S1100 programs bouwen en dumpen

bjodero

<turboprutser>
Na het gebruiken van de geweldige zoekfunctie (ik zie door alle bomen het bos niet meer, en kon niet echt een concreet antwoord vinden...) toch maar even een nieuwe draad:

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik goede sample programs kan bouwen, om ze vervolgens via SCSI op m'n S1100 te dumpen.

Klopt het dat ik met een gewone wave-editor (Sound Forge, Wave Lab, Recycle) alleen maar samples (en dus geen complete programs) kan dumpen? Dat moet ik dus niet hebben.

Ik heb Wav Akai '98 geprobeerd, maar ik moet zeggen: dat laat behóórlijk te wensen over. Daar mag monsieur Chavonnet zich nog wel eens diep over buigen...

Dus: wat is, volgens jullie, het beste stukje software voor dit soort werkzaamheden?!
Ben benieuwd...

Groet,

Bjod.

met recycle 1.7 kon ik gewoon programs + slices dumpen naar een s3000xl over scsi. Moet dan volgens mij ook werken met een S1100.

Je zou ook eens MESA of Millenium kunnen proberen.

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om de s1100 met de pc te laten communiceren via de scsi poort .... helaas....

Origineel geplaatst door Tactic
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om de s1100 met de pc te laten communiceren via de scsi poort .... helaas....

Huh?! Verklaar je nader... Er zit namelijk gewoon een SCSI-kaart in m'n S1100, Bassie!

Idd, gaat helaas niet lukken met de S1100
processor en os ondersteunen dit niet.

Recycle chopt samples en zet alles netjes via de aangemaakte program
onder de toetsen.

Dit werkt alleen met de S2000 (kost geen drol :eureka: ) en de XL serie.

ow ik veronderstelde dat een s1100 ook zou gaan..

Origineel geplaatst door division_by_0
ow ik veronderstelde dat een s1100 ook zou gaan..

Ai, misverstand!!
Ik heb nu Recycle 2.0 geopend, en kan in de sampler additor zien dat
de S1100 wel wordt ondersteund mits deze OS 4.30 heeft.

Zelfs de S1000 wordt ondersteund met OS 4.40

Ik geloof dat dit alleen voor MESA opgaat, bedenk ik me nu.

Origineel geplaatst door mikemix
Heeft de topic starter een SCSI kaart in z'n pc zitten?

Jep! Een echte Adaptec nog wel. En: De oudere versies van ReCycle (< 1.7) supporten de S1100 wél via SCSI.

Maar verder... Zijn er nog andere progjes?!

Re: S1100 programs bouwen en dumpen

Origineel geplaatst door bjodero

Klopt het dat ik met een gewone wave-editor (Sound Forge, Wave Lab, Recycle) alleen maar samples (en dus geen complete programs) kan dumpen? Dat moet ik dus niet hebben.

Je hebt Recycle, waarom stel je dan deze vraag?

Re: Re: S1100 programs bouwen en dumpen

Re: Re: S1100 programs bouwen en dumpen

Origineel geplaatst door mikemix
Je hebt Recycle, waarom stel je dan deze vraag?

Ehm nou... Omdat ik op zoek ben naar een programma waarmee ik hele programs (dus ook drumsets, etc.) in 1x kan dumpen. Met ReCycle 1.6 gaat er slechts 1 sample tegelijk. Of doe ik iets verkeerd...?

Ik had een ander programmaatje ontdekt: Awave. Hiermee zou het dus wél moeten lukken, maar dit programma vertelt me dat 'ie geen SCSI-verbinding vindt. Terwijl in ReCycle m'n sampler gewoon netjes wordt weergegeven. :confused:

Re: Re: Re: S1100 programs bouwen en dumpen

Re: Re: Re: S1100 programs bouwen en dumpen

Origineel geplaatst door bjodero
Ik had een ander programmaatje ontdekt: Awave. Hiermee zou het dus wél moeten lukken, maar dit programma vertelt me dat 'ie geen SCSI-verbinding vindt. Terwijl in ReCycle m'n sampler gewoon netjes wordt weergegeven. :confused:

...weet iemand waar dit aan kan liggen?!

awave ? :confused: werkt dat ook met de s-2000, wat is dat dan precies ?
ik zoek nog een betere oplossing dan mesa voor m'n s-2000, b.v. millennium ofzo.

Origineel geplaatst door WarmeBakker
awave ? :confused: werkt dat ook met de s-2000, wat is dat dan precies ?
ik zoek nog een betere oplossing dan mesa voor m'n s-2000, b.v. millennium ofzo.

Zou wel moeten werken, ja. Mits je 'm via SCSI aansluit...

Heeft er iemand een link waar ik s-1000 program diskettes kan downen?

Zo van die diskettes die van een authentieke synth/piano gesampled werden

dacht aan een moog, wurli, grand piano, rhodes, clavinet, elektrik piano,... *D

hmmm ik gebruik nu een soort van beta van millennium, zit alleen nog geen functionaliteit in om de multi in te stellen.

als iemand een recentere / completere beta versie heeft houdt ik me aanbevolen, of volledige versie te koop .

echte top s-1000 disks met samples zijn ook welkom ja ! maar op internet kan ik alleen dode links vinden. en een soort van site met een disk image progje, je weet wel, die site , dat niet helemaal werkt onder win xp.

samples naar S-1100

samples naar S-1100

Hoi,

Ik gebruik chickensys translator: de full version i.p.v. free trial version
het gave hervan is dat je een complete map (wel 20 stuks stereo en 5 seconden samples! in luttele seconden) met wave files binnen windows kan slepen naar je S-1100 opslag medium
(in mijn geval een zipdrive)
mijn s-1100 maakt een program met de naam van de map met daarin alle waves geconverteerd naar Akai samples
je kunt ook alleen de samples laden...
qua keygroup enzo gaat het niet zo lekker maar als je van te voren al een program hebt gemaakt met de keygroup en de span laat je gewoon alleen de samples...
werkt waanzinnig...
er is een voorwaarde:
de windows-map mag alleen wave-files bevatten dus geen .ovw o.i.d. want die kent hij niet en geeft een error, geen fatal hoor!een normale
Ik heb dus een IDE- zipdrive in mijn pc zitten en er zit een scsi zipdrive aan mijn s-1100
hoe het zit met een scsi-link rechtstreeks vanuit je pc naar de sampler...Dat weet ik niet maar volgend mij ziiet chickensys translator deze schijf/Volume ook dan ook

Midi; werkt dat echt zóo traag ( kwestie van minuten/seconden??? ). Ik zou vooral breaks recorden met akai > dan overbrengen naar wavelab > bewerken en choppen > individuele samples terug naar akai... dus ongeveer 8 seconden sampletijd per break gemiddeld :)

Als je hetzelfde zou doen met recycle, maakt recycle dan een akai program aan of zend die gewoon de samplekes terug?

...koop ik gewoon zo'n usb midi-in/out ding? midi kabels heb ik hier wel liggen

Ik gebruik Bias Peak om met de S1100 samples uit te wisselen.
werkt erg prettig omdat je in Peak kan editen en metteen weer terug naar de sampler kan dumpen.

DSP Quattro schijnt ook goed te werken maar heb ik geen hands-on ervaring mee

(beide progs. Mac only)

Back