Zo vaak zie je volledige studios te koop,gear of ze stoppen opeens na jaren. Waarom?

Origineel geplaatst door sinew1958
Raar je hebt gelijk.Jonge mensen die in een vlaag van ongezond verstand denken de muziekwereld te kunnen verrassen.Zij die meer in de echte elektronische sfeer(klanken) zitten new age,ambient en aanverwanten, die niet in het commerciële wereldje zitten,zijn hun hele (muziek)leven bezig,en er zijn die een zekere afzetmark hebben,vooral in Duitsland.En de meeste hebben oud en nieuw spullen staan(opgebouwd door jaren).
Wazig verhaal hoor.
Of bedoel je gewoon dat ouwe lullen die ambient maken beter zijn dan jonge dance gastjes?
Als kut op Dirk is mijn antwoord dan.

Maar echtscheidingen, belastingaanslagen, invaliditeit, persoonlijke failliessementen wilde ik nog aan het rijtje toevoegen.

Origineel geplaatst door fuse
Wazig verhaal hoor.
Of bedoel je gewoon dat ouwe lullen die ambient maken beter zijn dan jonge dance gastjes?

Maar echtscheidingen, belastingaanslagen, invaliditeit, persoonlijke failliessementen wilde ik nog aan het rijtje toevoegen.

en niet vergeten imoptentie problemen leiden ook tot minder creativiteit:)

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
ik vindt het zo,n domme stelling dat als je kids en een vriendin of getrouwd ben
of erger..als je ouder bent als 30.

dat je leven dan voorbij is...of niet meer kan uitgaan of iets dergelijks

hoe komen mensen er op!
pcies...
maar dat komt meer omdat dat type mensch zich al oud voelt doordat bijv. alle glorie uit vervlogen tijden reeds voorbij is...
dat soort mensen willen vaak ook niet 'volwassen' worden...

Wazig verhaal hoor.

Staat het woord beter dan bij sinew1958 in zijn tekst :confused:

Laatst gewijzigd:
er na een tijdje achter komen dat je totaal geen talent hebt en/of muzikaal gevoel.

mijn zus kwam er na een paar lessen en de aanschaf van een gitaar achter dat ze totaal geen maat kan houden.

Dat zul je maar met alcohol hebben zeg. :)

Maar dood gaan lijkt me ook behoorlijk definitief.
Kende een jongen die net 23 was en nekkramp kreeg en nu al een aantal jaren z'n gear nooit meer gebruikt.

Re: Re: Zo vaak zie je volledige studios te koop,gear of ze stoppen opeens na jaren.

Re: Re: Zo vaak zie je volledige studios te koop,gear of ze stoppen opeens na jaren.

Origineel geplaatst door synthiaks
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manier van werken en voorkeur voor bepaalde apparaten. Ik ben helemaal weg van analoge synths maar heb toch besloten dat ik het meerendeel ga verkopen om vervolgens verder te gaan met een paar zeer uitgebreide synths. Dit werkt natuurlijk voor iedereen anders.

Ik heb een kleine 1,5 jaar terug ook zoiets gedaan. Stuk of 10 apparaten verkocht en daar een Andromeda en Voyager voor terug gekocht en dat is me heel goed bevallen. Geen kamer meer vol met zooi, maar overzicht en moderne apparaten van deze tijd. Hoe mooi ik die oude analoge synths ook vond, het interesseert me nu niet echt meer. Ik heb liever spullen van deze tijd die stabiel en niet brak zijn.

Misschien wel een gevaarlijk antwoord

Misschien wel een gevaarlijk antwoord

Stelling: Als iemand muziek maakt, omdat muziek in zijn bloed zit, stop hij niet.

Maar dood gaan lijkt me ook behoorlijk definitief.
Kende een jongen die net 23 was en nekkramp kreeg en nu al een aantal jaren z'n gear nooit meer gebruikt.

hmm. ff offtopic, maar ik heb ook zo iemand gekend (23 en nekkramp), jaartje of 5 a 6 geleden toch?.

Origineel geplaatst door Tom 32
mijn zus kwam er na een paar lessen en de aanschaf van een gitaar achter dat ze totaal geen maat kan houden.

Misschien had ze gewoon even moeten oefenen :confused:
Kan een hoop schelen hoor, met zo snel opgeven kom je ook nergens..

Re: Misschien wel een gevaarlijk antwoord

Re: Misschien wel een gevaarlijk antwoord

Origineel geplaatst door Bartology
Stelling: Als iemand muziek maakt, omdat muziek in zijn bloed zit, stop hij niet.

Of hij stopt wel, als gevolg van bloedarmoede. ;)
Ook al zit muziek maken in je bloed, je kan altijd een mindere periode hebben wat betreft creativiteit en inspiratie.
Het zou dan heel verfrissend kunnen zijn al je instrumenten te verkopen om na een paar jaar de draad weer op te pakken en met een volle batterij weer te beginnen.

Ook als je niet zoveel talent hebt kun je door veel oefenen en hard werken ook wel ver komen.
Vandaar dat m'n zus nu ook in de lokale blaaskapel speelt :)

Wie weet kan er wel muziek in je bloed zitten terwijl je niet zoveel talent hebt.

Wazig verhaal hoor.

Dance en ambient vergelijken?!In mijn ogen wel een heel groot verschil!Da's een kat bij een hond zetten.Dat is zoals een blanke die neger muziek wil maken.Twee totaal verschillende werelden.En toch beide in de elektronica muziek.Smaken verschillen.Gelukkig maar!Jouw heersende hype is echt niet meer origineel.Zoveel draagvlak om echt uit de hoek te komen in de dance wereld heb je niet meer tegenwoordig,er is geld mee te verdienen ok.En zij die in een vlaag van muziekverbijstering denken iets bij de brengen komen meestal van een kale(dure investering) reis terug.Als je richting top 40 wil gaan,weet dan dat er duizenden zoals jij in die top willen nestelen.

Jaja, Michael Jackson heeft toch aardig wat nummertjes gemaakt die gretig aftrek vonden. 8o)
En dat voor een blanke. ;)

Maar het verwarrende vind ik dat je twee zaken door elkaar haalt of misschien wel meer zelfs.
Jong en oud. Ambient en dance. Commercieel en kunstzinnig.
Een kunstenaar kan vind ik ook gewoon commercieel zijn trouwens.

Je zou nl net zo goed een jonge gast kunnen hebben die ambient maakt om binnen te kunnen lopen.
Of een ouwe lul die dance maakt omdat hij ontzettend dat ontzettend voldoening gevend vindt.

Maar mensen als 'echt' bestempelen omdat ze met vol genoegen ambient maken met een setup waarvoor ze met liefde in geinvesteerd hebben kan wel, maar een jonge pianospeler dat eerste wordt bij een prestigieus piano concours zal je ook moeilijk van 'onechtheid' kunnen bestempelen. Of iemand die ontzettend veel lol beleeft aan het pielen met z'n synths ergens op een zolderkamertje en daar verder weinig mee doet. Waarom zou die 'minder' zijn?

Of lees ik nu iets wat je niet bedoeld?

Origineel geplaatst door Alexander
Of sonoloog worden, dan hoef je helemaal geen maat te houden of te weten waar je mee bezig bent! ;)
Ik bespeur toekomstig talent... ;)

Maar het verwarrende vind ik dat je twee zaken door elkaar haalt of misschien wel meer zelfs.
Jong en oud. Ambient en dance. Commercieel en kunstzinnig.
Een kunstenaar kan vind ik ook gewoon commercieel zijn trouwens.

Heb nooit jong en oud vernoemd of toch niet bedoeld zo.De twee zijn kunstzinnig.Alleen denk ik(lees vooral 'ik'),dat ambient-makers meer betrokken zijn met hun muziek en niet gericht zijn voor vooral op verkoopscijfers en geld en roem te vergaren.(Ken jij een wereld beroemde ambient)muzikant???!!!!).Het is toch algemeen geweten dat dance,trance zich meer richt tot een jonger publiek,waarom?Er moet voor de meeste jongeren ritme in zitten!(Zij gaan ook meer uit,fuiven en zo).En dat heb je niet in ambient,new age!.Luister bereidheid zit ook meer in een karakter en die kweek je jaar na jaar,hoe ouder hoe meer je eigen ik ontwikkeld wordt zonder zich af te vragen bij wie 'behoor ik'.
Mijn muziek is durven alles op een stevig volume te zetten,ongeacht wat een andere ervan denkt.

[offtopic plaatje verwijderd]

Last edited by a moderator:
Dat heeft een naam.

Vooroordeel. :)

Back