AKAI MPC2000 mutegroups?

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Ik heb een aantal verschillende kickdrums die allemaal anders gefilterd/processed zijn. Nu wil ik dat er maar een tegelijk van die kicks kan klinken. Dus wat ik wil is de kickdrums aan een mutegroup toewijzen dat als er een van de acht kickdrums klinkt en ik een andere trigger dat die dan de vorige afkapt. Er zit een of andere functie in de mpc2000 waarvan ik het vermoeden heb dat het daarmee kan, alleen ik snap het niet helemaal hoe en wat ik dat voor elkaar krijg, en de manual is ook helemaal niet duidelijk hierover.

Iemand?

Ik weet alleen hoe 't bij de 2000xl werkt.
Die heeft geen mutegroups, maar je kan 'n pad door maximaal 2 andere pads laten 'afkappen'. Het zit waar je ook mono/poly/note-off instelt; daar op 'open window' drukken en je ziet 't vanzelf.

... in sommige gevallen was het 'mute-groups' systeem van de s-serie inderdaad handiger geweest...

Jaja ik weet dat, maar ik kom er niet uit. Ik heb van alles geprobeert maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan jij/iemand precies uitleggen hoe? Ik vind het niet echt een logische manier.

Sander weet jij dat misschien??

M'n pb box was weer eens vol, dus kon je bericht niet lezen.
Ik weet helaas het antwoord niet. Heb nog nooit mute groups gebruikt.
Heb wel eens ergens gelezen over het afkappen van van geluiden wanneer een ander start.

Check http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?t=4319&highlight=
Daar hebben ze het over afkappen van samples. Ik stelde er ook een vraag over het stopppen van lang doorspelende samples. Het volgende is denk ik de meeste bruikbare reply:

what I do is assign a blank pad next to the pad I wanna cut off...then I go into the params scriddeen, select the note I wanna cut off and then open window on the voice overlap to get to the mute assign window and select the empty pad space ...that way you can cut off the sample at whichever point you please, yow mean?.....I am sure there are other ways of doing this like using the note off function but this is just how I do it, mane

yo ik snap t al...maar ik kan maar 2 sounds een andere laten afkappen...:( minder.....

Back