Jouw droomstudio

de studio van koninging elizabeth , acht quad els spekers op een rij :{

Attachments

• quad_hall (custom).jpg
    quad_hall (custom).jpg
    16,3 KB · Bekeken: 94
Leuk, maar wat moet je nu met alleen 8 LCD-tv's? 8o)

mijn ondertussen aangepaste, overdreven droomstudio

pioneer djm 800, xone 1d en xone 2d, mackie onyx 1640 (hoofdzakelijk voor de livegebruiken en deze door twee verschillende mixers dan te kunnen varieren.)

solid state logic aws900 (voor die rpijs zal hij wel goed klinken, hopelijk toch naar mijn zin, een hoef ik geen mackie control meer), ms20, juno 106, jupiter 808, sherman filterbank, tr 909, tr 808, moog voyager rack, nord rack 2x, manley compressor, mpc 2500, shure sh 55, midikeyboard, blue bottle micro en akg c12 vr, krk v8's en een v12 (als tweede monitors), logic studio 8, ableton 7, reason 4, adam s2.5a als hoofdmonitor, krk m2-18 als omverblazers in de muur ingebouwd, geisoleerde studio, mooi meubel, zeer goede bekabeling, mackie big knob, nog wat 19" effecten, mac pro met 16gb ram en 2 30" of 2 23" schermen, tweede optie lijkt me gemakkelijker en een macbookpro, goede geluidskaart voor beide en de kennis over al deze apparaten

pioneer djm 800, xone 1d en xone 2d, mackie onyx 1640 (hoofdzakelijk voor de livegebruiken en deze door twee verschillende mixers dan te kunnen varieren.)

solid state logic aws900 (voor die rpijs zal hij wel goed klinken, hopelijk toch naar mijn zin, een hoef ik geen mackie control meer), ms20, juno 106, jupiter 808, sherman filterbank, tr 909, tr 808, moog voyager rack, nord rack 2x, manley compressor, mpc 2500, shure sh 55, midikeyboard, blue bottle micro en akg c12 vr, krk v8's en een v12 (als tweede monitors), logic studio 8, ableton 7, reason 4, adam s2.5a als hoofdmonitor, krk m2-18 als omverblazers in de muur ingebouwd, geisoleerde studio, mooi meubel, zeer goede bekabeling, mackie big knob, nog wat 19" effecten, mac pro met 16gb ram en 2 30" of 2 23" schermen, tweede optie lijkt me gemakkelijker en een macbookpro, goede geluidskaart voor beide en de kennis over al deze apparaten

Dit schreeuwt om foto,s 8~

Dit schreeuwt om foto,s 8~

denk dat je me fout verstaat, het topic is toch je droomstudio he?
met "mijn aangepaste ..." de nieuwe droom, de studio die ik zou willen als geld geen rol speelt, ik heb nl eerder al eens gepost maar ben het daar niet meer mee eens

ofwel maak JIJ een mopje

denk dat je me fout verstaat, het topic is toch je droomstudio he?
met "mijn aangepaste ..." de nieuwe droom, de studio die ik zou willen als geld geen rol speelt, ik heb nl eerder al eens gepost maar ben het daar niet meer mee eens

ofwel maak JIJ een mopje

Had graag een foto willen zien van die ingebouwde monitors, maar verkeerd begrepen inderdaad :)

Filosofie

Filosofie

vergeet dit maar, de ideale studio kan ik niet opschrijven. Deze zou toch bijna elke dag veranderen. Of hoe meer ik te weten kom, hoe vreemder sommige keuzes zouden gaan kijken. Zo plaatste ik eerder in dit topic een post waarin ik zei dat ik nog wel een clavia stage 88 zou kopen, waarom? Weet ik niet! (zo'n dingen dus)
Wat wel momenteel zeker is, is dat als ik nu een studio zou mogen inrichten zonder een limiet aan budget zou ik hoofdzakelijk analoge en semi-analoge geluidsbronnen gebruiken, weinig softsynths. Ook enkele digitale modelletjes, maar zullen dan live tools worden. Wel zou de mixer digitaal zijn, met een hoop 19" aan verbonden en alles sequencen in wss logic. effectenplugins zouden dan wel welkom zijn en natuurlijk ook uitstekende monitoren, akoestiek en isolatie. Dit zal niet zo snel veranderen, welke al die modelletjes zijn, dat is wat nog elke dag verandert, ik leer hier nl nog elke dag nieuwe dingen. Ik kom dus elke dag dichter en dichter bij de ultieme kennis over synths, samplers en alles rond elektronische muziek, maar zal eeuwig blijven verdwalen in die oase van srummachines, softsynths, mixers,... Wie niet he? Zo leerde ik vandaag wat meer over synthesis.

Gagarin

Hmmmm... die heb ik al! Ben tevree met wa ik heb.

Ik ben ook redelijk voldaan.

Zou nog wel wat Moog willen hebben en een Jupiter 8. En een hele dikke modular. En een enorme mixdesk. En een setup om digitaal 5.1 te mixen en monitoren.

Ik zou wel willen dat alles WERKT! Dat er de eerst komende 100 jaar nix meer stuk gaat..

Hard / software ook genoeg, alleen nog een API2500 en Drawmer S3 (ooit) voor m'n mastering chain. ben de studio van m'n dromen op m'n zolder aan het bouwen.

Zit zometeen dan ook wel voor mij op de sweetspot van wat ik wil uitgeven en de techniek die ik beschikbaar heb.

Vanuit een ander perspectief is de studio van m'n dromen, waar ik succesvol kan zijn.
Kan genieten van geniale momenten in projecten waarin ik samenwerk. Waar dromen worden omgezet in realiteit en waar ik kippenvel kan krijgen op het moment dat die master begint te staan en je denkt fuck! da's een vette track.

Dat ik vind ik ook het mooiste aan m'n ideale studio, al het moois van anderen waaraan je mag werken.

Behalve een hele hoop gear, bestaat mijn droomstudio ook uit:
  • een techneut die het allemaal op elkaar aansluit, alle nieuwste snufjes in de gaten houdt en zorgt dat alles vlekkeloos draait
  • een samplefreak die zich alleen maar bezighoudt met het zoeken naar obscure samples (oud vinyl enzo) en die allemaal mooi opneemt, losknipt en voor mij in handige mapjes op m'n harde schijf zet
  • een sound-designer die de hele dag bizar vette geluiden programmeert op diverse high-end synthesizers
  • een aziatische schone die me zo nu en dan eten, drinken en evt. extra geneugden komt brengen
:D :P :z

Vergeet die roady niet!! Tegen rugklachten!
En die aziatische schone moet behalve schoon ook mooi zijn en goed kunnen zingen natuurlijk!!!

Vergeet die roady niet!! Tegen rugklachten!
En die aziatische schone moet behalve schoon ook mooi zijn en goed kunnen zingen natuurlijk!!!

brengen aziatische schonen niet voornamelijk piepgeluiden ten gehore?

nog nooit een gehoord met een lekkere volle soulstem.
neem dan een Roadette, die kan zingen, slepen en meer van dat...........

:biertje:

de rotzooi om wat behoorlijke studioś te vullen hebbik al, alleen hier in het vrije westen is het tegenwoordig nogal zeuren met betaalbare ruimte.
het liefst dus een forse studioruimte onder het huis, met airco en lift.
en nee, ik ga niet de kruipruimte uitgraven.
heb ik ooit eens iemand zien doen, en daarna verzakte zijn huis.
:biertje:

Ik wil 'n modulaire vriendin... dak zo nu en dan kleine tieten erop ken zette!

Oh ja,... Mijn droomstudio,..

Op een berg,.. aan een baai,..met uitzicht over een gigantisch meer,.. staat een grote gelijksvloerse houten co2-neutrale bunalow,.. met 40 grote kamers met een veranda rondom en een grote serre.
Op de mooie eikenhouten vloer liggen overal van die zachte 70's hippiekleedjes,.. veel zitzakken en in de
main lounge staat een 30 meter strekkende loungebank met van die fluffy plofkussens waar je heerlijk in wegzakt maar waar je ook lekker rechtop in kunt zitten. De open haard knispert gezellig maar dat is meer voor de sier want het is overal behaaglijk warm vanwege de hightech airco

De koelkast en de bar zijn altijd goed gevuld!
Iedere dag komen er allemaal mooie lieve ruimdenkende openhartige artistieke mensen . Sommigen blijven een paar daagjes anderen komen even langswippen en er zijn er wat die inwonen.
We ontbijten gezellig met z'n allen en we praten over koetjes kalfjes en alles behalve voetbal en Geert Wilders.

In de tuin staat de oude tot studio omgebouwde sterrenwachterstoren.

Daar staan twee dikke gelinkte pc's ,.. twee full hd beamers met een projectiewall,..met Reason rewired in Ableton. studiologic keys,..Remote xl2,. en apc40
Wat analoge vintage gear en wat digitaal spul,.. en iedere week komt er wat nieuws en geef ik wat ouds weg aan het jongste nieuwe forumlid ofzo.
Een goede ongecompliceerde cleane tafel met voldoende randapparatuur en goede monitoring.
Aangrenzend is de geisoleerde recording booth waar je de hele dag naar hartelust kunt jammen. Er staat een goede sonor kit maar ook een nieuwe vdrum,. rhodes,. wurlitzer,. hammond,. jupiter8,..cs80,..fender,. gibson,. rickenbacker en alles natuurlijk met voldoende backline en randapparatuur.
Als iets er niet is dan wordt het even uit de opslag gehaald.
En wonderlijk genoeg is alles draadloos!!!!
Daar maken we muziek zonder consessies,. er wordt geen rekening gehouden met publiek maar we maken alleen wat we zelf fijn vinden om te horen en te maken.
Na het beoefenen van de fijne kunsten wordt er bourgondisch gegeten en daarna wordt er gespeeld en gerelaxed.
Tennisbanen,.. zwembad,..basketbalveldje,.. kunstijsbaantje,.. lan-party,.. sauna,.. turks stoombad,. pooltafels,.. pinballs,. vintage uprights,.. voor elk wat wils!
Moe en voldaan gaan we dan nog even in de lounge wat acoustische klanken ten gehoren brengen en als de dag gedaan is gaan we voor het tandjes poetsen en slapen gaan met z'n allen nog even buiten onder de sterrenhemel naar het noordelicht kijken!

Terwijl we slapen komen kaboutertjes alles schoonmaken en bijvullen!!!

Mocht dit alles na een tijdje nou toch gaan vervelen staat er aan het strand ergens op de bounty islands een exacte kopie van dit optrekje!!!! maar dan van bamboo met een rieten dak!
:baco:

Back