Probleempje met Kontakt 2

renepela

Ouwe rot
Hoi allemaal,

Gisteren ben ik de trotse bezitter geworden van de software sampler kontakt 2.
Ik gebruikte versie 1.5.3 al en was daar erg tevreden over. Desalnietteming is kontakt 2 een grote verbertering, met name de userinterface is heel wat vriendelijker geworden.

Helaas heb ik een klein probleempje met kontakt 2 (pc versie).
Als ik een sample laad in bijvoorbeeld Akai of giga formaat, dan wordt deze netjes geconverteerd.
Op het moment dat ik de boel vervolgens opsla in het nki formaat (het kontakt formaat dus), en later weer inlees, blijken de samples verknalt te zijn. Vooral in langere samples, zoals bijvoorbeeld een piano met een lange sustain, hoor ik opeens allemaal pops en kraakjes. Erg vaag. Het zijn echt de samples die verknalt zijn (zichtbaar in wave editor) en het ligt dus niet aan de snelheid van m'n pc of m'n harddisk.

Het treed dus op zodra ik opsla in het nki formaat. Weet iemand of ik iets fout doe?

Groeten,

Rene

de nki-file zegt toch eigenlijk niet zo veel over de samples? die staan toch in een apart mapje?.. als ie ze al converteert bij het inladen is die sample (wav toch?) al gemaakt eigenlijk. alleen met saven geef je ze een nieuw plekkie op je schijf.. is echt een heel raar verhaal. in welk programma gebruik je hem?

Het klopt dat de nki in feite zelf geen sample data bevat. Deze staan inderdaad in wav formaat in een subdir van de locatie van de nki.
Op het moment dat akai of giga importeer en vervolgens dus opsla in nki formaat resulteert dit in brakke sample data.

Ik heb het in kontakt standalone gebrobeerd, binnen Cubase SX 2.0.37 en in Vstack. Allemaal met hetzelfde resultaat.
Zodra ik opsla in nki formaat gaat het mis.

update 2.0.1 al geprobeerd?

CDXtractor of Chicken Systems Translator al geprobeerd?

De 2.0.1 update heb ik nog niet geprobeerd, wist niet eens dat er nu al een update voor was.

Van Chicken Translator heb ik wel eens een demo gebruikt, maar ik vond het een onstabiel product met een zeer omslachtige interface. cdxtract is wel erg fraai volgens mij, maar ik vind het een tamelijk duur product. Zonde om te kopen terwijl kontakt het zelf goed zou moeten doen.

Back