Studio beveiliging

trigg

Brass Intelligence
De meeste van ons hebben allemaal genoeg dure spulletjes thuis staan die we graag niet kwijt zouden zijn;
de uitzending van NOVA gisteren mbt de zogenaamde 'slagsleutel' baart mij dan ook enigszins zorgen.....

Origineel gekopieerd van NOVA website

Huizen niet veilig te maken tegen inbrekers

Het politiekeurmerk Veilig Wonen lijkt zijn langste tijd te hebben gehad. Via internet en de hakkenbar op de hoek is een sleutel te bestellen waarmee vrijwel iedere cilinder van het bijpassende merk is open te maken zonder sporen van braak achter te laten. In Duitsland wordt deze techniek al een tijd toegepast (de Duitse zender RTL heeft er twee jaar geleden al een uitzending aan gewijd). Gedupeerden treffen hun huis onbeschadigd maar leeg aan en hebben geen poot om op te staan tegenover de verzekering. Want inbraak zonder sporen wordt niet gezien als inbraak.

Deze manier van inbreken heet de slagmethode/klopmethode. Heel eenvoudig en iedereen kan het, want je koopt bij de bouwmarkt een cilinder van een bekend merk (Lips, Nemef, Winkhaus), vijlt van de bijpassende sleutel de groeven maximaal uit. Vervolgens stop je de sleutel in een slot, tikt met een hamer op de sleutel en binnen een paar seconde springt de deur open (principe van de kinetische energie). Nadat deze methode is toegepast is er niets aan het slot te zien en is ook weer gewoon zonder problemen te gebruiken. Slachtoffers kunnen niet bewijzen dat er bij hen is ingebroken.

Barry Wels van The Open Organisation of Lockpicking heeft er onlangs een heel onderzoek over afgerond. Zijn belangrijkste conclusie: hoe duurder en beter het slot, hoe makkelijker de slagmethode werkt. Hij maakt zich grote zorgen over deze zeer makkelijke en snelle manier van inbreken en trekt aan de bel.

Hoe vaak dit voorkomt in Nederland is nog moeilijk te zeggen. Veel politieregio's zeggen: inbraak zonder sporen is geen inbraak, dus daar houden we geen cijfers over bij. De regiopolitie Den Haag kent deze methode al lang, maar kan niet zeggen hoe vaak deze wordt toegepast.

Via internet zijn al geprepareerde sleutelsets van alle merken cilinders te bestellen, om het inbreken te vergemakkelijken.
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid...seaction=videoaudio.details&reportage_id=3394

Het enige alternatief momenteel voor de alom bekende cylinder-sleutel lijken electronische varianten zoals deze:
http://www.eurolocks.nl/prod/SIM-400.html

ze leggen ook precies uit hoe t moet....hoe breng je iemand op ideeen

Origineel geplaatst door demian
en kom je zelf ook niet meer binnen.. :eureka:

Ik had juist m'n post aangepast en erbij gezet "s nachts als iedereen binnen is". :D Maar post is per ongeluk weg blijkbaar. :D

Hier gebeuren rare dingen.

Hetzelfde gedlt met de sloten op afstandsbediening van auto's. Ik ben anderhalf jaar geleden 'getrakteerd' geweest op een diefstal van m'n autoradio. Het blijkt dat sommige bendes beschikken over scanners die de signalen van de afstandsbediening opvangen. Als ze dan nogal vlug hun opgevangen code gebruiken, krijgen ze je deur open alsof je er zelf bijstond.

Resultaat is ook dat we geen EUR getrokken hebben van de verzekering, want er was geen spoor van braak :( :( :(

Als ze echt binnen willen zijn, dan kunnen ze dat ook ... dat staat in ieder geval als een paal boven water. Je kan enkel maar hopen dat er genoeg braaksporen zijn, dan heb je tenminste de verzekering nog ... maar da's dus ook al lang niet zeker meer.

:doei:

Origineel geplaatst door apollo
Ik had juist m'n post aangepast en erbij gezet "s nachts als iedereen binnen is". :D Maar post is per ongeluk weg blijkbaar. :D

Hier gebeuren rare dingen.

hehe.. ik had mijn post maar verwijderd omdat ik zag dat je er ''s nachts' aan toegevoegd had :)

Origineel geplaatst door Danny
Resultaat is ook dat we geen EUR getrokken hebben van de verzekering, want er was geen spoor van braak :( :( :(

Als ze echt binnen willen zijn, dan kunnen ze dat ook ... dat staat in ieder geval als een paal boven water. Je kan enkel maar hopen dat er genoeg braaksporen zijn, dan heb je tenminste de verzekering nog ... maar da's dus ook al lang niet zeker meer.

:doei:

Je kan ook zelf braaksporen maken .. :eureka:

...gewoon een kratje achterover slaan, en maar wachten op die braaksporen ;)

Ik snap trouwens niet helemaal de opmerking in dat artikel dat het politiekeurmerk niks meer voorstelt, want volgens mij schrijft dat voor dat er ook nog minimaal 1 penslot in je deur moet zitten (heet dat zo? In ieder geval zo'n pen met aan vier kanten ribbels). En voor een penslot werkt deze truuk volgens mij niet.

Heb net op alle apparatuur maar briefjes gelegd..

"Is veel geld waard, AUB niet stelen!"

Ik maak me geen zorgen meer :okdan:

idd in zo'n geval zelf de boel trashen..

Knip op de deur helpt ook, of een ketting. Die zitten bij mij op alle deuren.
Als ze dat merken dan gaan ze wel naar de buren of zo.
Kleine moeite, groot plezier.

Je kunt ook (gecertificeerde) beveiliging laten monteren, dan kun je korting krijgen van je verzekering.

Origineel geplaatst door etaoin
Maar dat helpt natuurlijk alleen als je thuis bent. Je kunt niet buitenaf een ketting erop doen...

voor fuse is dat natuurlijk geen probleem, die is altijd thuis... :P

Hee via die Nova link kom je op leuke sites terecht. Best interessant om te lezen hoe je sloten opent. Wist niet dat wedstrijden ingehouden worden.

Laatst gewijzigd:
Overdag? De politie rijdt hier extra veel rond, dus dat is geen probleem lijkt me. :D
Trouwens overdag zullen dieven niet veel tijd gaan steken om uitgebreid een huis leeg te halen.
Eerder de dvdspeler, dvdrack en evt een laptop die zo in het zicht staat. Snel spul dus.
Komt nog eens bij dat stelen pas de eerste stap is. Het kunnen verkopen is veel moeilijker.
En daarom is het ook zinnig om gewoon de serienummers van als je gear op te schrijven.

En zat ook ff te kijken. Kan zijn dat zo'n anti slag slot ook handig is. Dan kunnen ze iig niet via de slagsleutel manier naar binnen komen. Of evt een 2e slot erbij wat een knip van buitenaf is zeg maar. Lijkt me handig voor in flats of bij deuren waar men rustig de tijd heeft om zo'n slot te boren of te trekken.

Je houdt ze toch niet tegen als ze er echt in willen. Enige wat je kan doen is ze te vertragen en daar hebben ze een hekel aan.

Ik heb wel eens inbraak gehad in mijn huis jaren geleden.

Enige wat ik kwijt was was een laptop + al mijn cd's op enkele na.

Mijn studio en overige computer apparatuur is niet aangeraakt terwijl het midden in de kamer stond
waar de laptop zich bevond.

Was niet echt leuk verder ofzo daar nie van :)

Mijn studio en overige computer apparatuur is niet aangeraakt terwijl het midden in de kamer stond
waar de laptop zich bevond.

Teveel werk inderdaad. Zeker dingen die in een rack hangen. En keyboards zijn te groot, daarmee val je op als je over straat loopt.

Kom maar proberen, zou ik zeggen...

...als ik thuis ben ga jij naar het ziekenhuis en ik naar de gevangenis, of

bullterrier.jpg

..komt Spot je begroeten!

:okdan:

Origineel geplaatst door Alexander
Kom maar proberen, zou ik zeggen...

...als ik thuis ben ga jij naar het ziekenhuis en ik naar de gevangenis, of

bullterrier.jpg

..komt Spot je begroeten!

Ik heb twee honden (los) lopen. Inbreker, kom maar ff langs :kont:

Je moet extra sloten aan laten brengen bijvoorbeeld een dievenslot en een extra
bijzetslot met een cilinder met bolletjes sleutel.
Goed dan loop je wel met meer sleutels op zak maar je moet het
de inbreker zo moeilijk mogelijk maken.
Een goede diefstalverzekering is tegenwoordig ook geen luxe meer en bij
deze verzekeringen moet je serienummers opgeven en foto's.

Verder is het Synthforum voor een inbreker een paradijs , alles staat netje
aangeven wat mensen in huis hebben en of het de moeite is om langs te gaan :duivels:

http://www.computer-beveiliging.info/index.php?cPath=22

Back