E-mu Patchmix

Bathmutz

Ouwe rot
Ik heb wat problemen met de Patchmix die bij m'n E-mu 0404 geluidskaart zit.

De tutorial heb ik a gelezen maar daar word ik gek genoeg weinig wijzer van.

Het zit zo, ik gebruik de analoog in tulp L en R. Die komen binnen als PCIcard In L en PCIcard In R.

Nou wil ik in Cubase opnemen en die ziet 1 als links en 2 als rechts. Maar in Mono in L kan je alleen maar naar een stereo-kanaal sturen (Asio1/2) en R dus ook (Asio3/4).

Het wordt nogal een onduidelijk verhaal, maar dat is het ook dus ja.

Ben nou al een tijdje bezig maar de enige manier waarop ik nu stereo op kan nemen is als ik in Cubase twee stereo sporen aanmaak waarvan de ene L1 +L2 is en de ander R1+R2, dat is niet echt makkelijk zegmaar.

Iemand een idee, of zelf ervaring ermee?

Alvast bedankt.

De vrede.

Ai...ik begrijp 'm niet...:confused:...wat bedoel je ?

Volgens mij moet het geen probleem zijn hoor,maar de uitleg is een beetje verwarrend...sorry...

Okee, sorry voor de onduidelijke uitleg, maar ben hier al dagen mee bezig en ik krijg het niet voor elkaar.

Het is nogal frustrerend, zeker omdat ik weet dat het waarschijnlijk iets simpels is wat ik niet goed doe.

Daar gaat ie:

1. Ik heb een E-mu 0404 geluidskaart, de analoge ingang daarvan zijn 2 tulpen (rood en wit) Recht en Links dus.

2. Bij die geluidskaart zit een Patchmix, hierin kan je kanalen maken en effecten over je kanalen gooien en nog meer rotzooi die ik zeker niet wil gebruiken.

3. In deze Patchmix (zie bijlage) komen de analoog in L en R binnen als PCIcard In L en PCIcard R binnen. Het zijn dus twee mono kanalen.

4. Deze mono kanalen wil ik op één stereo kanaal zetten zodat ik stereo op kan nemen. Alleen kan dat niet in de patchmix, ik kan bijvoorbeeld wel L op Asio1/2 zetten en R op Asio3/4. (krijg dit niet duidelijker uitgelegd dan dit ben ik bang)

5. In Cubase maak ik een stereokanaal aan, deze verwijs ik dan naar L1 en L2 (de patch maakt blijkbaar van één Mono L een stereo L die bestaat uit L1 en L2) :confused:

6. Als ik nu stereo wil opnemen kan dat alleen wanneer ik twee stereo kanalen aanmaak, de ene verwijs naar L1 en L2 (Asio1/2) en de ander naar R1 en R2 (Asio3/4)

Hopelijk weet iemand het hier.

Ik word er nogal gek van.

Alvast hartelijk bedankt.

Laatst gewijzigd:
creative_01.jpg

dat is die Patchmix, de twee mono-ingangen zijn In L en In R zoals te zien op t plaatje.

Nu ga ik iets stoms zeggen, staat links helemaal naar links gepanned
en rechts helemaal naar rechts? Stereo die via 2 mono kanalen zo weer stereo
worden.

Laatst gewijzigd:
das gek...als ik een nieuwe strip aanmaak geeft ie automatisch aan dat het een stereostrip is (maar ik heb de 1820m)...

heb je al geprobeerd een nieuwe strip aan te maken en dan een stereo input te selecteren ? (zal wel,maar ik vraag het toch maar ff)

en anders :
-maak op PCI Card in L een send naar bijv. ASIO 11/12 en op PCI Card in R een send naar bijv. ASIO 13/14....
-open dan Cubase,die ziet dan dat je nieuwe ASIO kanalen hebt....
-in Cubase kun je dan die ASIO inputs mono of stereo maken (kun je aangeven in een menu,check je handleiding waar precies...)...
De rest wijst zich dan vanzelf dacht ik...

Met het maken van 'Sends' in de Patchmix regel je juist waar een bepaald kanaal naar toe gaat (welk ASIO kanaal),in Cubase kun je al die ASIO kanalen een doel geven....

Ik weet niet of het zo lukt en/of duidelijk is...tis moeilijk uit te leggen zo...

Origineel geplaatst door dione

Ik weet niet of het zo lukt en/of duidelijk is...tis moeilijk uit te leggen zo...

Daar was hij zelf ook al achter dacht ik zo...8D

sorry....ik maak het ingewikkelder als het eigenlijk is :

- zorg dat L helemaal naar links,R helemaal naar rechts gepanned staat (en de schuiven open natuurlijk)
- maak gewoon een 'send' op je main mix ( rechtsonder onder 'main inserts' )
(dit doe je door met je muis op 1 van de zwarte vakjes te klikken,hij wordt dan geel omlijnd... en dan met je rechtermuisknop klikken...er verschijnt dan een menuutje,kies 'insert send'...de rest wijst zich vanzelf)
- kies als send het ASIO kanaal dat je wilt (bijv ASIO 11/12)
- open Cubase,die heeft dan je nieuwe ASIO kanalen gezien,en daar kun je de rest vervolgens instellen..

veel gemakkelijker kan ik het je niet maken...veel suc6

dat routing verhaal is tamelijk onoverzichtelijk in Patchmix. Als je dus met de uitleg van de heren boven mij nog niet bereikt wat je wil (niet dat ik dat verwacht), dan kun je ook nog proberen zoals ik deed. Nix strips aanmaken en klooien totdat je alles eindelijk goed hebt staan, gewoon bij New Session in Patchmix wat templates proberen. Ik heb nu een 3-tal sessies klaarstaan die voldoen aan de 3 manieren waarop ik de E-MU gebruik.

graag gedaan...als je het concept van de "sends" eenmaal doorhebt,kun je alle mogelijke routings uitvoeren en krijg je pas door hoe goed doordacht Patchmix eigenlijk is....

Sorry voor alweer de volgende vraag:

Op de een of andere gekke manier neemt ie in Cubase en in Acid wel op, maar in CoolEdit/Audition niet.

Bij Cool Edit kan je ook niet instellen wat ie als input ziet, terwijl dat bij acid en cubase wel kan, alleen die laatste twee programma's werken nogal klote. (ik ben cooledit al een tijdje gewend en kan ik gewoon snel mee werken)

Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen dat ie in Cool Edit ook gewoon opneemt?

Thanks alvast.

Dat heb ik ook met mijn O1X.. Opnemen kan hier alleen in ASIO modus.. Aangezien sommige programma's daar niet in draaien kun je daar ook niet in opnemen.. Suckend! Maargoed, ander prog gebruiken om op te nemen..

Maar ik geloof dat het je al gelukt is :okdan:

Origineel geplaatst door Bathmutz
gelukt.

gooi hier maar een slotje op ofzo hehehe.

was een send naar "wave l/r"de oplossing?

vind ik trouwens een vervelende eigenschap van de patchmix, je kunt een wave send maar aan één input toewijzen. Die wavesend gebruik ik als ik een input in een non-asio omgeving zoals soundforge 7 wil opnemen.

Als ik nou een andere input wil opnemen moet ik de wavesend wissen en op een ander kanaal inprikken. erg omslachtig...

is dit normaal dat een mixer nie zo flexibel is? bijvoorbeeld creamware systemen, hebben die daar ook last van?

Origineel geplaatst door Ross
was een send naar "wave l/r"de oplossing?

vind ik trouwens een vervelende eigenschap van de patchmix, je kunt een wave send maar aan één input toewijzen. Die wavesend gebruik ik als ik een input in een non-asio omgeving zoals soundforge 7 wil opnemen.

Als ik nou een andere input wil opnemen moet ik de wavesend wissen en op een ander kanaal inprikken. erg omslachtig...

is dit normaal dat een mixer nie zo flexibel is? bijvoorbeeld creamware systemen, hebben die daar ook last van?

Dat is juist flexibel...je kunt zo de send met je muis oppakken en dan ergens anders neerzetten.....of verschillende sends op 1 kanaal gooien.....alles is mogelijk...veel makkelijker kunnen ze het niet maken....;)

En anders maak je een aantal templates voor de verschillende set-ups die je gebruikt...

Back