ja, allemaal goed en wel:
ik gebruik ook graag eens een vstI of 2, maar ik heb niet zo'n zware pc.
Ik heb nu eigenlijk helemaal geen ervaring met andere dingen dan Pc. Ik heb altijd cubase voor pc gebruikt. Maar ik moet wel stellen dat , moet ik nu alles in software gaan veranderen: dat zou mij handenvol geld kosten, niet aleen aan computermateriaal maar ook een dure geluidskaart.
Als je altijd al met externe hardware hebt gewerkt dan is het niet altijd evident om metteen alles te gaan onderbrengen in een pc.
Ik wil mijn xv5080 nog gebruiken tot hij versleten is, ik heb daarvoor een masterklavier nodig en dat werd dus een virus keyboard.
Nu, zonder dat het al te veel lijkt alsof ik off topic ga, wil ik hiermee ook gewoon zeggen dat ik niet te veel druk op mn pc wil zetten zoals die nu is, en toch nog een aantal hardware aparaten houden om te voorkomen dat de multitimbraliteit van mijn muziek volledig gaat moeten afhangen van de kracht van mijn PC en ik dus nog maar eens zotte kosten moet doen voor software die binne een half jaar al weer verouderd gaat zijn.
da 80 voices van de virus TI zijn leuk , omdat je soms situaties hebt waar veel pad klanken door elkaar toch een aanzienlijk aantal voices opgebruiken, dan is het leuk dat het spul niet voortdurend afkapt hoor

. Zeker in het licht van de manier waarop men de virus TI wil marketen als een soort van aparaat waarmee je op een transparante wijze je 16 parts kan gaan aansturen, dan komt dit zeker van pas.
over je comment over de wavetables.. TJe, als je dit al hebt op een ander toestel (of iets gelijkaardigs) is het niet nodig, maar iemand die graag sounds programmeert zoals ik kijkt er toch naar uit voor de unieeke mogelijkheid. Natuurlijk is het eenvoudiger om nieuwe reactor modules te kopen omdat dit een modulair software systeem is: , maar toch: veronderstel dat je toch een nieuw bakje of keyboard wil, is dit toch wel heel welkom....
Persoonlijk wacht ik nog wel een aantal jaren om eens "zotte" kosten te doen. Ik vind het bijvoorbeeld nu niet gepast speciaal een mac te gaan kopen om wat aan stabiliteit te winnen, want dat kost me meer dan dat ik nu bv een nieuwe PRO geluidskaart voor de pc zou kopen waarmee ik toch ook wat kwaliteit win.....
ZIjn allemaal zo dingen dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken natuurlijk. Daarom is het ook allemaal zo moeilijk, als we nu allemaal eens de lotto zouden winnen, konden we altijd het beste van het beste kopen