Geluid voor bassloopjes

Barteld

Ingeburgerd
Beste Mensen,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niets kunnen vinden, vandaar deze vraag. Ik ben net een beetje de wereld van Midi aan het ontdekken en ik zie hierin ook veel mogelijkheden. Ik heb al wat vst's, maar ik vroeg mij af of iemand mij kon helpen met mijn vraag. Ik zou namelijk een beetje de richting van basslijn opgaan wat betreft Golfclub- Spandex, Rasmus Faber - Get over here(Axwell) en ja..Eric Prydz- call on me. Niet origineel geluid, maar klinkt verdomd lekker. Nogmaals, ik ben hier nieuwe mee, dus ben bang dat echt inthescene jargon mij niet veel verder helpt.
Ik dank u allen!

Grtn!

Hoi Barteld,

misschien is het toch handig als je je mbv dit forum o.a. eens verdiept in de synthese en wat je daar allemaal mee kan doen.

hier kan je bijv. wat basis-termen al uitgelegd krijgen.

niet lullig bedoeld, maar we kunnen je wel vertellen dat bijv. een square-wave z'n pulse-breedte moduleren met een LFO en een vleugje LFO op de pitch lekker klinkt door een low-pass filter die half-dicht met resonantie op de helft staat, maar als die termen je niets zeggen dan wordt het lastig...

Maar het valt wel mee, het zijn niet belachelijk veel termen gelukkig. :)

Als het je puur om sequencing gaat van midi, tsja, dat is lastig uit te leggen. Sommige mensen spelen partijen live in, anderen gebruiken een arpeggiator (automatisch gegenereerd ritme die je met 1 toets aanslag kan bespelen) en weer anderen gebruiken een tracker programma zoals Renoise of Fasttracker.

misshien bedoel je rebirth ?,software met twee 303 baselines en een 808 en 909
kan je een hoop bassies mee maken:)

Origineel geplaatst door 6 trak
zoals jij mischien niet het vakjargon verstaat begrijp ik je vraag niet zo goed...

wat bedoel je nu?

- dat je een geluid zoekt van een basssound?
- dat je wilt weten hoe je loop-ed?
- of?

He 6trak,

Ja misschien is mijn vraagstelling een beetje onduidelijk. Ik ben erg benieuwd hoe ik inderdaad het bepaalde geluid krijg wat veel jongens tegenwoordig gebruiken. Ik kan er niet echt een benaming voor geven, maar ik hoop dat je begrijpt welk geluid ik bedoel. Ik weet niet precies wat je met loopen bedoelt, maar misschien dat als je dat kan vertellen dit mij misschien van waarde is. In ieder geval bedankt voor je reactie!
groeten!

Origineel geplaatst door Sander02
Hoi Barteld,

niet lullig bedoeld, maar we kunnen je wel vertellen dat bijv. een square-wave z'n pulse-breedte moduleren met een LFO en een vleugje LFO op de pitch lekker klinkt door een low-pass filter die half-dicht met resonantie op de helft staat, maar als die termen je niets zeggen dan wordt het lastig...

.

haha, tja . Dat kon ik wel een beetje verwachten. Ik hoop ooit zover te komen dat ik hier een touw aan vast kan knopen.
Ik ga mn best doen

Origineel geplaatst door Barteld
haha, tja . Dat kon ik wel een beetje verwachten. Ik hoop ooit zover te komen dat ik hier een touw aan vast kan knopen.
Ik ga mn best doen

http://www.soundonsound.com/index.php?section=/&url=/search&Keyword=secrets

Alles met "Synth Secrets" of "Secrets of Synthesis" - lezen :). Kan helaas geen specifieke bass-sound vinden die aan je voorwaarden voldoet - ik heb alleen de Prydz track hier liggen. Maar die leunt heel erg op een sample die zelf ook weer gefilterde bas erin heeft, dus misschien is het niet eens een echt instrument, gewoon het psychoakoestische resultaat van een stel lagen over elkaar en een compressor :).

Kun je misschien wat mp3-fragmentjes (let wel even op 't formaat) posten? Daar valt vaak ook een hoop uit te halen.

Bericht door een moderator:
ik had wat klachten over deze thread gekregen, en heb dus een stukje afgesplitst. Tweede ronde!

Origineel geplaatst door Yoozer
http://www.soundonsound.com/index.php?section=/&url=/search&Keyword=secrets

Alles met "Synth Secrets" of "Secrets of Synthesis" - lezen :). Kan helaas geen specifieke bass-sound vinden die aan je voorwaarden voldoet - ik heb alleen de Prydz track hier liggen. Maar die leunt heel erg op een sample die zelf ook weer gefilterde bas erin heeft, dus misschien is het niet eens een echt instrument, gewoon het psychoakoestische resultaat van een stel lagen over elkaar en een compressor :).

Kun je misschien wat mp3-fragmentjes (let wel even op 't formaat) posten? Daar valt vaak ook een hoop uit te halen.

Thanx, ga ik zeker kijken. Ik ben nogal nieuw met posten ,dus ook met mp3tjes, ik ga even kijken of het me lukt.

grt!

welkom in de wondere wereld van de synths. Ik denk dat het goed is om, voordat je je gaat concentreren op het namaken van bepaalde sounds van favoriete artiesten, eerst gewoon gaat leren hoe een synthesizer precies werkt. Dat is de beste volgorde lijkt me. Dit kan je doen door gewoon te gaan zitten pielen (alle knopjes bewegen en kijken wat het effect is, zo heb ik het eigenlijk voornamelijk geleerd, maar was achteraf gezien niet echt de meest efficiƫnte methode ;)), maar er zal ook op internet zat info zijn waaruit je een soort "synthesizers voor dummies" kunt destilleren. Er zijn al wat links gegeven.
De meeste synths zijn niet zo gek ingewikkeld en werken grotendeels volgens de zelfde principes dus dat moet niet zo'n probleem zijn.

Back