Studio Electronics Omega #

boxoneedles

Nieuwkomer
Enkele vraagjes omtrent de SE Omega 2-4-6-8.

1) Ik ben van plan een Omega # te kopen maar ik zit een beetje met het probleem dat ik niet weet of ik zelf filters kan toevoegen of dat door de mensen van S.E. zelf gedaan moet worden.
(Een vriend van mij heeft de envelope snappification mod gedaan op mijn SE-1 dus veronderstel ik dat filters plaatsen ook geen probleem mag zijn....)
Ik heb hen nu wel al een mail gestuurd maar in afwachting hoor ik graag de ervaring van anderen. :)

2) Ik las hier al dat de ARP 2600 filters dik OK zijn. Mensen met een ATC-x quad kunnen hierover meepraten. De CS80 filter klinkt ook vet en nu is er ook een Prophet 5 filter als ik me niet vergis - nog niet verkrijgbaar voorlopig.
Iemand ervaring met de ARP 2600 of de TB303 filters van de Omega/ATCx ?

Graag jullie advies of reacties....

(En plz geen reacties over geld teveel? etc... want dit gaat mij inderdaad een duit kosten ;) )

Hey,

Je kunt de filters zelf toevoegen. Op elk voiceboard zitten 4 uitbreidingsmogelijkheden voor filters middels een stekker. Twee zijn voorzien van Moog/SEM kaartjes dus heb je per voiceboard nog twee vrije plaatsen. Je hoeft trouwens geen 8 filterkaarten te kopen. Wat ook gedaan wordt is 1x 2600 en 1x 303 filter te plaatsen en de Omega te splitsen in 6-voice MOOG/SEM, 1-voice Arp 2600 en 1-voice TB303 (want die zijn toch monofoon)...

Zou je misschien jouw bevindingen met het aanschaffen/ importeren van de omega ook willen laten weten?
Ben zelf eigenlijk ook heel geïnteresseerd in zo'n ding, maar zie een beetje op tegen alle bijkomende kosten (import, douane...) Ben heel benieuwd wat er bij het, toch al aardige bedrag, bijkomt.
Succes ermee,

groet, Maarten

Origineel geplaatst door Heli
Zou je misschien jouw bevindingen met het aanschaffen/ importeren van de omega ook willen laten weten?
Ben zelf eigenlijk ook heel geïnteresseerd in zo'n ding, maar zie een beetje op tegen alle bijkomende kosten (import, douane...) Ben heel benieuwd wat er bij het, toch al aardige bedrag, bijkomt.
Succes ermee,

groet, Maarten

Als je een Omega met 8 voices in de States koopt kost je dat $ 4400,-. Omgerekend 3500,- Euri. Reken daarbij verzendkosten en belasting (invoerrechten: 2,6% en BTW 19%) en je komt uit op zo'n 4400,- Euri totaal. Ik neem dat je weet wat je in Nederland voor een Omega moet betalen?

Mijn advies: neem contact op met studio Electronics en geef aan wat je wil en overleg met hen... Het leukste is het om dat telefonisch te doen :) Ik spreek uit ervaring...

Je kunt de filters zelf toevoegen.

Goed! :)

Als je een Omega met 8 voices in de States koopt kost je dat $ 4400,-. Omgerekend 3500,- Euri. Reken daarbij verzendkosten en belasting (invoerrechten: 2,6% en BTW 19%) en je komt uit op zo'n 4400,- Euri totaal. Ik neem dat je weet wat je in Nederland voor een Omega moet betalen? Mijn advies: neem contact op met studio Electronics en geef aan wat je wil en overleg met hen... Het leukste is het om dat telefonisch te doen Ik spreek uit ervaring...

Ik ben zo'n beetje aan't polsen bij Studio Electronics zelf, dus ook even telefoneren zou inderdaad geen kwaad kunnen.

Omega 8:
5950€ bij Music House NL
5690€ bij Playback Frankrijk met gratis levering naar België
4190€ bij CMLShop Duitsland - trek daar 16% BTW van af + 50 Euri verzendkosten bij
= 3661,82 Euri zonder het gedoe met customs en zo....

Ik hou jullie op de hoogte.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door boxoneedles
Goed! :)

4190€ bij CMLShop Duitsland - trek daar 16% BTW van af + 50 Euri verzendkosten bij
= 3661,82 Euri zonder het gedoe met customs en zo....

trek daar 16% af en tel er weer 19% bij bedoel je, tenzij je een BTW nummer hebt... ?

Ik heb inderdaad géén BTW-nummer.
't Is maar om even te kijken hoe de prijzen ongeveer liggen... :D

EDIT: Ik ben trouwens niet van plan om een Omega 8 te kopen, t' zal eerder een 4 of misschien een 6 worden - ook al mooi.....

Back