Alesis Micron

dextah

Ouwe rot
Wie heeft er een Alesis Micron ?
Ik hoor er niet zoveel over .
Zelf heb ik een ION gehad en vond de sound van het apparaat super .
Alleen in een .. ' ik ga weer analoog ' bui verkocht .
Nu zat ik aan de Micron te denken .. Ion + xtra in een kleiner doosje .
Alleen het lijkt het editten me vreselijk en zal hem waarschijnlijk daarom niet kopen .
Al surfend kwam ik verschillende reacties tegen . Geluid super maar editten een ramp .
Of ... valt dat erg mee ?
Wie heeft er een en kan me er wat meer over vertellen .

Thnx

ik heb precies hetzelfde .............. vooral dat editten, daar hik ik een beetje tegen aan......ze hebben wel shortcuts ingebakken, maar werkt dat wel prettig?

ik ga er, ondanks het gemis aan knoppen, binnenkort 1 aanschaffen. ik denk idd dat je het editten als je hem 'kaal' gebruikt behoorlijk tegen zal gaan staan. daarom zal ik eerst kijken of ik toekom met de pc-editor die via de Ion/Micron user group op Yahoo beschikbaar is.
En anders koop ik er later denk ik een MIDI-controller ala BCR-2000 bij. Dan ben je voor 400+129 nog alltijd goedkoper uit dan een Ion, en heb je idd bovendien alle extra's!

heb gekeken op de yahoo ion/micron usergroup, maar die editor kan ik echt nergens vinden??? :confused:

Gisteren nog even en review in een SOS gelezen ..
Hij lijkt me toch wel heel erg leuk omdat hij multitibraal is .
Ik dacht het is of de rythm seq of de patt seq .. Beetje groove box achtig dus .
Is toch wel leuk voor in de tuin of op de bank :)
Ik ga hem vanmiddag mischien eens uitproberen .

deze. heb geen idee of het wat is. zelf nog niet uitgepakt of geprobeerd omdat ik geen micron heb :P

Attachments

• ion librarian editor v3.02.zip
    165,7 KB · Bekeken: 72
dat filetje had ik ook al gevonden, maar dat is meer iets om je patchen in te archiveren...

wat we zoeken is natuurlijk een clavia achtig programma waarmee je lekker kunt tweaken!

hmz, dacht dat dat deze al was. maar volgens mij zijn daar wel wat hobbyisten mee bezig. ff geduld nog. nu hopen voor alle micron-gebruikers dat die data-knop het tot die tijd uithoudt ;)

ik heb een micron en hij bevalt goed. Editten gaat idd niet heel gemakkelijk, maar er is best goed mee te werken. Er is een draaiknop waarmee je door de patches kunt browsen. Als je de knop indrukt kom je in de parametersectie. Daar kun je doorheen browsen, en door nog een keer te drukken kun je editten. Druk je weer een keer dan keer je terug in de browsemodus. Als je tijdens het editten de knop ingedrukt houdt en één van de drie zwarte draaiknoppen beweegt dan wordt die parameter gekoppeld aan die knop. Werkt dus niet zo goed als allemaal losse knoppen, maar het volstaat. Verder heeft de micron effecten, phrases, en patterns (uitgebreide arpeggiator) en dat heeft de ion allemaal niet.

volgens mij bedoelt ie betere effecten. in de micron zit een aparte reverb-chip. dit omdat de reverb van de ion nogal eens teleurstelde

Gijs bedoelde dit cynisch, of hij bedoelde dat de delay teleurstelde (delaytime is helaas maar 80ms, misschien is dit met compressie(kwaliteitsverlies) wel op te krikken naar een meer bruikbare lengte...)

Het klavier heeft een dubbel functie. Als je de program of setup toets tegelijkertijd met een toets indrukt kom je rechtstreeks in een menu. ALs je b.v. de program en de D op het klavier indrukt kom je in het filter menu.

Vraag aan Micron-gebruikers

Vraag aan Micron-gebruikers

Hallo Micron-gebruikers,

Ga binnenkort ook zo'n bakkie aanschaffen en heb hem daarom dit weekend ff getest bij de plaatselijke synthboer. Daar viel me echter iets geks op:

Als ik een x, y of z-knop langzaam draaide, veranderde de waarde niet. Of als ik snel draaide en dan langzamer ging draaien, stopte ie met het veranderen van de parameter. Onwijs irritant om mee te werken!

Hebben meer mensen dit, of was het alleen bij dit exemplaar?

Thanx, Gijs

Ik heb hem vandaag ook even geprobeerd, maar ik werd er niet echt blij van. De x en y en z knop draaien wel fijn :) Mwa ik ben blij dat ik een tijdje geleden een microkorg heb aangeschaft. Maargoed, dat vind ook niet iedereen geweldig :mexico:

Omdat ik hem niet echt overzichtelijk vond. Bij de korg staan alle parameters op het apparaat zelf. Dit vind ik erg fijn. Als ik moet zoeken naar de juiste parameters in een klein schermpje verzuip ik denk ik. Dit komt omdat ik een newbie ben... misschien is mijn oordeel over de Micron dan ook niet helemaal valide :erm:

Je moet bij de Micron meer knoppen drukken voordat je kan edditten en dan neemt het inspiratie gehalte voor mij althans, af. Ik heb zitten twijfelen tussen de micron en microkorg maar heb de korg genomen om zijn overzichtelijkheid en snel-edit-heid. Maar dit verschilt ook weer per persoon. Sommige mensen vinden de korg een rotding om mee te edditten.

Back