Virus A wegdoen, wat dan ?

wat is het dan in die bak wat je niet aanstaat?

Ik kan je verklappen dat alle synths natuurlijk wel trancegeluiden kunnen maken.....
en een virus A is niet zo speciaal, standaard subtractief.....

Klinkt in mijn oren een beetje gemaakt ruig. Heeft niet die echte directe ruigheid van analoog (wat ik overigens ook prima uit mijn Kawai haal, die is digitaal) en ook niet dat symphonische glazige dat de JP supersaw heeft.

Paul.

Oh, en dat gescroll door die menues krijg ik ook de schijt van. Maarja, dat zullen ze allemaal wel een beetje hebben ...

PAul.

mja dat is idd de virus sound..... de latere versie's hebben trouwens een beter 24db filter....

Ik zou niet iets weten, behalve dan Nord G2.

de JP8000/JP8080 blijft voor mij de ultieme trance synth

ik ben persoonlijk nooit onder de indruk geweest van de Access Virus A/B/C/TI. Ik vind de JP breder/vetter klinker.

verder vind ik Sylenth een dope klinkende trance synth (software), die komt bij mij op nummer 2 na de JP

;)

Laatst gewijzigd:
Ja, moet wel eerst downloaden natuurlijk :dubbel:

Klinkt leuk die, Virus set, maar JP set toch beter naar mijn smaak.
Het valt me overigens op hoezeer al die sounds leunen op de FX processor. Droog is het allemaal wat minder imposant, maar zo wens ik de klankbron van een synth wel te beoordelen ...

Paul.

Ja, moet wel eerst downloaden natuurlijk :dubbel:

Klinkt leuk die, Virus set, maar JP set toch beter naar mijn smaak.
Het valt me overigens op hoezeer al die sounds leunen op de FX processor. Droog is het allemaal wat minder imposant, maar zo wens ik de klankbron van een synth wel te beoordelen ...

Paul.

Met trance zijn effecten net zo, zo niet, belangrijker dan de bron. Een droge zaag is van alle bakken onbruikbaar.

Effecten uiteraard,
ben zelfs een liefhebber van,
maar de lead die ik eergisteren op mijn Kawai bouwde, maakt zeer veel indruk zonder effecten :)
Zonder moet ook klinken, vinnik !

Truste !

Paul.

Misschien moet je hem wel gewoon verkopen en het geld lekker effe in een potje stoppen. Wellicht heb je namelijk helemaal geen andere synth nodig :)

Ik zou zeggen verkoop de Virus en koop vette effecten. Zelf vond ik dat super bij een Nord Lead. Gewoon een patch bouwen, dan denken dit klinkt vet en dan eens effecten er over...dan gebeurt er echt wat. Oke je moet natuurlijk van de Nord Sound houden. In de Mix zal hij denk ik wel erg goed passen (onderscheiden) naast je analoge geweld.

Ik zou zeggen verkoop de Virus en koop vette effecten. Zelf vond ik dat super bij een Nord Lead. Gewoon een patch bouwen, dan denken dit klinkt vet en dan eens effecten er over...dan gebeurt er echt wat. Oke je moet natuurlijk van de Nord Sound houden. In de Mix zal hij denk ik wel erg goed passen (onderscheiden) naast je analoge geweld.

+1

Een paar lekker klinkende peNdalen, een emmertjesdelay of een MultiFX met een paar knoppen zijn interessanter dan nog meer polyfonie.

een emmertjesdelay
Sorry wil niet te hard offtopic gaan, maar wat is een "emmertjesdelay" ?
Ik vind er nauwelijks info over op google, en "bucket delay" of weet ik veel, levert ook niets op.

Hebben jullie Hollanders weer een woord uitgevonden ? :P

Nou, de JP8080 is besteld, dus we zullen eens zien. Die zal me vast beter bevallen :)

Paul.

Back