ervaring met reason 3.0...???

ikookal

Ingeburgerd
hallo...

heeft er al iemand ervaring met reason 3.0?

ik zit er over te denken m aan te schaffen, en heb de demo al gedownload..

kan iemand me vertellen wat de wezenlijke meerwaarde is ten opzichte van 2.5

ik heb ook gelezen dat ie meer voor live dingetjes geschikt is gemaakt en verder zag ik in de demo dat er een paar nieuwe filters inzitten...

is dat alles of zit er meer spannende nieuwe functies op (kunnen er bv. al vst's op?)

m.a.w. is het die 400 uuries ofzo waard?

mzzl ivo

Re: ervaring met reason 3.0...???

Hoi

Origineel geplaatst door ikookal
hallo...

kan iemand me vertellen wat de wezenlijke meerwaarde is ten opzichte van 2.5

mzzl ivo

Remote.

Genoeg reden om te kopen, werkt perfect.

3.0 zit vol bugs en is traag
Propellerheads is net bezig met 3.01 te laten beta testen. Hopen dat ie beter werkt.

Verschil 2.5 en 3 is COMBINATOR. Voor de rest nix verschil.. ja toch, een paar dynamics

Is het 400 euro waard? Wie weet.. misschien kan je de demo van Project 5 version 2 is proberen. Dat zou een mengeling moeten zijn van Reason en Live. Project 5 heeft ook een soort combinator maar dan voor vst´s (als ik me niet vergis)

niks slechts over combinator
ook de mclass masteringsuite is lekker

en bugs ... ik heb maar 1x een uitvaller gehad

keyboard remote mapping geeft error na saven. slow screen redraw,.........., www.propellerheads.com. Der is een ganse pagina voorzien van bug reports. Dit was bij de vorige versies niet het geval. Versie 3.0 is buggy!!!! Als ieder gebruiker en de props dit vaststellen... euhm, is er dan nog reden tot twijfel? ;)

Origineel geplaatst door Ramoonus
niks slechts over combinator
ook de mclass masteringsuite is lekker

en bugs ... ik heb maar 1x een uitvaller gehad

1x teveel lijkt me dan...

Zoveel bugs erbij voor zo weinig extra functionaliteit is echt gewoon crappy coding naar mijn mening.

Heb al veel softwareontwikkelings trajecten mee mogen maken maar zoiets slaat nergens op. Alsof 10 man totaal langs elkaar heen hebben gewerkt en er zo goed als niet getest is.

het betatesten was ook niet echt goed geregeld. je kreeg een demoversie van reason 3.0 (maw 30 minuten tijd+geen mogelijkheid tot saven) waar je dan maar bugs in moest vinden.

Origineel geplaatst door Acidfever
Zoveel bugs erbij voor zo weinig extra functionaliteit is echt gewoon crappy coding naar mijn mening.

Heb al veel softwareontwikkelings trajecten mee mogen maken maar zoiets slaat nergens op. Alsof 10 man totaal langs elkaar heen hebben gewerkt en er zo goed als niet getest is.

is idd beetje vreemd gegaan deze keer.......kweetnie wat en waarom precies, maar de vorige keren (vanaf versie 1 was ik er al bij) ging het altijd als een trein, en echt superweinig bugs zelfs tijdens het testen...maar op een of andere manier hebben ze nu iets veranderd ofzo, want idd, de meeste testers kregen gewoon een demo versie die na 30 minuten stopte, en juist om de combinator goed te kunnen testen heb je veel meer tijd nodig.....

ik heb wel begrepen dat het programmeren van de combinator functionaliteit heel erg veel structurele veranderingen in reason heeft geeist.......

De mastering suite is heeeeel erg vet! (incl. perfecte presets)
de combinator is heel erg handig, stuk meer overzicht nu.

Ik vind t alleen zo jammer dat er geen drumsynth in zit =( =( =(

Origineel geplaatst door Coady
Ik vind t alleen zo jammer dat er geen drumsynth in zit =( =( =(

zelfbouwen mbv de combinator, redrum sequencer en een lading subtractors...klaar is klara ;)

Origineel geplaatst door olafmol
zelfbouwen mbv de combinator, redrum sequencer en een lading subtractors...klaar is klara ;)

Hmm waarom zou je de Redrum er dan tussen proppen? Je kunt dan toch ook in de combinator gewoon instellen welke subtractor op welke toets van je keyboard zit? :confused:

Of kan je met de stepsequencer in de redrum ook geluiden uit externe apparaten triggeren? :x

Origineel geplaatst door olafmol
ik heb wel begrepen dat het programmeren van de combinator functionaliteit heel erg veel structurele veranderingen in reason heeft geeist.......

Dat is naar mijn ervaring veelal een grote bron voor problemen. Grote structurele verandering betekent veel testen. Niet in betafase maar daarvoor nog. Want je weet gewoon niet wat voor invloed die grote weijziging heeft op je code.

Jammer dat zo weinig programmeurs dat inzien. Misschien moeten ze mij inhuren? HEHE

Origineel geplaatst door Coady
Hmm waarom zou je de Redrum er dan tussen proppen? Je kunt dan toch ook in de combinator gewoon instellen welke subtractor op welke toets van je keyboard zit? :confused:

Of kan je met de stepsequencer in de redrum ook geluiden uit externe apparaten triggeren? :x

lijkt me wel...

Origineel geplaatst door Acidfever
Dat is naar mijn ervaring veelal een grote bron voor problemen. Grote structurele verandering betekent veel testen. Niet in betafase maar daarvoor nog. Want je weet gewoon niet wat voor invloed die grote weijziging heeft op je code.

Jammer dat zo weinig programmeurs dat inzien. Misschien moeten ze mij inhuren? HEHE

het vreemde is dat dat bij de vorige versies altijd supergoed gebeurde.....als de betatest begon vonden we echt serieus maar een stuk of 25 bugs in totaal...er was altijd al heel goed getest intern..... bij versie 3 blijkbaar niet genoeg..

Ik lees echt overal over de problemen met versie 3.0... Zelf heb ik echt nog nergens last van gehad.. misschien dat ik reason nog niet uitgebreid genoeg getest heb :)

vreemd van die bugs , is niks voor de proppelorheads.
ik heb reason 2,5 en rebirth , die behoren kwa stabiliteit en cpu gebruik tot de betere software

die rebirth is een van de beste pakketten ooit, dat draait volgens mij zefls goed op windows 95

het geluid is een ander verhaal, maar het is een goed pretpakket vindt ik
die bugs verdwijnen vanzelf bij de updates:)
ik houd de 2.5 voor af en toe een drumpie of zo

kwa software is reson echt waanzinneg inmekaargezet:okdan:

Back