Origineel geplaatst door olafmol
het klopt dat er in een mixer op een mic-channel een pre-amp zit ..... mijn vraag ging ook over pre-amps, maar ik vind het verder niet relevant of de preamp nou in een mixer zit of in een losse bak...
nee idd, maar je kan zowel een mic preamp via een DI gebruiken om je synths te versterkens als de line ingang (dat bedoelde ik zo een beetje in één van die vorige posts). Het brengen van dat signaal naar +4dbm gebeurt sowieso altijd op elke min of meer professionele mixer. Dat een signaal meer dynamich wordt door het naar een hogere level te brengen klopt ook niet , je versterkt de noise level van bv. je synth ook altijd mee. De manier waarop je signalen versterkt worden kan wel een extra klankkleur aan je synth geven. Transistoren, transformers, lampen en de gebruikte elektronische schakeling kunnen allemaal min of meer een kleine invloed hebben op de klank. Op http://www.thelisteningsessions.com/session4.htm kun je enkele preamps horen. Ik vind het verschil tussen die preamps niet echt heel groot, bron en hoe iets ge EQ'd is is IMO veel belangrijker. Een neve 1084 staat natuurlijk altijd wel mooi in een studio