Korg mp-100

Sieltje

Nieuwkomer
Eind jaren 80 kocht ik een Korg MP-100 music programmer. Dit is een single track step by step te programmeren minisequencer.

Toen ik het kocht werden ze gedumpt voor 99,- gulden. Lange tijd gebruikte ik het met veel plezier voor het programmeren van basloopjes.

Inmiddels is het onderdeel van mijn verzameling retro-instrumenten. Begin jaren 90 zag ik eens een andere type deze was zwart van kleur en kon volgens de beschrijving in de etalage (moet een muziekwinkel in het zuiden zijn geweest, Maastricht of Sittard), ook rechtstreeks via midi opnemen.

Mijn model heeft ook niet geboorde gaten in de behuizing en ontbrekende onderdelen op de print, dus ik denk dat er toen meer modellen in omloop waren.

Graag wil ik meer info over deze serie. Zijn ze uniek? want op internet kan ik er niets over vinden. Heb je een ander model uit deze serie dan heb ik interesse in overname. Ken je muziekwinkels in genoemde plaatsen laat dat dan ook weten wellicht ligt het model van destijds nog op zolder en kan ik het nog kopen.

Attachments

• korg.jpg
    korg.jpg
    39,4 KB · Bekeken: 114
Ik heb thuis nog van Korg een SQ8 midi sequencer liggen. De naam zegt het al min of meer, hij is 8 sporig. Heeft die er wellicht iets mee te maken?

000824.jpg

Ik doe er in ieder geval niets meer mee. Heb nog de originele verpakking (althans het piepschuimen gedeelte) en de handleiding.

www.vintagesynth.org:

The SQ-8 is a very early compact sketch-pad sequencer. A limited 6,500 note capacity is balanced by 8 tracks and a tape-recorder style interface. Step and real-time recording is possible, but editing is minimal and simple. The SQD-8 (not pictured) is a combination SQ-8 and SQD-1 making it small but with better editing, 8-tracks and tape-recorder interface. (1986)

gevonden.........................

gevonden.........................

Inmiddels heb ik het model in mijn bezit. Het is dus inderdaad de SQ 8 en die blijkt zelfs minder zeldzaam te zijn dan de MP-100.

Dus bezitters van een MP-100 laat eens wat van je horen. Het model is op internet niet te vinden.

Bij deze nog een foto van de 2 modellen. De maten zijn exact hetzelfde alleen is de SQ-8 een halve centimeter dikker. Tevens heeft de MP-100 nog plaats voor batterijen en de SQ-8 dus niet.

Camiel many thanks !

Attachments

• korg2.jpg
    korg2.jpg
    57,3 KB · Bekeken: 88
tja........

tja........

Ik heb hem gekocht eind jaren 90' bij DirkWitte muziek in Amsterdam.
Vond het leuk dat portable sequence gedoe.
Maar toen kwam Roland enkele jaartjes daarna met de PMA5 .
En werden de MP-100 en SQ-8 gedumpt.
Philips dacht ook een graantje mee te pikken in die hype met de pmc-100.
Maar dat was geen succes.

Het blijft naar mijns inziens sterk beperkt materiaal ,maar wel leuk voor ON THE ROAD!

Eneeuh zeldzaam ,nee dat ook weer niet,gewoon goed spotten.

mzzllll...................:okdan:

Dus ook......................................

Dus ook......................................

Ja blijft mooi spul zeker als je het verzameld zoals ik inmiddels.

De PMC-100 van Philips heb ik inmiddels ook. Een zwak punt van Philips destijds was uiteraard het ontbreken van een midi-interface. Als klankbron zou dit model destijds in de FM-synthese tijdperk zeker niet misstaan hebben. Verder een goed bedacht concept met de als recorder te gebruiken tape interface. Maar werd al gauw gedumpt. Hiervoor zoek ik trouwens nog de handleiding.

Denk trouwens dat ik de MP-100 destijd ook bij Dirk Witte heb gekocht na aanbieding in mailing te hebben gelezen dus zo bezien zullen er zeker meer van in omloop zijn.

Wellicht komen er nog meer reakties.

Back