Waarom zijn er zoveel Access Virus C's te koop?

Re: Waarom zijn er zoveel Access Virus C's te koop?

Origineel geplaatst door Mike Philco
Vraagje,....

Waarom zie ik zo vaak een Access Virus C te koop worden aangeboden op het internet? :confused:
Zijn toch prima synth's?

Greetz,

Mike

Misschien in verband met de Virus TI die eraan schijnt te komen? Het is een prima synth inderdaad en de nieuwe dingen van de TI zie ik niet direct als iets wat noodzakelijk is, dus een C is perfect.

Waarom mensen een virus C verkopen?

Tsja, misschien willen ze m niet meer?:D

Origineel geplaatst door divi
ik zou zo zeggen: dumpen die virussen! (kan 'k er eentje voor 'n prikkie scoren :D )

Ja,...dat ben ik met je eens maar het zet me wel aan het denken.
Of er zijn er ontzettend veel van verkocht of er is telkens een probleem mee, snap je wat ik bedoel?
Dat laatste zal het wel niet zijn. Ik heb een Access Virus A en ben er zeer content mee.
Een Virus C is een welkome aanvulling op mijn gear :W dus ik ga gewoon ff afwachten wat de ontwikkelingen gaan worden.

Maar ik blijf er bij dat ik ze toch erg vaak aangeboden zie worden.

Origineel geplaatst door Mike Philco
Ja,...dat ben ik met je eens maar het zet me wel aan het denken.
Of er zijn er ontzettend veel van verkocht of er is telkens een probleem mee, snap je wat ik bedoel?
Dat laatste zal het wel niet zijn. Ik heb een Access Virus A en ben er zeer content mee.
Een Virus C is een welkome aanvulling op mijn gear :W dus ik ga gewoon ff afwachten wat de ontwikkelingen gaan worden.

Maar ik blijf er bij dat ik ze toch erg vaak aangeboden zie worden.

Heb je hier ooit eerder dan zo veel klachten gelezen over de C? Sinds die TI aangekondigd is worden ze bij bosjes aangeboden, dus ga er maar van uit dat dat de belangrijkste reden is. Als je "goedkoop" een Virus C wil scoren, dan is dit een goed moment. Misschien dat de prijs nog meer gaat zakken op termijn, maar heel veel zal dat denk ik niet zijn.

het dumpen van de virussen lijkt me een tijdelijk iets. Het is duidelijk een paniekreactie op de toch al belachelijke hardware synth wereld op dit moment. In november voor de aankondiging van de ti was de gangbare marktwaarde nog rond de 1200 euro. Na de aankondiging is de prijs gedaald naar 900 euro doordat veel mensen een ti wilden hebben (geeeen idee waarom, want er zit nauwelijks iets meer in) in lichtelijke paniek hun virus te koop aanboden. Inmiddels staan er zoveel virussen c's te koop dat automatisch de prijs nu daalt naar 800 euro om hem nog enigzins kwijt te raken.

Mijn advies is om nu echt toe te slaan, de virus ti zal met een maand of 5 echt wel leverbaar zijn en dan zullen de nodige teleurstellingen naar buiten gaan komen denk ik. De prijs zal daarmee ook weer gaan stijgen van de virus c omdat de mensen die nu wanhopig proberen hun virus c kwijt te raken inmiddels over gestapt zijn op de veel te dure en magere extra's van de TI.

Zelfs nu er steeds meer gegevens over de ti naar buiten komen zie je al het nodige gemor in de virus community ontstaan, de hoeveelheid sporen over een usb1 kanaal is niet om over naar huis te schrijven, dus maar weinig mensen hebben begrip voor de keus van usb1.

ik ben er wel blij mee :{

ik las gisteren in de chat dat er verwacht word dat de prijs tot zo`n 550-600 euro zal dalen
dan is mijn studio ook aal een eind af :L

ik denk dat de virus vaak door mensen aangeschaft die als leek afgaan op zijn populariteit of door mensen die hem heel graag willen hebben en er voor in de min gaan staan...iedereen wil een Virus ...Dan kopen ze hem (vaak op comfort card) en dan komen ze er naar 6 maanden achter dat hij toch wel een beetje gecompliceerd is,of de Studie financiering is op...Of de huur moet betaald worden...en dan gaat de Virus in de verkoop...Mischien wel een beetje ver gezocht maar ik merk dat dit vaak de realiteit is..Jammer maar helaas

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
ik denk dat de virus vaak door mensen aangeschaft die als leek afgaan op zijn populariteit of door mensen die hem heel graag willen hebben en er voor in de min gaan staan...iedereen wil een Virus ...Dan kopen ze hem (vaak op comfort card) en dan komen ze er naar 6 maanden achter dat hij toch wel een beetje gecompliceerd is,of de Studie financiering is op...Of de huur moet betaald worden...en dan gaat de Virus in de verkoop...Mischien wel een beetje ver gezocht maar ik merk dat dit vaak de realiteit is..Jammer maar helaas
1. ik heb geen geld voor een nieuwe
2. ik woon bij mn ouders, niks geen huur
3. studiefinanciering dmv ouders :L

maarja
USB 1 voor meerkanaals audio is wel erg weinig
· USB for audio, midi and data connection
· USB2 compatible device, 12Mbit data transfer rate
midi en data lukt vast wel
audio slurp al ruim 10mb/minuut op ...
en die 12mbit haal je er nooit uit

btw het valt me nu op
dat er veel virussen zijn en weinig indigo`s

Links: info en specs
Specs Ti en Classic
http://www.access-music.de/products.php4
Specs A, B, C, Indigo`s
http://www.access-music.de/products_discontinued.php4
Vergelijking
http://www.access-music.de/comparisonchart.php4

Die paar extraatjes heb je toch helemaal niet nodig, als je al een paar synth hebt.

In mijn geval volstaat een virus c,

Op elke part een effect, is ook weer niet nodig in mijn optiek!

Maar ik wacht nog effe tot dat de virus c de 600 euro bereikt 8~

ps: andere merken hebben ook last van de prijsdaling, neem nou de waldorf q die worden ook voor belachelijk weinig
aangeboden naar mijn mening.

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
ps: andere merken hebben ook last van de prijsdaling, neem nou de waldorf q die worden ook voor belachelijk weinig
aangeboden naar mijn mening.

Helemaal mee eens... het lijkt of alle hardware aan het devalueren is...
Afschrijvingstechnisch gezien heeft de JP8000 van Roland de tand des tijds het beste doorstaan; deze is tweedehands redelijk constant gebleven, en zeker als je hem vergelijkt met de concurrentie van toen hij uitkwam (Nova, Nord1, VirusA) doet hij het nog steeds verbazingwekkend goed... Of komt het gewoon omdat er nooit een JP9000 is uitgekomen...? iets wat de andere fabricanten wel gedaan hebben: product-evaluatie...

Ze verkopen allemaal hun C omdat de B beter klinkt...:)

Origineel geplaatst door Vl1
Mee eens:)

Tuurlijk is dat de hoofdreden, de mensen op dit forum worden eindelijk verstandig. Hardware is een aflopende zaak.

(geeeen idee waarom, want er zit nauwelijks iets meer in)

kuch,

- ong 80voices (dynamisch, afhankelijk van gebruikte werkkracht van de locale CPU)
- 16 parts met eigen fx (reverb, chorus, dist, eq etc)
- 4 usb audio kanalen
- wavetables (ik zou niet zeggen dat dit geen verbetering is want de manier van klanken maken verandert hierdoor wel degelijk)
- beter modmatrix
- virus control plugin

Dat hardware synthesisers terrein verliezen dat is me ook al wel duidelijk, maar om dan te zeggen dat alleen softrware hebben "the way to go is" lijkt me ook weer wat overdreven. Het is per slot van rekening nog altijd cool om als masterklavier een leuke synthesiser te hebben ipv zo'n prutklavier te moeten kopen gewoon omdat je aleen met software werkt. Als je op dat gebied kwaliteit wenst ben je ook aan het dokken hoor...

Origineel geplaatst door CosmicDreamer
kuch,

- ong 80voices (dynamisch, afhankelijk van gebruikte werkkracht van de locale CPU)
- 16 parts met eigen fx (reverb, chorus, dist, eq etc)
- 4 usb audio kanalen
- wavetables (ik zou niet zeggen dat dit geen verbetering is want de manier van klanken maken verandert hierdoor wel degelijk)
- beter modmatrix
- virus control plugin

Dat hardware synthesisers terrein verliezen dat is me ook al wel duidelijk, maar om dan te zeggen dat alleen softrware hebben "the way to go is" lijkt me ook weer wat overdreven. Het is per slot van rekening nog altijd cool om als masterklavier een leuke synthesiser te hebben ipv zo'n prutklavier te moeten kopen gewoon omdat je aleen met software werkt. Als je op dat gebied kwaliteit wenst ben je ook aan het dokken hoor...

Kuchje terug ;)

al deze punten vind ik niet een ongelooflijke verbetering tov de c.

80 voices:
leuk, maar zou je dat nu echt allemaal nodig hebben in een gemiddelde song?

16 parts met eigen fx:
Dat is inderdaad een verbetering, echter als je al een adat setup hebt dan kun je de sounds toch al herverdelen over aparte sporen met hun eigen (en in de meeste gevallen veel betere) FX.

4 usb kanelen:
Vind ik geen pre. usb1 is leuk voor huis gebruik voor audiotransmissie maar in mijn ogen zijn er teveel randzaken die invloed hebben op de stabiliteit en bandbreedte van zo'n usb port (12 mbit zit zo vol kwa bandbreedte). Gevolg is nu al te voorspellen: als je het echt gaat gebruiken zul je merken dat er tikjes tussendoor gaan komen. Daar komt bij dat de usb kanalen via een eigen Asio interface gaan lopen. Aangezien we nog geen multiclient asio interfaces kunnen gebruiken zul je dus afscheid moeten nemen van je hoge kwaliteit en dure geluidskaart. Gevolg is dan dat je toch terugvalt op je standaard adat setup of je eigen infrastructuur van je eigen geluidskaart. Als ze dit echt serieus hadden aangepakt hadden ze direct usb2 of firewire gedaan (zoals sommige van hun concurrenten).

Wavetables:
Is inderdaad een hele leuke toevoeging. Maar is dat wel die hernieuwde investering waard van 2395 euro (voor een keys)

Betere ModMatrix:
Inderdaad een leuk extraatje. Afwachten wat voor addons er bij ingezet zijn om te bepalen of het echt nuttig is.

Virus Control plugin:
Leuk maar 3 jaar te laat. Inmiddels kun je doodsimpel je eigen editors inclusief patchmanagement (gecontroleerd vanuit midiquest 9) maken in cubase, en bovendien is alles ook nog eens volledig te automatiseren. En als je cubase niet hebt zijn multiclient midiinterfaces tegenwoordig praktisch ook standaard waardoor je de sounddiver editor er gewoon naast kan draaien.

Het is niet zo dat ik al die nieuwe features wil bagataliseren, alleen het is allemaal echt niet zo spectaculair als de marketing machine van access ons wilt doen geloven. Voor mensen die niet geen virus hebben is het een waanzinnige machine. Maar ik blijf erbij, voor mensen die al een virus c hebben is er heel weinig extra's te behalen tov de huidige virus c. en dan is 2395 euro een hoop geld om te gaan upgraden voor iets waarvan je de meeste features nu ook al hebt.

Ze hadden beter echt los kunnen gaan en het bijvoorbeeld mogelijk moeten maken dat er eigen osc's ingegooid hadden kunnen worden.

ja, allemaal goed en wel:

ik gebruik ook graag eens een vstI of 2, maar ik heb niet zo'n zware pc.

Ik heb nu eigenlijk helemaal geen ervaring met andere dingen dan Pc. Ik heb altijd cubase voor pc gebruikt. Maar ik moet wel stellen dat , moet ik nu alles in software gaan veranderen: dat zou mij handenvol geld kosten, niet aleen aan computermateriaal maar ook een dure geluidskaart.

Als je altijd al met externe hardware hebt gewerkt dan is het niet altijd evident om metteen alles te gaan onderbrengen in een pc.

Ik wil mijn xv5080 nog gebruiken tot hij versleten is, ik heb daarvoor een masterklavier nodig en dat werd dus een virus keyboard.

Nu, zonder dat het al te veel lijkt alsof ik off topic ga, wil ik hiermee ook gewoon zeggen dat ik niet te veel druk op mn pc wil zetten zoals die nu is, en toch nog een aantal hardware aparaten houden om te voorkomen dat de multitimbraliteit van mijn muziek volledig gaat moeten afhangen van de kracht van mijn PC en ik dus nog maar eens zotte kosten moet doen voor software die binne een half jaar al weer verouderd gaat zijn.

da 80 voices van de virus TI zijn leuk , omdat je soms situaties hebt waar veel pad klanken door elkaar toch een aanzienlijk aantal voices opgebruiken, dan is het leuk dat het spul niet voortdurend afkapt hoor :). Zeker in het licht van de manier waarop men de virus TI wil marketen als een soort van aparaat waarmee je op een transparante wijze je 16 parts kan gaan aansturen, dan komt dit zeker van pas.

over je comment over de wavetables.. TJe, als je dit al hebt op een ander toestel (of iets gelijkaardigs) is het niet nodig, maar iemand die graag sounds programmeert zoals ik kijkt er toch naar uit voor de unieeke mogelijkheid. Natuurlijk is het eenvoudiger om nieuwe reactor modules te kopen omdat dit een modulair software systeem is: , maar toch: veronderstel dat je toch een nieuw bakje of keyboard wil, is dit toch wel heel welkom....

Persoonlijk wacht ik nog wel een aantal jaren om eens "zotte" kosten te doen. Ik vind het bijvoorbeeld nu niet gepast speciaal een mac te gaan kopen om wat aan stabiliteit te winnen, want dat kost me meer dan dat ik nu bv een nieuwe PRO geluidskaart voor de pc zou kopen waarmee ik toch ook wat kwaliteit win.....

ZIjn allemaal zo dingen dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken natuurlijk. Daarom is het ook allemaal zo moeilijk, als we nu allemaal eens de lotto zouden winnen, konden we altijd het beste van het beste kopen :)

Back