[Track] Triomfulus

hermax

Ouwe rot
Het resultaat van een weekje vakantie is dit. :D
Het is de volgende in mijn 'wolkenreeks' en is gebaseerd op die grote stapelwolken die je soms in perfecte rijen ziet overzweven. Ze worden hier even onderbroken door een schandalige hete luchtbel die voor een open stukje hemel zorgt, maar nemen daarna toch weer gestaag over en de triomfulussen marcheren dan in een almaar stijgende frequentie met veel machtsvertoon voorbij.
Ik ben er nog te veel mee 'verbonden' na een week alleen maar dit, dus ik hoor nog niet echt de gebreken. Dat komt wel, na een paar weken wachten en dan terug beluisteren... of door jullie commentaar nu al. :)

Druk op play
<embed src="http://www.hermax.herejezus.nl/Wolk7.mp3" autostart=false>

Of
stream/download

Laatst gewijzigd:
Re: [Track] Triomfulus

Origineel geplaatst door hermax
Ik ben er nog te veel mee 'verbonden' na een week alleen maar dit, dus ik hoor nog niet echt de gebreken.

Nou, die zitten er niet in hoor.

zeer onder de indruk. verveelt geen moment. spannend aan t begin en spannend aan het eind.

die opbouw door telkens de hele boel een kleine terts hoger te verplaatsen geeft het een aparte sfeer. zozie is het harmonische gebeuren hier origineel te noemen.

hiep hiep hiep hoera :halleluja :halleluja :halleluja

Goed zeg! :okdan: Mooie sfeer, sterke geluiden, hij is weer erg lekker. Ik ben toch meer van dit soort wolken (net als Wolk 2) dan de andere, denk ik. :)

Zeurderig als ik ben heb ík natuurlijk wél wat opmerkingen. Ik vind de lead van 0:55 en van 3:02 te veel zweving hebben; daardoor wordt het geluid zeurderig (hé, net als ik! :D ) en niet zo doordringend. Er zit ook érg veel galm in je track, waardoor het nogal vol klinkt. Geldt misschien vooral voor choir en sawstrings? En tenslotte denk ik dat je het krachtiger zou kunnen maken door wat meer punch/nadruk op je drums en bas. Die breken nu niet echt door, waardoor het nummer wat dat betreft een beetje achterblijft (en daar zitten meestal grotendeels de drive en kracht van een nummer). En dat was het al. ;)

Ik kan horen trouwens dat de CS80-brass in is op het forum. :D

Maarruh, 'trimofulus', is dat een soort stapelwolk?

Origineel geplaatst door Cheimoon
Zeurderig als ik ben heb ík natuurlijk wél wat opmerkingen.
:D Niks zeurderig. Elke mening telt.

Er zit ook érg veel galm in je track, waardoor het nogal vol klinkt.
Dat klopt, en is een gevolg van het feit dat die QS5 een heel minieme midi-implementatie heeft. Je kan er bvb niet de reverb mee aansturen. Het gevolg is dan dat de galm op individuele geluiden die wel mooi zijn in bepaalde delen, TE veel ruimte vullen in de 'drukkere' gedeeltes. Eigenlijk zou ik voor die stukken een nieuwe track moeten maken met hetzelfde geluid, zonder galm. Maar je kent dat, eenmaal in het creatieve proces van spelen en zoeken ben je niet snel geneigd om die eerder 'technische' aspecten te gaan doen, toch niet als je nog niet echt vertrouwd bent met een apparaat.
Ik ga hier wel nog aan werken.

Ik kan horen trouwens dat de CS80-brass in is op het forum. :D
CS80??? Dat zal preset 147 van mijn A-stationnetje graag horen, dat ie daar mee vergeleken wordt! :)

Maarruh, 'trimofulus', is dat een soort stapelwolk?
Het is de triomfantelijk versie van de gewone Cumulus. ;)

Origineel geplaatst door hermax
CS80??? Dat zal preset 147 van mijn A-stationnetje graag horen, dat ie daar mee vergeleken wordt! :)

Ergens vlak na 3:00, dacht ik (kan 'm nu niet aanzetten); daar komt een paar keer zo'n soort brassgeluid op de achtergrond. Als alles weer invalt is het niet meer te horen.

Trouwens: WERK JIJ MET PRESETS?!?!?! :duivels: :D

Ha ... eindelijk eens even tijd om dit nummer te beluisteren.

Erg inspirerend, hé ... zo'n weekje vakantie ;) .

Dit is weer zo'n heerlijk stukje ;) ... er zit een zeker dreiging in (zijn dan triomfulussen donkere wolken?). Je hebt weerom een goede geluidskeuzegemaakt.

De galm is inderdaad soms iets té veel van het goede, maar je hebt uitgelegd hoe en waarom en je gaat het dus nog bijwerken. Voorts heb ik de indruk dat de polyfone stabs een ietsje te hard staan t.o.v. de overige geluiden. Vooral de hoge strings worden daardoor weggedrukt. Ook de hihats in de laatste climax klinken iets te hard naar mijn bescheiden mening. Het kan wel zijn dat dit enkel in de mp3 zo te horen is ... en je weet dat m'n koptelefoon niet zo denderende kwaliteit is ;).

Voor het overige niets anders dan lof :okdan: ... er gebeurt heel veel in het stuk en dat houdt het zeker spannend. Erg mooi vind ik hoe je van een eerste climax overgaat naar het rustige stuk waar je de blauwe lucht kan zien (2:00). Rustige akkoorden met mooie pads. En dan begin je terug aan de opbouw van de finale climax. Per seconde dat je verdergaat wordt het beter en beter. Je maakt het erg vol, maar door je geluidskeuze en prima mixage slibt het niet dicht.

Dingen die ik extra apprecieer: de koren die je steeds gebruikt (JV?) en de paukenroffels (gebruik ik zelf ook graag). Het geheel doet filmisch en dramatisch aan ... kortom het soort muziek waar ik van hou. Dit is zeker een blijver /!\

Eigenlijk kan je het ook met één woord zeggen: RESPECT :halleluja:

Wanneer komt de eerste CD uit ;) ????

:doei:

Laatst gewijzigd:
na wat vaker geluisterd te hebben vind ik het nog steeds een krachtige track.

in het rustige gedeelte vind ik die passage op 2.27/2.28 heel mooi met dat c-groot akkoord terwijl die Bes in de bas blijft liggen. ik heb dan wel iedere kee het gevoel dat er op DAT moment eigenlijk nog iets sprankelends bij zou mogen al is het maar voor 2 seconden om dat moment te accentueren. een soort arpeggio effetje eroverheen of zo met kristalhelder geluid (een een zame mini-triomfulus in de blauwe lucht 8) )

Wanneer je eenmaal goed op gang bent om die spanning op naar het eind op te bouwen met die stapelingen telkens een kleine terts hoger (hee ik snap 'm...stapelwolken haha...slim hoor) dan krijg ik zelf de behoefte om er een ruwe solo overheen te gooien of zo. maar dat is een kwestie van smaak.

:okdan:

Back