[track] Nieuwe versie van ouwe track

Al een tijdje geleden deze track gemaakt, maar ben er weer even heftig mee aan de slag gegaan want ik vond 'em iets te langdradig en het kon wel wat extra elementen gebruiken. Dus hier een nieuwe mix:

Dimensions remix

de oude mix kun je hier vinden.

Graag hoor ik van u of hier een verbetering heeft plaatsgevonden :)

Laatst gewijzigd:
niet allemaal tegelijk ;)

effe wakker worden king

lekkere track man, hij klinkt goed er zit een hoop power in vindt ik
met name de tweede helft, hij zit lekker inmekaar
het lijkt me wel een track die het goed doet op de dancevloer ,mooi gemixt

en denk maar zo geen bericht is een goed bericht:)

Attachments

• r.gif
    r.gif
    23,4 KB · Bekeken: 94
Klinkt erg goed, goed gemixt.

Mischien had het nummer wel wat korter gemogen. Vooral het begin van het nummer is vrij langdradig. Er zit wat mij betreft te weinig variatie in of die variatie komt pas heel laat op gang.
Maar voor de rest is het een lekker nummer, het stamt wel lekker door.

ja, ik denk ook dat ik nog wel een minuutje uit de eerste helft kan wegknippen, ik zal eens kijken...

Ik sluit me aan bij Seel. Je opbouw is lekker, maar het duurt allemaal net te lang. Zou daar even aan knutselen. Verder is je remix beter dan de eerste versie!!

In je eerste versie vond ik de combi van de eerste melodie met het geluid niet goed klinken. In je remix heb je dit veel beter aangepakt. Ook een lekkere beat met baslijn, kortom: heerlijk! :okdan:

Succes!

ok ik heb er nog een paar stukjes uit weten te knippen in het begin zodat het iets sneller doorloopt. Hij is bijna een minuut korter dan het origineel nu.
Verder nog wat kleine aanpassingen en even door de Endorphin compressor gejast. :)

zelfde link als eerst.

King of snake... Je hoort duidelijk dat je fan bent van Underworld. Das een compliment, want die muziek is zo lekker, het
blijft maar door gaan met de nodige variatie hier en daar, intro's van geluiden...

Die remix heeft een strakkere percussie die je duidelijk hoort in het begin.

de originele versie vind ik minder opwekken dan de remix, als ik het goed heb zijn er meer geluiden gebruikt in de remix, zodat alles ook meer tot z'n recht komt..

In het kort.. VET DIE REMIX!!!!

Waarmee heb je dit gemaakt??

remix=beter Klinkt allemaal wat lekkerder, ietsje dikker aangezet. lekker trekkie.

Origineel geplaatst door Mexes
King of snake... Je hoort duidelijk dat je fan bent van Underworld. Das een compliment, want die muziek is zo lekker, het
blijft maar door gaan met de nodige variatie hier en daar, intro's van geluiden...

Die remix heeft een strakkere percussie die je duidelijk hoort in het begin.

de originele versie vind ik minder opwekken dan de remix, als ik het goed heb zijn er meer geluiden gebruikt in de remix, zodat alles ook meer tot z'n recht komt..

In het kort.. VET DIE REMIX!!!!

Waarmee heb je dit gemaakt??

ik heb idd de mix opnieuw gedaan om te proberen het geheel strakker te krijgen. (had bij het maken van het origineel ook nog geen monitor speakers). Er zit ook idd een paar nieuwe geluiden in, die synclead (Nord Rack) waarmee het begint en eindigt is natuurlijk anders dan de originele arpeggio, en op het einde van de break heb ik dat pitchbend pad-ding op de achtergrond (Albino), en die extra sequence (Orbitone 303 emulatie op de Pulsar) die in de break erbij komt om het tweede deel te laten verschillen van het eerste. Bassline komt uit Pro-One (software versie dan) en dat rare melodieuze loopje dat van links naar rechts pant is ook uits uit de Albino maar dan achterstevoren of zo.
Verder qua sequencing Cubase SX 2 en ERA stepsequencer voor de synthleads. Battery voor beats natuurlijk.
dat is het volgens mij wel :)

Het enige probleem is nu dat het bijna té druk wordt, vooral op het eind omdat er zoveel dingen door elkaar lopen. Ik heb al van de meeste geluiden de lagere frequenties weggefilterd zodat ze niet de bas door elkaar gooien en natuurlijk een beetje links en rechts pannen, maar in het mid en hoog wordt het toch wel behoorlijk vol. Maar als ik dan weer dingen weg ga halen klinkt het weer te kaal. :confused: Mixen blijft toch lastig :D

Origineel geplaatst door King of Snake
Mixen blijft toch lastig :D

Daar heb ik nou ook altijd last van :(

Maar dat drukke vind ik nog wel kunnen in dit nummer. ik stoor me er iig niet aan

soms een beetje te druk, maar absoluut lekker. misschien die synth in het begin wat laten ontwikkelen qua sound of zo.. bij het middenstuk krijg ik een beetje popcorn-gevoel en dat vind ik erg ok. een keertje wat opentrekken dmv wat kortere geluiden zou misschien de dichtgesmeerde stukken nog vetter maken. :) gave track

Origineel geplaatst door King of Snake
i Mixen blijft toch lastig :D

deze is echt waanzinneg, je gooit het erin ,en alles komt er gemixt uit:D

Attachments

• roland.jpg
    roland.jpg
    6,9 KB · Bekeken: 96
Wat ik hier mis is warmte.

Moeilijk aan te geven, maar alles klinkt een beetje steriel.

hmmmm, het is wel allemaal digitaal natuurlijk :)

T.o.v. het origineel is het wel een verbetering. Ik vond persoonlijk de "kick" in het origineel lekkerder klinken, in de remix vind ik hem wat "overdone" en dreigt wat distorted te klinken, maar misschien is dat je bedoeling wel.

Verder vind ik hem ook wel wat vol op het eind, maar het kan nog net vind ik.

Lekker nummer!

Groetjes van Rudo

ik heb er nog maar weer eens wat aan veranderd :)
Eigenlijk alleen die ene akkoord synth vervangen door wat interessanter geluid wat langzaamaan opengefilterd wordt. Denk dat dit voorlopig wel de laatste versie is. Dus voor diegenen die het nog niet helemaal zat zijn... dimensions nu echt de laatste versie (voorlopig)

Beetje Soma sound deze track, Funk d' Void achtig, erg melodieus. Mooie harmonische track, ik vind dat acid achtige ding in het begin niet zo mooi, past niet zo bij de rest op een of andere manier. De beats zijn niet al te sterk, kunnen beter, krachtiger, maar het netjes verzorgde thema vangt dat genoeg op, om de track intressant te houden. Maar het kan altijd beter ;)

Track

Track

Alle drie de versies vind ik lekker.

Ik vind het verder niet te vol en weet zeker dat de betere dj's die echt bewust en subtiel een sfeer kunnen bouwen een track als deze erg goed zullen waarderen.

Ik vind wel dat je nu maar moet stoppen met deze track en gewoon laten rusten. Rijpen als het ware.

Als je verder gaat maak je de track of dood of niet spannend meer.

S6

Semble

Back