nieuwe muziekstijl

Origineel geplaatst door olafmol
nortec was er al weer voor senor coconut...de hype is nu weer beetje over maar ca. 1,5 jaar geleden was ie qua nortec op z'n hoogtepunt...

Ow, dat wist ik niet.
Maar zo zie je maar weer dat het enorm moeilijk is om origineel te zijn. Laat staan dat je effe een nieuwe muzieksoort uit je mouw schudt

en verder ben ik helemaal leip van Spinvis..nederlandstalige liedjes met best wel veel technische dingetjes erbij, air en radiohead achtige zaken...erg melangolisch..

Spinvis! Te gek!
Ik had de mp3's gedownload maar ik heb toch maar de cd gekocht om het nationaal produkt te ondersteunen.
Mijn favoriet van de CD is 'Voor ik vergeet'.
Oh zo mooi!

R.

Laatst gewijzigd:
is idd heel mooi mijn favoriet is "winter en nieuwegein" ....tering harrie... ik heb nog geprobeerd om de CD van hem zelf te kopen maar toen dat niet zo snel lukte hield ik mezelf niet meer in en heb de CD maar gewoon in de winkel gekocht.....

Origineel geplaatst door funxiun
Ik had de mp3's gedownload maar ik heb toch maar de cd gekocht om het nationaal produkt te ondersteunen.
R.

Ik vind het knap van je dat je de cd in de winkel hebt gekocht....(zijn daar überhaupt nog mensen te bekennen?)

Ben ook gek van Spinvis...omdat dit toch weer iets heel anders is...en hij heeft verder ook echt een typerende sound weten te creëren en dan ook nog eens hollandse zang erbij...tis gedurft! Verder zijn er tegenwoordig ook wel meer nederlandse talenten..(denk aan 'Floris')..maar ik ga weer even ontopic..

Nieuwe muziekstijl;

ik denk dat het vrij moeilijk is om zomaar een nieuwe stijl te laten doen ontstaan. Eigenlijk is er al heel veel gedaan en alles wat niet bij een stijl past, wordt al gauw gezien als experimenteel. Elke muziekstijl is door iemand bedacht en/of afgeleid van iets anders. Ik denk dat, als je een nieuw soort stijl wilt creëren, het belangrijk is dat je met jouw (nieuwe muziek mensen laat inspireren...zodat die er dan weer wat mee kunnen doen....en er dan misschien wel een soort cult ontstaat?

:biertje:

Laatst gewijzigd:
Whisper the Songs of Silence

Whisper the Songs of Silence

http://www.wired.com/news/culture/0,1284,52397,00.html

Music generated on a computer is usually associated with the thumping beats of techno. But a quieter aesthetic is emerging.
It's so subtle you can hardly hear it.

Origineel geplaatst door Vespa

Ik vind het knap van je dat je de cd in de winkel hebt gekocht....(zijn daar überhaupt nog mensen te bekennen?)

als je in een betere muziekwinkel komt is het altijd VET druk..check bv de plato in utrecht eens op donderdagavond of zaterdagmiddag..rijen voor de kassa, de hele tijd door....

dan snap je ook gelijk dat de mensen waar de fucking major platenlabels altijd over lopen te zeiken dat ze alleen maar copieren of downloaden precies de mensen zijn waar ze zich op richten, nl crap top40 muziek voor pubers zonder zakgeld..tja als je dan het zoveelste kut-album voor 25 euro probeert te verkopen en er staat precies 1 hitje op dan moet je niet raar opkijken dat die doelgroep van je dat lekker gaat kopieren op de PC of gaat downloaden..

Olaf

Kzat meer te denken aan concept muziek: Albums die infeite een heel verhaal zijn. De allerbekenste voorbeelden zijn:
Pink floyd - the wall
Genesis - the lamb lies down on broadway (misschien wel een van de meest complexe albums ooit gemaakt ! )

Dit is een van de creatiefste manier van muziek schrijven. Je kan natuurlijk allerlij instrumenten gebuiken van drum tot viool en van synth/ sampler tot clarinet. Het kan allemaal. Ook allerlij stijlen kunnen goed bij elkaar, progressive rock met rmb en soul met reggae. het gaaat dan namelijk om het hele album. niet de ene song.

Heel goed en nog commerciel ook.

Wat ik wel vaak merk is dat een nieuwe muziekstijl veelal begint met de introductie van een nieuw instrument of geluid.
probeer maar eens een nieuw instrument te bedenken, net zo primair als een viool, piano of een gitaar. Of andere middelen om geluid op te wekken nieteens zozeer electronisch. dat wordt moeilijk, maar wel eentje om eens over na te denken.
Wat kan een mens nog meer met z'n handen :dj:

ik ben zelf rete nieuw op het gebied van 'populaire' 'dans' muziek whatever. altijd een klassieke basis gehad

abstract ambient vind ik wel cool, omschrijving:

“Abstract ambient music, for me, represents a very refreshing, completely open and free-form approach to musical expression. Hooks or theory don't matter here, it doesn't have to even be what most people would consider 'musical.' One is free to mix in whatever the piece itself calls for; whether that be an ethereal vocal line, walls of noise, an out of tune trumpet, collages of found sounds, anything. Abstract ambient is like the ambient equivalent of free jazz -- the questioning, experimentalist sibling who eschews the structured methodology of the earlier for a more open, amorphous, uninhibited style” (John/Falling You, 2000, http://www.mp3.com/fallingyou).

Back