mij
live an learn
wat ik zei over je track
vind ik gewoon
take it or leave
je hebt best potentie
maar je attitude
leaves something to be desired
if you want tha bling..bling

...........?......chef?

Dit bedoel ik chef, je kent me niet. Ik post en lees al jaren op deze site. t is gewoon een bepaald patroon wat ik hier opmerk. Nothing wrong with my attitude, cause if I don't cheerlead for my self...who will??

Pas op de 2de pagina begon de bullshit. lees t goed na. En chef is niet idioot bedoeld. Is gewoon een stopwoordje van me.

Want daarvoor zeiden bepaalde peoples ook al dat ze t niet voelden, had ik geen problem mee.

was t maar waar
ben wel drummer
maar die reclame...mm
ben ik meer van
het schip in de woestijn
.......brand.......brand
my kingdom for a beer
ik heb een website
of het je smaak is...
chef says check it

Ok mr Napalm,

Het spijt me dat je mijn kritiek zo persoonlijk opvat.

Al lezend door je berichten komt vrij duidelijk naar voren dat je je brood met muziek wenst te verdienen. Als je dat wilt, dan denk ik dat je op het juiste spoor bent, want het is wel duidelijk dat er een markt voor is. Je zit ook duidelijk in de 'scene', als ik je taalgebruik zo lees; of je doet er iig alles aan om er bij te horen.

Misschien dat we andere ideeen over muziek hebben. Als ik muziek hoor dan wil ik iets horen wat me op een of andere manier raakt, iets geinspireerds, warvan ik denk: WOW. Het kan van alles zijn; een geweldige solo, een onweerstaanbaar ritme, een passage waar ik kippevel van krijg, een goede tekst, of een combinatie van al die factoren.

Als ik naar dit nummer luister dan zit dat er voor mij niet in. Eerlijk gezegd heb ik de tekst niet echt beluisterd (ik ga in eerste instantie altijd voor de muziek zelf, en luister dan pas naar de tekst). Ik wil er niet van dansen, ik hoor muzikaal niks interessants en de vocalen irriteren me.

Maar goed, dat kan wel eens gebeuren, ware het niet dat als ik bijvoorbeeld TMF aanzet ik een groot deel van de tijd van dit soort gein voorbij hoor komen, compleet met zo'n bar waar van die tienersms-jes voorbijkomen in de orde van grootte van 'Ik hep egt un grotuh pik, welkuh bitch wil muh neukuh?'.

Ik vind het jammer dat de norm van goedverkopende muziek zo laag ligt, want ik mis gewoon de echte inventiviteit. Natuurlijk zit er wel eens wat leuks bij, maar over het algemeen word ik er niet heet of koud van. En dat is dan het nadeel van de rule of mediocrity.. Muziek is voor de doelgroep waar je je op richt niet iets waar ze naar luisteren om op een of andere manier emotioneel bewogen te worden, maar meer een soort medium om zich in een bepaalde sociale groep een identiteit aan te meten; of eigenlijk meer om deze te bevestigen.

Platenbazen weten maar al te goed hoe dit werkt, en spelen handig in op de onzekere puberende tieners, en schuiven ze een middel toe waardoor ze tot die 'in' groep kunnen horen. Als jij als tiener dat ene hippe plaatje wat steeds op de box of TMF gedraait word koopt, dan zit je in de 'in' groep. In dat opzicht heeft die muziek eerder de waarde van een bepaald merk cola of kleding of bier of waar de hedendaagse tieners zich ook maar druk om maken dan dat het op artistiek nivo zoden aan de dijk zet.

Begrijp me niet verkeerd, er is niks mis mee allemaal. ieder z'n ding. Allen denk ik dat je het verkeerde forum binnen bent gelopen; hier zijn mensen over het algemeen wel wat meer begaan met inventiviteit, creativiteit en originaliteit. Je had denk ik beter op een forum kunnen posten waar je doelgroep wat meer vertegenwoordigd is als je wat meer 'praise' wilt krijgen.

Het woord generatiekloof zou ik niet willen gebruiken. Ik hou best van goede hiphop enzo, heb ook platen van Ice Cube, Ice T, Fu Schnickens, beasty boys, public enemy en allerlei andere gein liggen (al is dat voor jou misschien old skool).

Waarschijnlijk heb je wel een bepaald muzikaal talent, en ik zou je ook willen aanmoedigen om je niet te laten ontmoedigen door de kritiek die je tot zo ver hebt gekregen. Probeer je eigen ding te vinden en doe er iets geweldigs mee :)

Cya around!

Hartelijk bedankt voor je "goed bedoelde" woorden maar hier gaan we weer. Hoe kan JIJ nou voor MIJ bepalen dat ik niet genoeg begaan ben met "inventiviteit, creativiteit en originaliteit"????

DAT is de arrogantie die ik bedoel. Ik heb genoeg nonsens voorbij horen komen op deze site, maar ik laat de "beatmakers/producers/muzikanten" in hun waarde. Dat is mijn punt.

Je voelt t niet, mij best, maar get off of your high horse by telling people they're trying 2 b a sheep in the masses.

Hiphop is origineel op zijn eigen quirky manier. Sampelen is een originiele manier van bestaande muziek bewerken. En je waardeert dus wel ckr muziek uit de tijd dat sampelen de hoofd mode was.

Elementen uit andere nummers pakken en er een geheel eigen spin aan geven is ook hiphop. Dat heb ik gedaan, JIJ voelt t niet, 2 bad, maar hou t daar dan bij en geef me constructieve kritiek.

Ik zoek geen enkele praise, men wilde gewoon graag weten wat ik maakte, en ik wilde wat laten horen, that's it.

En trouwens....ik ben bekend met al die Icons die je opsomt, t is ook old school, maar wel wel verdomde goed. Soundscapes keep shifting and changing though. De meeste mensen blijven hangen en reminiscen.

......

was t maar waar
ben wel drummer
maar die reclame...mm
ben ik meer van
het schip in de woestijn
.......brand.......brand
my kingdom for a beer
ik heb een website
of het je smaak is...
chef says check it

gechecked hoor, leuke dingen!
maar chef, ik ben nog niet veel verder

Napalmman, wil je me een plezier doen, en of Nederlands, of Engels schrijven? Nu vond ik zelf je track alleraardigst (ik ben niet vies van party-hiphop), maar ik heb echt moeite met je serieus te nemen, als je volhardt in het verkrachten van en de Engelse, en de Nederlandse taal.

Ja mag ook in het Duits hoor, dat kan ik ook lezen.

Fur der zhizzle, meine nizzle!

Jou doe ik dus geen plezier semi-grappige vent...

Zo onderontwikkeld dat je maar 1 taal tegelijk kan volgen in deze tijd van globalisering?

Origineel geplaatst door napalmman
Hartelijk bedankt voor je "goed bedoelde" woorden maar hier gaan we weer. Hoe kan JIJ nou voor MIJ bepalen dat ik niet genoeg begaan ben met "inventiviteit, creativiteit en originaliteit"????

DAT is de arrogantie die ik bedoel. Ik heb genoeg nonsens voorbij horen komen op deze site, maar ik laat de "beatmakers/producers/muzikanten" in hun waarde. Dat is mijn punt.

Je voelt t niet, mij best, maar get off of your high horse by telling people they're trying 2 b a sheep in the masses.

Hiphop is origineel op zijn eigen quirky manier. Sampelen is een originiele manier van bestaande muziek bewerken. En je waardeert dus wel ckr muziek uit de tijd dat sampelen de hoofd mode was.

Elementen uit andere nummers pakken en er een geheel eigen spin aan geven is ook hiphop. Dat heb ik gedaan, JIJ voelt t niet, 2 bad, maar hou t daar dan bij en geef me constructieve kritiek.

Ik zoek geen enkele praise, men wilde gewoon graag weten wat ik maakte, en ik wilde wat laten horen, that's it.

En trouwens....ik ben bekend met al die Icons die je opsomt, t is ook old school, maar wel wel verdomde goed. Soundscapes keep shifting and changing though. De meeste mensen blijven hangen en reminiscen.

......

Ja je hebt gelijk, tijden veranderen continu, er dat is maar goed ook anders zouden we nu nog met houtjes en touwtjes muziek zitten te maken (wat op zich ook z'n charme heeft).

Ik ben ook zeker niet vies van samplen, en doe het zelf ook met enige regelmaat, heb ik allemaal geen problemen mee. Zelfs de moderne feel van hiphop kan ik goed waarderen (mits goed uitgevoerd).

Contructieve kritiek.. Er zijn allerlei dingen die je kan doen. Probeer het nummer wat meer excitement te geven door wat pittiger drumsamples te gebruiken. Er zit nu bijvoorbeeld een vaag plopje in wat eerder stoort dan dat het echt iets toevoegt aan het ritme. De kick mag wel wat vetter. Wat ik vooral zou proberen is de boel wat meer 'drive' te geven. Het vioolloopje, wat op zich leuk is, mag wat uitgesprokener (het is tenslotte een van de belangrijkere hooks van het nummer). Die preset Roland-chimes die je hier en daar op de 1 hebt zitten zou ik er uit gooien en wat leukers voor gebruiken.

Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je het nummer door bijvoorbeeld voxengo's lampthruster of warmifier heen haalt. Je muziek krijgt daar vaak wat meer body door.

Verder is het denk ik toch allemaal een kwestie van smaak, en ik denk dat je het nooit iedereen naar de zin kan maken.

was t maar waar
ben wel drummer
maar die reclame...mm
ben ik meer van
het schip in de woestijn
.......brand.......brand
my kingdom for a beer
ik heb een website
of het je smaak is...
chef says check it

nou dat ziet er flink mooi uit zeg .:) :biertje:

Laatst gewijzigd:
Jou doe ik dus geen plezier semi-grappige vent...

Zo onderontwikkeld dat je maar 1 taal tegelijk kan volgen in deze tijd van globalisering?

Ach, ik bracht het nog vriendelijk en grappig, maar zo te zien heb jij issues. Graag merk ik op dat deze post dus wel in 1 taal is. Blijkbaar kan je het wel.

En daarbij dacht ik dat het vrij algemeen bekend was, dat ik globalisering niet zie zitten. En al was dat wel zo, dan is dat nog geen reden om half Engels/half Nederlands door elkaar te raaskallen. Schrijf dan Esperanto, of is dat niet koel bij je b-boy vriendjes? :kont:

The Red Chef Wants YOU to EAT and BE HAPPY

Attachments

• red chef head.jpg
    red chef head.jpg
    9,1 KB · Bekeken: 57
Yo Napalm, laat je niet zo opfokken door die gasten hier!!!

De reden waarom jij meer 'afgezeken' wordt dan anderen, die hier wat posten?

Twee redenen:

1- Vaak zijn de tracks van newbies, die gewoon wat hebben lopen proberen/klooien met ...
Die willen gewoon wat respons, (beginners) do and don'ts, tips etc.
Jij bent duidelijk verder. Dus zal men ook veel kritischer zijn. Maar dat is toch ook wat jij eigenlijk wilt?! OPbouwende kritiek. Anders drop je jouw shit hier toch niet?!

2- Een heleboel peeps hier zullen vinden dat je een te grote bek hebt. Van mij mag dat. Maar je moet gewoon zelf niet gaan terugzeiken.

Ik vond je track BTW wel oké. Maar het mag voor mijn smaak zeker qua produktie wat meer 'recht voor z'n raap' of 'slap in da face'.... wat hoekiger.
Ik vind het wat te 'wollig'. De losse elementen: drumsounds, string mogen wel wat duidelijker naar voren komen in het arrangement.
Wat luchtiger en meer staccato.....

;)

Succes verder!

juist lekker annoniem afzeiken op internet. het lijkt hier wel de TMF chatroom.

luister vaak naar 1xtra op BBC online, dit plaatje zal er niet in misstaan

Origineel geplaatst door Cozko
Yo Napalm, laat je niet zo opfokken door die gasten hier!!!

De reden waarom jij meer 'afgezeken' wordt dan anderen, die hier wat posten?

Twee redenen:

1- Vaak zijn de tracks van newbies, die gewoon wat hebben lopen proberen/klooien met ...
Die willen gewoon wat respons, (beginners) do and don'ts, tips etc.
Jij bent duidelijk verder. Dus zal men ook veel kritischer zijn. Maar dat is toch ook wat jij eigenlijk wilt?! OPbouwende kritiek. Anders drop je jouw shit hier toch niet?!

2- Een heleboel peeps hier zullen vinden dat je een te grote bek hebt. Van mij mag dat. Maar je moet gewoon zelf niet gaan terugzeiken.

Ik vond je track BTW wel oké. Maar het mag voor mijn smaak zeker qua produktie wat meer 'recht voor z'n raap' of 'slap in da face'.... wat hoekiger.
Ik vind het wat te 'wollig'. De losse elementen: drumsounds, string mogen wel wat duidelijker naar voren komen in het arrangement.
Wat luchtiger en meer staccato.....

;)

Succes verder!

Je hebt volkomen gelijk chef....alleen ben ik niet zo "gematigd" als de gemiddelde Nederlander, Ik hou niet zo van die half good half bad responses. Als ik wordt "afgezeken" (beetje zware uitdrukking) waarom zou ik dan niet replyen? T is en blijft een forum.

En laten we eerlijk zijn.,...uiteindelijk blijft zo'n discussie bij (bijna) niemand hangen als hij/zij zn pc uit doet toch?

Thnx voor de kritiek....;)

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ach, ik bracht het nog vriendelijk en grappig, maar zo te zien heb jij issues. Graag merk ik op dat deze post dus wel in 1 taal is. Blijkbaar kan je het wel.

En daarbij dacht ik dat het vrij algemeen bekend was, dat ik globalisering niet zie zitten. En al was dat wel zo, dan is dat nog geen reden om half Engels/half Nederlands door elkaar te raaskallen. Schrijf dan Esperanto, of is dat niet koel bij je b-boy vriendjes? :kont:

Grappig? Luister nou man, als zo'n opmerking in bijna iedere post wel voorkomt is de humor er toch wel een beetje van af of niet?

Als je iemand's achtergrond niet kent, moet je niet zo zeiken over zijn taalgebruik. Zijn we hier op grammaticaal correct Nederlands (of wat voor taal dan ook) te typen , of om een beter muziek mens te worden??

Calvinistisch gedoe.....

Wat mij wel het meeste stoort aan je houding is het feit dat jij maar blijft verkondingen dat iedereen dit wel goed MOET vinden omdat het zoveel keer per dag op die of die zender wordt gespeeld. Wat een onzin, dan zouden we met z'n allen ook Britney Spears goed moeten vinden zeker? :D
Als er dan kritiek komt, voel je onmiddellijk de drang om die de mond te snoeren. En dan liefst met beledingen als daar zijn, 'sukkel', 'onderontwikkeld', 'ouwe', 'bitch', 'dork', 'zwaar zielig'.
Dat zou ik dus graag achterwege zien gelaten. Nu weet ik wel dat het van alle tijden is dat de 'jeugd' graag tegen de schenen van 'het establishment' schopt, maar doe dat dan met snedige argumenten die de 'tegenpartij' kan doen wankelen. Doe dat NIET met beledigingen want dan stopt de communicatie.
Enne, ik ben van mening dat het een achteruitgang is dat de jeugd van tegenwoordig zijn moedertaal niet goed genoeg meer vindt om zich uit te drukken. Er is niets stoer aan om Engelstalige schuttingstaal te gebruiken. (ik heb het niet over de track, wel over jouw taalgebruik in deze thread).

Ik was de eerste die een antwoord heb gepost, meteen duidelijk gemaakt wat ik dacht, en inderdaad heb jij dat zonder probleem bekeken. Ik heb wel ECHT mijn best gedaan om mijn mening niet te bruusk te geven. Anders was het al meteen koekenbak geweest. Dus, laat je zo niet opjutten, het heeft geen zin. Niet reageren is soms gewoon verstandiger. (is moeilijk, ik weet het, ik weet het)

Maak je niet zo druk "ouwe"..hahahah. zo ernstig is t allemaal niet.

Als jij mij eerst eens laat zien WAAR ik zeg dat men het goed MOET vinden dan praten we verder....

Ik promoot alleen mijn produkt, en verkondig dat het veel wordt gedraaid.

Wat betreft de taal...je leest niet goed, dus dat is geen antwoord meer waardig.....

Don't take it so fucking personal. Waarom kunnen jullie (de meesten) niet gewoon een discussie aangaan over de muziek. Waarom moet shit steeds (zogenaamd onbedoeld) persoonlijk worden? dat snap ik niet.

En de persoon die dan in de verdediging gaat is altijd DE klootzak, blablabla. Zielig gedoe. Ik zie dat herhaaldelijk gebeuren op dit forum.

Mja hij heeft wel een punt, maar dat telt voor de meesten. Maar wie ben ik om daarover te oordelen? Anders wordt ik zelf nog de betweter genoemd.
En ja het klinkt redelijk logisch als je een track post dat er mensen hun mening over geven (zo is het hier bij mijn weten altijd al geweest). Wees blij want ik heb 2 reply's ontvangen van dezelfde persoon dan nog. En aan mijn muziektoestandjes kan er wel wat gevormd worden.

Back