monofone track

turtel

ELECTRIC
meer een lang pad zonder begin en eind:peukie:

klik hier voor het lange pad

er wordt nog verder aan geknutseld, maar het blijft minimaal(wegbezuinigd)

dat is wel een mooie pad meneer turtel.

nu begrijp ik eindelijk waarom je turtel heet turtel.

ribbit ribbit...

arp arp ??

vreemd geluid wat er op 0.23 bijkomt trouwens. lijkt wel een kinderstemmetje of zo. kan het niet thuisbrengen
:okdan:

Origineel geplaatst door VanHeckis
dat is wel een mooie pad meneer turtel.

nu begrijp ik eindelijk waarom je turtel heet turtel.

ribbit ribbit...

arp arp ??

vreemd geluid wat er op 0.23 bijkomt trouwens. lijkt wel een kinderstemmetje of zo. kan het niet thuisbrengen
:okdan:

bedankt
ik vindt dat meneer eigenlijk wel eng , dat hoeft voor mij niet hoor
dat kinderstemmetje komt uit de monofone synth, is heel vreemd en vlak gaat nog door een vocoder
je kan hele gespreken maken:D

Ja wel gaaf inderdaad; ik hou wel van dit soort experimenten. Misschien is het een idee om wat periodes in te bouwen waar wat meer "leegtes" in zitten en de elementen die je gebruikt meer na elkaar (ipv tegelijkertijd) te laten horen? Met daardoorheen iets dat je als rode draad kan opvatten bijvoorbeeld.....zo krijg je meer een idee van een pad (maar dan in letterlijke zin) waar je op loopt terwijl je telkens weer nieuwe dingen tegenkomt. Maar is zo maar een ideetje hoor, misschien vind je het niks.

Ik moest even denken aan de befaamde Yellow Brick Road uit de Wizard of Oz; de personen die daar overheen liepen kwamen ook allerlei vreemde zaken tegen - leuk als je zo'n gegeven om weet te zetten in geluid. Je muziek ademt ook een beetje die sfeer uit moet ik zeggen, vandaar dat ik er op kwam.

Verder heb ik niets gerookt of zo hoor :D

Is dit de pro soloist aan het werk weer?
En ligt het nou aan mijn winamp, of geef jij wel meer mp3's (die uit de arp thread) dezelfde tags als deze? "Turtel - 120" etc, en ze duren ook allemaal 2:59 :confused:

ERG mooi trouwens 8~

Origineel geplaatst door FLechdrop
Is dit de pro soloist aan het werk weer?
En ligt het nou aan mijn winamp, of geef jij wel meer mp3's (die uit de arp thread) dezelfde tags als deze? "Turtel - 120" etc, en ze duren ook allemaal 2:59 :confused:

ERG mooi trouwens 8~

2.59 dan zijn ze 1 seconden te kort:D
is meer luiigheid om niet telkens die tags te wezigen, doe ik dalijk achter mekaar
en het is hem weer flechdrop , hij sweept er behoorlijk doorheen
zo een soundscape is leuker dan een kompleet nummer om te maken , je bent vrijer om te doen wat je wilt
er hoeft niet perse een intro , als die maar lekker borrolt en prutteld

_- /8D\_ /_ \:dj:

Origineel geplaatst door FLechdrop
Inderdaado, en waaromo zou je dito nieto uno completa numero kunno noemo? :)
o

wato
van het lange pad een ander stukie gemaakt een soort zijweg
vindt ik zelf weer net iets leuker als dat eerste pad
als die af is post ik hem apart

kilk hier voor de borrelende zijweg

Ik hou wel van een borrel op z'n tijd (in meerdere opzichten dan he?).

Erg gaaf gemaakt Turtel; het lijkt zo op het eerste gehoor nogal simpel maar het zit goed in elkaar. De partijen / geluiden die je gebruikt versterken stuk voor stuk de sfeer en niets is overbodig. Mijn complimenten!

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik hou wel van een borrel op z'n tijd (in meerdere opzichten dan he?).

Erg gaaf gemaakt Turtel; het lijkt zo op het eerste gehoor nogal simpel maar het zit goed in elkaar. De partijen / geluiden die je gebruikt versterken stuk voor stuk de sfeer en niets is overbodig. Mijn complimenten!

bedankt , en het zit inderdaad niet zo simpel inmekaar ,daarvoor heb ik mijn synthforumpas:)

Attachments

• synthforumturt (wince).gif
    synthforumturt (wince).gif
    13,1 KB · Bekeken: 67
Back