E-mu Patchmix

Ja om in CoolEdit/Audtion op te kunnen nemen heb ik de main insert naar Wave L/R-HOST gestuurd.

Allen nu zit ik met t probleem dat ie de metronoom ook opneemt. Ik zit alweer een tijdje te kutten maar t lukt niet om iets op te nemen zonder de metronoom.

Iemand een idee?

Ik wou vanmiddag m'n bas opgaannemen maar dat werd verstoord door weer een probleem met m'n Patchmix. :stupid

Het is wel erg klote allemaal dat ik zoveel moeite moet doen om normaal op te kunnen nemen met deze geluidskaart. Zeker omdat opnemen (zonder poespas) gewoon de basisfunctie van moet zijn en niet al die rare tierelantijntjes.

Maar goed als iemand me kan helpen, erg graag dus.

In Cubase neemt ie mn click/metronoom ook op.

Dus het ligt niet aan Cool Edit.

Links staat er een stereo in Wave L/R die dus weer naar binnen gaat, als ik die mute hoor ik niks meer.

Dit gaat m'n pet allemaal nogal te boven.

je stuurt dus je main output via wave l/r dus naar cooledit/audition.

t lijkt me voor de hand liggender dat je niet je main signaal naar wave l/r host route, maar een enkele input.
Ik zit nu ff niet op mn audio pc, dus kan het nie nakijken, maar ik neem aan dat je bas op een input binnenkomt. Daar zit je als insert de wave l/r. Je moet dan eerst even je huidige insert wissen.

(dat is wat ik bedoelde dione, je moet een andere insert wissen voordat je hem weer ergens anders kunt gebruiken. je kan niet 2 verschillende inputs naar wave l/r sturen, sjnappie?)

Wat betreft die wave l/r stereo input. Daar komt je signaal van bijvoorbeeld cooledit binnen. Ook geluid van een mediaplayer ed komt daar binnen. Non-asio signalen van binnen de pc dus.

Ik denk wat die metronoom betreft, omdat je nu je insert op main hebt gezet, pakt ie alle audio wat binnenkomt en route dat door naar je wave l/r host. Dus ook je asio wat binnenkomt vanuit cubase

In cubase gebeurt ook iets dergelijks. Blijkbaar bevat de bus die je opneemt ook een signaal dat cubase uitstuurt, in dit geval de metronoom. Kijk ff naar welk asio kanaal hij die metronoom uitstuurt, dit kanaal bevat waarschijnlijk ook een send naar je asio bus die je in cubase opneemt.

Damn zeg, wat een verhaal. Ik hoop dat je er wat mee kan. 't kan wel allemaal, maar tis een kwestie van een paar(maar niet intuitieve) handelingen. Succes!

Ross, bedankt voor je reactie.

Ik begrijp het alleen niet helemaal.

Bij m'n main insert staan zowel Wave L/R HOST en Asio 11/12.

Eerst kon ik in Cool Edit niet opnemen, maar toen ik de Wave L/R bij main inserts zetten deed ie het wel.

Ligt het daar dan aan?

Ik heb het idee dat de Wave L/R die dus het geluid weergeeft van dus weer als input gebruikt wordt ofzo. Maar hoe komt het dan dat ikd an wel kan opnemen in Cool Edit?

Is er niet iemand die uit de buurt van Den Haag komt die me wilt helpen, ik zit nu al ruim een maand met die kaart te rotzooien.

Ik denk dat je probleem is dat je de Wave LR instert op de main hebt staan, want de output van Cooledit komt ook op je main terug.

Als het goed is zit er tussen je template sessies een template "44.1 Mono-Stereo". Als je die inlaadt zul je zien dat ze daar de L/R inputs op Mute hebben staan en de uitvoer via een AUX bus regelen. Die AUX bus heeft geen uitvoer naar de main bus en alleen een SEND naar, in dit geval, ASIO 5/6. Daar zou jouw Wave Send moeten staan.

Pffft, hier word ik dus draaierig van.

Ik heb die nieuwe sessie geopend en ze zijn inderdaad gemute.

moet ik nou bij main inserts wave l/r er bij doen?

even wat duidelijker:

mijn L en R komen nu dus samen (stereo) binnen op het Aux 1 kanaal.

Hoe zorg ik er nu voor dat ik dat kanaal kan opnemen en niet m'n monitor geluid (de metronoom/click)?

ik kan alleen opnemen als bij mn Maininserts Wave L/R Host er bij doe.

ik heb wel het gevoel er bijna te zijn. :)

alvast bedankt.

Whooooooooooop!!! :okdan:

het is gelukt, Aux 1 send en return open, Asio5/6 aanmaken alleen de Aux 1 doorlinken naar Wave Host L/R.

Nu neemt ie m''n monitor niet op maar m'n input wel, helemaal te gek!

Bedankt Etaoin. :halleluja

Back