Virus A wegdoen, wat dan ?

Paul Jenner

Stamgast
Ik heb na vele jaren mijn synthesizercollectie weer eens afgestoft. Ben ze allemaal weer eens aan het proberen om ze op waarde te schatten. Mijn interesse gaat er naar uit om ze in te zetten voor (Trance) House, maar ook ander, symfonisch en Electronisch werk.

Zit ik hier sinds een dag te spelen met mijn in nieuwstaat verkerende |Virus A. Gekocht vlak voordat ik er destijds mee stopte. Nooit echt diep in kunnen duiken dus. Ik vind het een prachtig mooi bakkie, de mooiste die ik heb: Staal, hout, allemaal mooie draaiknopjes, degelijk, geavanceerd. Maar ik was er toen al geen vriendjes mee, en dat lijk ik nu wederom niet te zijn.

De sound spreekt me niet heel erg aan. Ben ook meer een man van de analoge synths, Juno's, JX8-p enzovoort.

Ik zit nu dus ernstig te twijfelen of ik hem weg zal doen. Omruilen voor wat anders natuurlijk, want een mens wil iets, nietwaar :)

Maar wat dan te kopen ? Een JP8080 ? Heb ik i.i.g een echte superzager. MIsschien uitgekauwd, maar ik vinnut nog steeds erg mooi. Wat kan zo'n JP nog meer aan leuke dingen produceren ?
Misschien toch die laatste (nep) Oberheim VA ?
Of de Virus houden ?

Tsja,

gewoon maar eens vragen aan de oude vrinden van het synthForum, leek mij ;)

Wie zegt er wat van ?

Groeten,

PAul.

je zegt het toch zelf al?

Ben ook meer een man van de analoge synths, Juno's, JX8-p enzovoort.

verkopen en koop een analoge

Ha BAss,

heb al 3 juno's staan, dus er mag best iets bij van een andere smaak ...

Paul.

Yamaha AN1x, Alesis ION, Novation Supernova?

ik kon het destijds ook niet echt helemaal vinden met de Virus A.
hij is stevig, ziet er goed uit maar de klank was het gewoon net niet. wel krachtig maar te glad.
bij mij zijn de Nord lead 2 en de Ion favoriet qua VA synths. wel een duidelijk digitale klank maar toch wat rauw.

Hoi Elektro.

Nog eens een half uurtje mee gespeeld, maar nu weet ik het zeker: Geen vriendjes mee geworden. Hoe mooi hij ook is, hij mag weg :(

Maar eens zien wat nu te doen. Ik denk een Supernova of een 8080. Alesis Ion ken ik niet. Nord spreekt me ook wat minder aan, vinnik nogal kil en klinisch klinken. Wel mooi apparaat natuurlijk

Paul.

Als je van analoog klinkend houd beter de Ion dan de jp80x0. Heb ze hier bijde en de jp80x0 klinkt gewoon digitaal, wel mooi op zijn beurt, maar vergeleken met de ion is hij echt killetjes. De ion klinkt een stuk dikker en alleen een kale sinus zonder filter of modulatie of wat dan ook klinkt met een beetje reverb al erg muzikaal, dat zie ik mijn andere synths niet doen.

Die neppe oberheim heb ik hier ook en is gaaf voor een beetje fx achtige dingetjes, en met al z'n onboard effecten aan (vooral de chorus of phaser zo uit m'n hoofd) willen de leads en basjes nog wel dik klinken ook, zonder effecten vind ik de ob12 een beetje slappe hap. Maar daarom vult hij de rest wel mooi aan.

Ik wil je A best overnemen voor een mooie prijs. Zelf heb ik een JP-8000 staan dus als je wilt mag je er een tijdje op spelen. Alleen doe ik 'em niet weg omdat dit een heerlijke veelzijdige hands-on synth is met super klavier.
Demootjes:

Misschien heb ik me onhandig uitgedrukt:
Ik houd weldegelijk van analoog, dus als het analoog moet klinken, dan sleep ik er wel een Juno bij of een JX. Het "analoge" uit een Virus kan daar niet tegenop. NIet dat de Virus niet klinkt, dat doet hij wel.

Maar als ik iets moderns erbij zoek, iets met een ander karakter, dan heb ik liever de trance Sound. Dat is ook helemaal niet analoog, dat verwacht ik er ook niet van, maar heeft gewoon een eigen kleur.

Koekebakker, ik ga nu even jouw demootjes luisteren.
Wat vind je een nette prijs voor de Virus A ?
Houdt er rekening mee dat hij brandschoon in nieuwstaat is, nauwelijks speeluren (heeft bijna tien jaar in de doos gezeten) met originele doos, adapter en gekopieerde handleiding.

PAul.

ik weet niet wat een virus A opbrengt, dus weet ook niet wat je ervoor terug zou kunnen kopen..

als je al veel analoog hebt, niet iets van een wavestation of iets aparts?

Voorwaarde is bij mij altijd dat het goed te bedienen moet zijn. Een Wavestation valt daar niet onder, lijkt me.
Ik vind het heerlijk om mijn soundjes bijelkaar te pielen, maar uiteindelijk moet er gewoon muziek gemaakt worden he ?

Paul.

OK dus dan moet je zeggen er moeten knoppen op zitten ;)

Z1 is ook vet hoor

als je hier met de zoekfunctie "virus A' in de te koop sectie zoekt kan je een idee krijgen van de prijzen.

ik wil nog wel een virus proberen ooit, het is al lang geleden en ben toch wel benieuwd wat ik er nu van vind.

ik heb zelf een paar tracks met de Ion gemaakt, je kan ze vinden op www.myspace.com/elektrovolt en check in de player: Small ion song, secret meeting en unfinished track. deze zijn opd e drums na allemaal Ion.
Ook deze geluiden (behalve de bass en drums) komen uit de Ion

Ik heb ook even rond moeten snuffelen voor prijzen en zag op SF een Acces Virus A voor 275 (wel in half gare conditie)
Ik stel dit zelfde bedrag ook voor.

Ik zie er een paar weggegaan voor € 275,- met beschadigingen.
Maar ook een mint exemplaar zeer recent voor € 350,-.

Dus wat nu te doen ? € 275,- lijkt me voor een hele nette wat aan de lage kant. Zal ik eens fotootjes maken ?

Paul.

Dus wat nu te doen ? € 275,- lijkt me voor een hele nette wat aan de lage kant. Zal ik eens fotootjes maken ?

Paul.

Ik geloof dat ie in zeer goede conditie is Paul. Alleen ben ik niet veel meer met synths bezig op dit
moment dus wil ik vooral niet te veel uitgeven. Als iemand anders een ruil heeft die beter bij je past
of meer wil betalen voor de mint virus A moet je dat zeker doen.

Back