Basis toonhoogte in dance/trance

je heb voor blaas en snaar instrumenten van die stem apparaten, ken je die ook gebruiken om een synth te stemmen? Dat van die frequentie en cents klinkt me erg vaag..

Bedankt voor alle reacties!

De reden van de vraag is dat ik vaak twee bassgeluiden gebruik. Eén heel laag met weinig cutoff om het totale geluid wat voller te maken. Daaroverheen gebruik ik vaak een tweede bassgeluid met wat meer interval verschil. Meestal laat ik de interval om de twee beats herhalen.

Om deze geluiden samen met de kickdrum de juiste punch te geven en goed te EQ'en is vaak al lastig. Wanneer het uiteindelijk goed klinkt zet ik er de melodie over. Dit is op zich nog niet zo moelijk. Echter, als de basistoon ook mee gaat moduleren met de melodie klinken sommige geluiden vaak weer minder mooi. Dit kan soms opgelost worden door het geheel qua toon te verlagen.

Als ik vervolgens de basistoon verander van toonhoogte klinkt de basis weer minder mooi. Dus weer opnieuw EQ'en, pitch van de bass veanderen, compressie veranderen etc, etc.. En in het uiteindelijke resultaat totale melodie + basistoon op verschillende toonhoogtes is er vast wel weer iets wat niet lekker klinkt.

Ik vind het bij andere nummers vaak lastig om te horen wat de basistoon is.

Maar ik zal eens aan de slag gaan met de tips!

Grts,

johan

:confused:

zo moeilijk is het volgens mij allemaal niet

Back