Help! Info please

Mel

Nieuwkomer
Hooi! Wil graag weten hoe jullie al die producertermen hebben leren kennen? Uit een boek of gevraagd aan mensen? Ik wil later heel graag de muziek in (plaatjes produceren) en vraag info aan dj's/producers/muziekwinkel maar schiet er niet veel mee op doordat ik al die termen naar mn hoofd krijg gegooid waar ik niks van snap. Dit vind ik echt heel irritant want zo kom ik niet verder. (en ik ben al zo oud..;{ )

Dus: Hoe hebben jullie het geleerd? Iedereen is toch ooit eens begonnen? Niemand zn eerste woordje was denk "distortionalgoritme". (??) Of wel? ;)

Alvast heel erg bedankt!

Melanie

Ik heb deze link gevonden na maanden zoeken op deze site, daarna heb ik mijn sociale leven stopgezet en alles doorgelezen wat er op die site stond. Sindsdien ben ik master of the universe!

http://www.booyaka.com/~al/audio/skills/homerec.html#basic

veel leesplezier en pas op want de zomer komt eraan en met achter een kompjoeter hangen sla je geen leuke kerels aan de haak!

;)

Dank jullie wel!

Die link.... THNX.. genoeg te doen idd voor de rest van dit jaar! Hebben jullie ook misschien zelf nog een advies? Opleiding/cursus volgen of een bepaald instrument aanschaffen/lessen..

(En over kerels maak ik me niet druk.. ga toch niet op vakantie deze zomer) :D :confused:

:doei:

handleidingen van apparatuur (samplers, synths, effecten), leggen vaak heel mooi uit wat er precies voor ideen en technieken aan ten grondslag liggen. Het lezen van handleidingen is dus zeer leerzaam ter uitbreiding van je productie kennis. Als je de goeie leest :)

Origineel geplaatst door Mel
Dank jullie wel!

Die link.... THNX.. genoeg te doen idd voor de rest van dit jaar! Hebben jullie ook misschien zelf nog een advies? Opleiding/cursus volgen of een bepaald instrument aanschaffen/lessen..

(En over kerels maak ik me niet druk.. ga toch niet op vakantie deze zomer) :D :confused:

:doei:

Hmm advies, een goedkoop 2ehands synthesizertje, software of wat tijdschriften gaan halen (sound on sound bijv.). Verder rustig aan beginnen.. veel lezen!

..en een keertje met mij uit deze zomer, ik ga ook niet op vakantie en kan je wel wat termen leren! ehehe! :D

Makkelijkste is misschien om ergens een stapel oude tijdschriften op de kop te tikken (interface, future music ed... (soundonsound is misschien een beetje zwaar)) en deze naast je bed, op de plee en op het werk in een lade te leggen en hier in lezen steeds zodra je een kwartiertje de tijd hebt. Zaken die je niet meteen begrijpt vallen later wel in perspectief.

En uiteraard is men op de chat ook nooit te beroerd om iets in het nederlands uit te leggen en kunnen oude forumthreads je ook verder helpen.

Origineel geplaatst door murphi
Makkelijkste is misschien om ergens een stapel oude tijdschriften op de kop te tikken (interface, future music ed... (soundonsound is misschien een beetje zwaar)) en deze naast je bed, op de plee en op het werk in een lade te leggen en hier in lezen steeds zodra je een kwartiertje de tijd hebt. Zaken die je niet meteen begrijpt vallen later wel in perspectief.

En uiteraard is men op de chat ook nooit te beroerd om iets in het nederlands uit te leggen en kunnen oude forumthreads je ook verder helpen.

ik lees mn muziek literatuur altijd op de plee. Het nuttige met het aangename verenigen, noem ik dat.
Na het bezoek aan de messe, kan ik weer heel wat uurtjes doorbrengen...

Maar goed, ik vraag me nu ook af, hoe ik alles "geleerd" heb... Ik denk een combi van internet en de vakbladen. Zoals murphi zegt, termen die je in eerste instantie nie begrijpt vallen later wel op hun plaats. Het ene artikel legt het beter uit dan het andere.
Door veel te lezen ga je de termen vanzelf onthouden. Het moet geen tentamenstof zijn dat je leert.

succes en veel plezier in de muziek!

Origineel geplaatst door Alexander

..en een keertje met mij uit deze zomer, ik ga ook niet op vakantie en kan je wel wat termen leren! ehehe! :D [/B]

Aha ok! Bij deze een 'zomers-muzikaal-studioapparatuur-afspraakje'? 8) ;)

btw.. bladen als interface, future music en sound on sound.. zijn die verkrijgbaar in iedere muziekwinkel?

Ben ook al een tijd op zoek naar een goed keyboard waarmee ik een begin zou kunnen maken. Wil graag de Casio WK 3500 (waarom?? tja eh.. omdat ie er mooi uitziet en een hele lijst met functies heeft die ik dus nog niet snap, maar dat zal vast wel goed zijn, toch?)

Ik hoor van sommige muziekzaken dat Casio "niet goed" is.. hmm.. zouden jullie weten of ik hier iets aan heb? En zoniet, misschien een beter id qua keyboard/muziekinstrument?

Hier is de link voor de Casio: http://www.music123.com/Casio-WK3500-76-Key-Portable-Keyboard-i112661.music

Thnx again! :halleluja

8o

Back