links

All Eyez On Me

Nieuwkomer
kan iemand soms mij verwijzen naar een paar sites (EN/NL liefst NL-talig) waar ik cubase tutorials kan vinden? ik heb er al een paar hier gevonden en op google opgezocht maar ,ze zijn voor de gevorderen niet voor beginners en kan iemand beetje uitleg geven over dat VST , dat zijn instrumenten ofzo maar ik heb het nog niet helemaal begrepen ,kan ik daarmee zelf geluidjes maken ofzo ? endan rangschikken en dan zo muziek maken ? ik heb geen idee :confused:

thx

Een goed begin is volgens mij de PDF's die bij je Cubase komen.

Heb je al wel effe werk mee en die zijn zeker wel voor beginners. Dat zijn al makkelijk 800 blz en meer.

Voor de rest zou ik googlen of zo. Daar heb ik wel veel op gevonden maar inderdaad meteen voor wanneer je al verder bent dan die eerste wankele :walker:

En voor de technische uitleg over de VST's laat ik het over aan de rest. Ik kan dat nog niet zo goed uitleggen als de andere forumleden.

P.S. Oh ja... Welkom op dit forum! :biertje:

... als je nog niet zover gevorderd bent op technisch vlak, zou ik me in eerste instantie niet richten op Cubase tutorials.

Gewoon inlezen over sequencers en bijkomende technologie in het algemeen lijkt me dan een stuk nuttiger.
Zo'n duur pakket als Cubase aanschaffen is een beetje overdreven als je 90% wat je in huis haalt niet snapt toch?

Veel goeie artikelen staan op Sound-on-Sound: www.sospubs.co.uk
En ik zie in de boekhandel regelmatig van die bladen liggen met cd's voorop waarmee je voor een prikkie aan de slag kan met demo-versies van één-en-ander, wordt je nog stap-voor-stap begeleid ook! :)

ik heb de versie 2 gewoon van iemand geleend daarom dat ik het vroeg , ik vraag jullie raad dan , welke programma zou het later dan meest aansluiten aan cubase ,en het moet voor de beginners zijn zo 'n gemakkelijke programma ma wel dan dat ik de basis al toch een beetje kan leren?

Origineel geplaatst door Hanz
En ik zie in de boekhandel regelmatig van die bladen liggen met cd's voorop waarmee je voor een prikkie aan de slag kan met demo-versies van één-en-ander, wordt je nog stap-voor-stap begeleid ook! :)

Hier zou ik ook naar opzoek gaan in de betere dagbladhandel. Echt waar. Ik heb thuis ook zo een cd liggen en die zijn wel de moeite om er een idee van te krijgen. Staan al voorbeeldsamples bij waarmee je al op weg kan enzo

Of vraag aan die vriend van wie je het hebt geleend of hij je de eerste stappen wil leren

Back