S1100 programs bouwen en dumpen

Idd Bias Peak is ook een goede optie, dit werkt iig met mijn S3200XL,
Ik heb er gisteren nog mee zitten stoeien.

Recycle verdient mijn voorkeur met Mesa moet ik zeggen,
vooral omdat je het kant en klaar in je sampler kan proppen.
Overigens kan je in Recycle de program met samples ook als Akai bestand
wegschrijven mocht communicatie met de sampler en PC niet lukken.

programma's bouwen doe ik liever zelf op de s1100
werkt echt fijn met die heerlijke draaiwielen
altijd met plezier werken op dat prachtige apparaat :)

Das wat anders, vind het ook heerlijk om er mee te werken,
heb eerdaags niet voor niets naast mijn S3200XL ook een S5000 en een E6400Ultra:P
Maar voor het snellere werk is het heel prettig om het in de computer
te editten.

Erg genoeg kreeg ik de Mesa software en de free versie van translator niet meer goed aan het werk onder Windows 2000.

Wat gebruiken jullie voor Windows OS, voor die software?

Ik besloot maar eens wat specs te zoeken over de communicatiedetails van mijn S3000XL (zie een andere thread ergens) maar helaas: niemand kon me helpen, en AKAI pro wil ook niet meewerken (ze mailden me geeneens terug).

Ik heb op mijn harddisk van mijn notebook een sampler cd image gezet, zodat ik met mijn eigen zooi en een documentje dat ik op het internet had gevonden kan uitdokteren hoe het bestandsysteem van de AKAI harddisks, CD's en ZIP's in elkaar zit. Maar poe, dat valt tegen. Ik kan wel 'iets', maar nog niet veel ermee. Maar wie weet komt er ooit eens een nuttig tooltje uit (dat uiteraard gratis is, maar waarschijnlijk voor Linux is)

OS 9.1 op mijn oude 7600 met G3 450 mhz kaart en 576mb geheugen.
Deze SCSI machine gebruik ik met MESA, Recycle en Peak
alleen maar voor het editten en archiveren van mijn samplers.

Heb er dus ook een extra interne SCSI schijf inzitten met alleen maar samples.
Dit werkt allemaal probleemloos.
SCSI kaart hoef je er niet in te zetten, zit er allemaal al standaard op en in.

Mijn dual G5 draait OSX 10.4.2 en daar draait Aksys probleemloos op
met Peak.

Vergeet niet dat Mesa in eerste instantie is geschreven voor de Mac.
Mesa en PC zijn niet de beste vrienden wat ik wel eens zo hoor/lees.

Ahzo, ok, ja dat wist ik niet. Ik heb helaas geen mac.

Zelf ben ik geen echte Windowsgebruiker, maar Linuxgebruiker. Voor MIDI toepassingen had ik enkel een oude win98 machine met een sequencer en MESA, en de free edition van translator.

Ik had recent die machine vervangen, en op de nieuwe machine zat win2000. Ik heb er nu ook maar iets anders op geinstalleerd (slackware), want het was een en al ergernis. Wel een retrogevoel, die ergernis want dat heb ik lang niet meer zo gevoeld maar goed da's een ander verhaal.

Ik heb Translator aan de gang gekregen onder win98 met QEMU, een soort VMWARE. Ik heb dan alleen geen Mesa helaas. Ik kan dan rauwe disk images mounten en volschrijven. Komende week maar eens proberen of ik dan direkt de zip-drive als raw device kan aanbieden. Ik vermoed van wel. Want ik hoef enkel .wav files erop te kunnen schrijven. De rest doe ik dan wel via de S3000XL zelf (alhoewel ik een drumkitje via de S3000XL maken niet zo leuk vind eerlijk gezegd, of ik ben nog niet helemaal in en out met bepaalde handigheden van de sampler)

2dehands Macje (8500, 9500 etc) doen nog iets van rond de E35,- a E50,-
Geen gehannes met SCSI kaarten.
Dus.....

Dus...

...ja, inderdaad. Je hebt helemaal gelijk.

Maar eens kijken komende weken dan :D

Bedankt voor de tip!

Back