Virus A wegdoen, wat dan ?

In de koekstad (Deventer) :)
Er kan altijd nog onderhandeld worden tijdens het drinken van een kop koffie.

Ik zou voor an1x gaan, ik heb zelf een jp8000 en an1x. Maar an1x blaast de jp8000 kwa geluid omver hoor. Alleen de interface van de jp is zeer goed, lekker hands on. Ik doe ze zelf niet weg ofzo maar ik zou ook eens kijken naar een an1x als ik jou was.

voor 350 heb je waarschijnlijk al een virus b....

maaruh, een virus is heel goed in trance geluiden ik denk niet dat er een betere synth voor is dan een nieuwere.....

ooh als de TS trance wil maken kan ik hem helaas niet adviseren

Ik heb na vele jaren mijn synthesizercollectie
[...] Ben ook meer een man van de analoge synths, Juno's, JX8-p enzovoort.

OK. Noem eens wat je allemaal hebt staan, dan weten we dat we je niks dubbel aanraden.

Ik heb zelf een hele ris VA's gehad - Novation Nova, JP8080, Creamware ASB-12, Waldorf Q, Micromodular, Virus C, AN1x - en de Virus en Micromodular zijn eigenlijk nog als enigen over.

Wat zoek je in het geluid? Wat wil je dat 't ding voor een rol gaat innemen?

Hoi mensen,

dank voor alle input zover.

Wat ik hier heb staan is een Juno 6, Juno 106, alpha Juno 1, Jx-8p, Kawai K4 en een Korg Prophecy (die moet ook weg trouwens).
Wat ik erbij wil hebben is gewoon een andere smaak, een Trance bak eigenlijk. (Nooit geweten dat "Trance" een vies woord was trouwens, hier op SF).

Het verbaast me dat die Yamaha An1x iedere keer weer omhoog komt in jullie adviezen. Ik heb altijd gedacht dat het een vrij goedkoop bakje was ? Met z'n zuinige 8 draaknopjes zie ik het ook geen wonder van gebruikersvriendelijkheid zijn. Of mis ik iets Marillo ?

Zo,
nu eens even zien ...

Paul.

Hey Elektro,
leuke Ion track trouwens. Heb hem alleen op de laptop kunnen luisteren totnutoe, maar toch ...

Paul.

als je Trance bak roept zou ongeveer iedereen jou een Virus aanraden dus je zit met een probleem denk ik.

Verder mag ie nog zo nieuw zijn, een mint Virus B kost tegenwoordig 350 a 400 euro.
Het blijft uiteindelijk de oudste Virus (dus met de minste mogelijkheden) voor een paar euro erbij heb je dus een Virus B...ik zou dus nooit twijfelen en een B kopen...maar allicht zijn er in deze tijd van gekraakte software a volonté mensen die 275 euro voor een hardware synth al heel veel geld vinden en niet méér willen uitgeven voor een Virus B :-)
't is erg : ooit kocht ik hem 2ehands voor 1000 euro,( toen nog 40.000 belgische franken) en nu is hij quasi niks meer waard.

k zou hem bijhouden..misschien heb je'r meer aan als filterbank, effectenbak en/of vocoder ? Want zo kan je'm met zn inputs wel gebruiken natuurlijk...

Hoi Seiko.

Volgens mij is een Virus B gewoon hetzelfde maar dan met gewoon iets meer stemmen enzovoort. De verkoop moest tenslotte aan de gang blijven, nietwaar ?

En laat ik hem nu juist niet zo geschikt vinden voor de Trance sound. Misschien ligt dat aan mij, misschien hebben wij beide een andere definitie van Trance sound. En erbij houden doen we niet aan, ik houd van opruimen, zie ? als ik naar jouw gearlist kijk denk jij daar anders over ;) Je hebt er ook wel een paar min-of-meer dubbel tussen staan, vooral qua drumbakken ?

Ik blijf van mening dat je pas iets aan een synth hebt als je hem door en door kent. Dan moet je er gewoon niet teveel hebben (of al je andere hobbies vaarwel zeggen natuurlijk ...).

Paul.

tja, Trance kan voor iedereen een andere invulling hebben wellicht...ik ken zelf weinig van Trance (zit meer in de Techno hoek) maar ik weet wel dat ongeveer élke Trance Producer (en ook héél veel Hardcore producers) een Virus (TI) hebben en deze als dé Trance bak aanzien wordt. Was ook één van de eerste synths waar door sound designers specifieke Trance preset-banken gemaakt voor werden en verkocht.

Vanuit jouw oogpunt mogen er overlaps zijn in mn gearlist maar zelf zie ik dat helemaal niet zo. Machinedrum/909/808/... mogen dan 'allemaal drumbakken' zijn maar geen één kan de andere vervangen :-)
Jij hebt toch ook meer dan 1 synth ?

Verder denk ik dat als de Virus voor jou totaal géén Trance bak is, je ook niet vooruitgeholpen gaat zijn met een AN1x of JP8000...heb ze alletwee ook gehad en dan vind ik de Virus toch nog een pak Trancier.

Misschien eens een klank/nummer posten dat duidelijk maakt wat voor klanken jij uit de Virus-vervanger verwacht ?

De an1x is natuurlijk niet enorm hands-on, daar is een jp8000 of virus beter in. Maar als je de interface eenmaal kent is het een eitje.
Maar wat betreft de sound vind ik em erg goed klinken. Vind em vooral goed voor pads en strings. Maar ook voor je trance geluidjes, kijk maar eens op youtube naar jayb. Die knakker maakt volgens mij wel goede trance sounds op de an1x. Ben zelf niet echt thuis in de trance.
Het is gewoon een ondergewaardeerd beestje, je zegt het zelf ook :)

Je kunt natuurlijk ook de Virus houden en een AN1x er bij kopen. Voor een 2e hands JP betaal je ook zo'n €400-450. De AN1x gaat een beetje rond de €200-250. De virus en AN1x bij elkaar is echt een lekker combi voor Trance. Overigens vind ik een JP ook een heerlijke bak.

Filmpje heeft er wel vaker gestaan, maar toch nog maar even:

Of totaal andere demo, maar je ziet wel wat hij kan:

en deel 2

, Als er behalve knoppen ook nog witte en zwarte staafjes gewenst zijn kán. Ik j e mijn Ion als ruil aanbieden ..
Prijsverschil kopmen er wel uit, want smaken verschillen , en jij dan wat gelukkiger ...ik zal dan het virus leed van jè overnemen

Oh woon té Amstrerdam
Misschien handig om té weten.
Murc

weet je wat een virus b en verder een goede trancebak maakt, die patterndelay bv.
hang gewoon eerst ff wat vette fx achter je A, die an1x ga je niet gelukkig van worden imo, gewoon ff te oud, net als de jp8000 zelf...

Alle input wordt op prijs gesteld.
Maar sta net weer een uurtje te klooien met de Virus en het is het gewoon niet helemaal voor mij. Volgens mij kun je die sound gewoon uit tig andere bakken halen ...

Paul.

Back