Synth Alert,...Moog op tv !!!!

Origineel geplaatst door jgeers01

En Pamelia Kurstin uit de band Barbez is fenomenaal:
pk.jpg

Pamelia Kurstin is a sensation. Besides being a killer theremin player, she's also a great (one of the all-time greats according to some) roller-skater. Pamelia has a laugh that makes us all laugh, and tears that make us all cry. She's a stunning musician who's played with Geggy Tah, the Kurstins, The Sea and Cake and many others. For more on Ms. Kurstin's activities please visit her website at http://www.pameliakurstin.com.

Wat een prachtsite zeg 8o)
Helaas geen samples van haar spel, toch??

Origineel geplaatst door FLechdrop
Wat een prachtsite zeg 8o)
Helaas geen samples van haar spel, toch??

Wat gaaf. Bij recordings staat een solo-cd die ze gaat uitbrengen bij Tzadik. Dat is het label van John Zorn; een van mijn muzikale helden.

Nou, nou, wat een persoonsverheerlijking :D
En die Beuys was ook niet zo maar een kunstenaar, hoor...

Die Carlos demo-plaat hebben we in de collectie, maar het commentaar was van een ander dan Carlos.

Het grappige van deze documentaire is dat Moog zich uitlaat over popmuziek en muziek genieten. Hij stelde toch duidelijk dat de synthesizer niet bedoeld was om andere instrumenten te imiteren, wat in de popmuziek, vooral heden ten dage, juist wel gedaan wordt. Grappig is dan te bedenken dat uitgerekend zijn apparaat die imitaties mogelijk gemaakt heeft. Grappig...

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Hij stelde toch duidelijk dat de synthesizer niet bedoeld was om andere instrumenten te imiteren, wat in de popmuziek, vooral heden ten dage, juist wel gedaan wordt.
ow? nee idd, een superzaag moet je niet namaken op een synth idd... :confused:

Origineel geplaatst door Hanz
.....En ik kon gelukkig op tijd uitschakelen voordat die dodelijk saaie presentator weer op de buis verscheen.

Ik niet. Sjezus, wat is die Arnon Grunberg een partijtje irritant zeg....:r

Ja, mooie documentaire! En grappig hoe je zag dat de montage mensen de moog plaatjes van internet hadden gehaald ;) Je zag zelfs een paar Ebay foto's voorbijkomen! En die auto van Bob Moog was ook zo relaxed :D

Ook moet nog even gezegd worden hoe interessant het eerste onderwerp was over Philip K. Dick. Een ZWAAAAAR onderschatte schrijver. Blade Runner (Do Androids Dream of Electric Sheep) blijft toch de beste film voor mij (met 2001)!! :halleluja

Inderdaad, Philip K. Dick, ik was aangenaam verrast, de man is (was) geweldig, ik heb al zijn boeken, nee echt, alles! RAM kan inderdaad zeer irritant zijn, en Grunberg zeker, maar een alternatief op de nederlandse tv is er niet echt, dus.. niet zeuren mensen. En Moog was te gek, maar ik was even in de veronderstelling dat ze die film zouden uitzenden die ook op het R'damse filmfestival te zien was. Niet dus. Dan maar de dvd bestellen:

http://www.plexifilm.com/moog.html

leuk label trouwens, die galaxy 500 dvd staat ook op m'n verlanglijst.

Weet iemand van wie dat electro-achtig nummer was in het begin van de documentaire? (niet bij Moog)

Weet iemand van wie dat electro-achtig nummer was in het begin van de documentaire? (niet bij Moog)

Daar ben ik ook benieuwd naar!

Supernummer.

Ik heb de uitzending gezien, viel me enigszins tegen. Een gesprek met Robert Moog en wat oude beelden, waaronder Keith Emerson achter een modulaire Moog. Had er mee van verwacht.

Phochos (ex-Moog bezitter van o.s. Moog MG1 en Micromoog):D

Als je dit stukje op tv leuk vond, MOET je de documentaire DVD die Impolex noemde bestellen! Ik heb die op het Rotterdams filmfestival gezien en was totaal onder de indruk van Bob en de hele geschiedenis om hem heen. Erg coole documentaire! Daar zitten goeie synth plaatjes in!!

Als je dan echt freak bent, moet je eigenlijk ook het boek "Analog Days: The Invention and Impact of the Moog Synthesizer" lezen ... een stap terug in de sixties, de spannende tijd van de opkomst van de analoge (modulaire) synth.

Bob is en blijft een uniek figuur! Ik kreeg haast de neiging om de Voyager set van Leo te kopen ... !!!! :duivels:

Voor mensen die nog steeds nieuwsgierig zijn naar de naam van de track die als rode draad door het R.A.M. document heen liep:

Aim (UK) - Cold Water Music

Deze track is o.a. te vinden op cd 1 (la salle neige) van Supperclub 1

Ik ben het wel eens met Sander. Het gedeelte over Moog viel mij tegen, had ook meer synthesizers verwacht. Verder kon alleen het stuk over Philip K. Dick mij interesseren. Wat een goede boeken heeft die eigenlijk geschreven. Ik ben er wel achter gekomen dat ik 'Do androids dream of electronic sheep' tijdens mijn verhuizing kwijt ben geraakt. Fuck!

Re: Bob Moog bij R.A.M bij VPRO

Re: Bob Moog bij R.A.M bij VPRO

Origineel geplaatst door Beno Maldeno
Zondag 10 april 2005 Bob Moog bij R.A.M op ned. 3 om 19:21.
De uitzending wordt herhaald op zaterdag 16 april om 13:40, en anders kun je hem terug vinden op de website :

http://www.vpro.nl/programma/ram/

MOOI MOOI
ik had t weer eens gemist
t lijkt wel ofter op ned3 meer muziekprogrammas zijn dan op mtv en tmf samen ,..[noem je dr ook een paar ]:halleluja

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Die Carlos demo-plaat hebben we in de collectie, maar het commentaar was van een ander dan Carlos.

Wout, is het misschien een idee om die plaat eens te digitaliseren en beschikbaar te maken voor breder publiek?
Ik ben namelijk een groot liefhebber van 'moog records' en deze zou ik graag horen.
Interessant is dat Moog het consistent had over "Walter Carlos"; misschien heeft hij deze plaat gemaakt nog voor de bekende operatie, en lijkt het vandaar een andere persoon?

Verdomme ik zat in de trein... maar voor degene die het gemist hebben.... het zou als het goed is aankomende zaterdag herhaald worden. Ben ik tenminste alvast ff gewaarschuwd voor die auteur van de telefoongids(wat een arrogante topeikel is dat toch)!

Origineel geplaatst door Pim

Voor eens en altijd zijn we ook van de discussie af over het uitspreken van de naam: het is Moog met een Nederlandse oo. Geen Moeg.

Ja, dat dacht ik ook.
Mijn vader was toendertijd op de frankfurter messe waar Bob Moog voor het eerst werd geintroduceerd.
Hij heeft nog een tijdje met die man gepraat en had het altijd over Bob Moog en niet Moeg.

En ik mijn vader maar corrigeren. 8)

Een dag later, en nog zit ik nu constant met MOOG in me kop!
'k droomde helemaal weg op de schoolbanken...
Ik denk dat ik me ook maar eens ga verdiepen in het bespelen van theremin, met een theremin kun je nog gevoelsmatiger musiceren dan op een viool, een unieke en bijna onevenaarbare vorm van expressie!

Back