Yammie AN1X versus Virus

Dat is waarbij de frequentie en de snelheid van de lfo qua intensiteit kunt laten toenamen naarmate je noten hoger op het toetsenbord speelt.

De Korg Proph heeft dat dus ...

Paul.

Ha dat dacht ik...(het had natuurlijk ook de diepte kunnen zijn)...maar volgens mij is de korg daarin redelijk uniek...is trouwens een effect wat je patches een 'gesampled' efect mee geeft: snellere modulatie in de hogere registers.

daar heb je gelijk in, maar ik vind het onmisbaar voor strings die breed gespeeld worden en leadsounds die je over meer dan een octaaf speelt ...

Paul.

Origineel geplaatst door bazziman
Kan je een voorbeeldje posten?

Bij voorkeur een vb met en zonder keyboard tracking. Intussen zoek ik ff in m'n manual van de Z1 want nu ben ik wel benieuwd hoor.

Ik lees intussen in de handleiding van de AN1X dat je key tracking kan gebruiken op het filter, bij LFO vind ik hier niets over terug.

Laatst gewijzigd:
Ik kan hier geen voorbeeldje van posten, maar neem van mij maar aan dat LFO tracking je goed helpt om een bepaalde sounds over het gehele toetsenbord goed te laten klinken.

Is ook logisch te begrijpen. Stel dat je een lfo neemt met een bepaalde snelheid en een diepte van 5 Hz: Op de hogere noten geeft dat dus een vibrato effect. Een afwijking van 5 Hz op de lagere noten, bijvoorbeeld 100 Hz kun je op je vingers natellen: Dat klinkt zo vals als de neten !

In de praktijk komt het erop neer dat je de lfo diepte zo insteld dat het niet vals gaat klinken, minder diep dus. Speel dan eens een flink wat hogere noot en e.e.a. gaat een beetje piepen. Het lijkt dan meer op een statische zaagtand ofzo.

Het verhaal gaat natuurlijk zeker ook op voor de diepte van de pulsbreedtemodulatie. Te weinig modulatie geeft gewoon een beetje piepende, statische blokgolf en dat wilen we niet, toch.

Ik heb in mijn Prophecy uitgebreid gestoied met die keyboard tracking van de lfo en dat gaf goed resultaat !

Alleen, als je zo diep in een synthengine duikt om de sound te perfectioneren, dan wordt je niet blij van zo'n interface als van die Kut Korg ...

Paul.

Origineel geplaatst door Paul Jenner
Alleen, als je zo diep in een synthengine duikt om de sound te perfectioneren, dan wordt je niet blij van zo'n interface als van die Kut Korg ...

Ja, dat herinner ik me nog van de Prophecy. Maar waar ligt nu toch gvd die handleiding van me Z1 alweer :bekdicht:

Moet dringend mijn archiveringssysteem van m'n bibliotheek herzien ;)

Archiveringssysteem ?

Bibliotheek ?

Probeer jij lekker je grootmoeder te foppen en niet mij :)

Paul.

Probeer jij lekker je grootmoeder te foppen en niet mij
Dat zal niet meer gaan vrees ik.
[BWaar vind ik trouwens die leuke smilies ?j[/B]
Als je een nieuw bericht plaatst of antwoord op een berichtje dan zie je links op je scherm de verschillende smileys staan. Je kan ze gewoon aanklikken om ze in te voegen of je typt de toetsencombinatie in ":"PLUS ")" geeft bv :)

De Nordlead vind ik een lekker bakkie om in je knuisten te hebben maar de sound stat me niet aan: Hij rinkelt voortdurend.
De Korg Z1 is natuurlijk ook een optie, want ik moet zeggen, die ene noot die de Prophecy produceert klinkt wel errug lekker !
Hoe is de bediening van die Z1 ? Van de Prop vind ik echt zwaar klote ...

AN1x kenners: Kun je die LFO's keyboard tracking meegeven.

P.S.

Zo weinig synths heb ik nu ook weer niet ....

Paul.

de z1 heeft een flinke bug...

hij is 12 stemmig...nu:als je een percusief geluidje maakt met een strakke atack zal je opvallen dat als je het geluidje 12 keer triggert de strakke atack verdwijnt+de lfosync via midi is zwaar bocht...

Ik heb onlangs een Virus-b aangeschaft, en hij is errug vet.
Ik moet hem nog wel leren kennen maar de standaard presets alleen zijn al erg cool, laat staan wat je er nog aan kan editen.
Naast mijn JP-8000 en Micro Modular ben ik eigenlijk wel tevreden. Maar goed ik ken de an1x niet, mischien is het ook wel een 'must have' apparaat boven de JP-8000, Virus en de Nordlead. Het zal voor iedereen wel verschillend zijn.

Groetsels

Back